Οι μαθητές μέσα από τη συμμετοχή τους στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες των προγραμμάτων αυτών, όπως τη μελέτη και καταγραφή των πουλιών, των φυτών και των θαλάσσιων οργανισμών του όρμου, τον καθαρισμό της ακτής από τα απορρίμματα, τη συγγραφή διηγημάτων και ποιημάτων για τα πουλιά του Βουρκαρίου, τη μελέτη της τοπικής ιστορίας του χώρου από την αρχαιότητα, τις συνεντεύξεις από μεγαλυτέρους που γνώριζαν την περιοχή, τις εργασίες τους (θεατρικό: "Ο Καραγκιόζης στο Βουρκάρι", επιτραπέζιο: "To παιχνίδι του υδροβιοτόπου" κ.α.), συνηδειτοποίησαν την αξία του υδροβιότοπου αλλά και παράλληλα τις απειλές που διατρέχει το οικοσύστημα αυτό (από εργοστασιακά απόβλητα, μπαζώματα, οικοπεδοποιήσεις, κατασκευές αυθαιρέτων κ.α.)
Μάλιστα προέβησαν και σε πολύ σημαντικές δράσεις (που δημοσιεύτηκαν στα τοπικά μέσα ενημέρωσης) όπως, τη συγγραφή ομαδικού γράμματος με τίτλο: "Μεγαρίτες, ξυπνήστε!" με το οποίο προέτρεπαν τις οικογένειες των Μεγάρων να επισκέπτονται το Βουρκάρι μαζί με τα παιδιά τους και να απολαμβάνουν την παρατήρηση των σπάνιων πουλιών που φιλοξενούνται σ' αυτό, τη συμμετοχή τους (και την άσκηση επιρροής) στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Δήμου Μεγάρων όταν συζητήθηκε το θέμα της προστασίας του Βουρκαρίου, την κινητοποίηση τους και την τοποθέτηση ενημερωτικών πινακίδων για την οικολογική και πολιτιστική αξία του υδροβιότοπου (με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας του Περιβάλλοντος), την υποβολή προτάσεων στους τοπικούς φορείς για την κατασκευή παρατηρητηρίων πουλιών και τη δημιουργία περιβαλλοντικού πάρκου στην περιοχή κ.α. κατάφεραν να ευαισθητοποιήσουν τη Μεγαρική κοινωνία αποδεικνύοντας περίτρανα την αξία της προσωπικής συμμετοχής και ευθύνης στην προστασία όχι μόνο των οικοσυστημάτων αυτών αλλά και του περιβάλλοντος γενικότερα.
Οι μικροί μαθητές συνειδητοποίησαν τη συμβολή των υδροβιότοπων στη συνέχιση της ζωής στον πλανήτη. Προκλητικά όμως κάποιοι άλλοι πιο έμπειροι και πιο ειδικοί κωφεύουν...
Για να δείτε το έγγραφο σε μορφή word ή pdf επιλέξετε την παρακάτω διεύθυνση και μετά και μετά πατήστε το 'download':
http://www.scribd.com/doc/3520264/-
http://www.scribd.com/doc/3520326/--
http://kpe-kastor.kas.sch.gr/kpe/yliko/sppe1/sppe/PDFs/1449-1457_sppe.pdf