για την προστασία του υγροβιότοπου Βουρκάρι Μεγάρων και τα περιβαλλοντικά προβλήματα της Μεγαρίδας
O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017
O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017 - νίκη για τον τόπο και τους κατοίκους της Μεγαρίδας!
Τρίτη 10 Απριλίου 2012
Ανακοίνωση Τ.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Μεγάρων & Ν.Περάμου
«Οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τις υπερχρεωμένες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και τους υπερχρεωμένους αγρότες»
Η ελληνική κοινωνία στα χρόνια της καταστροφικής πολιτικής του μνημονίου έχει οδηγηθεί σε πολλαπλά αδιέξοδα και έχει φτάσει πλέον σε μια αβίωτη καθημερινότητα.
Το συγκλονιστικό γεγονός της περασμένης εβδομάδας με την αυτοκτονία –πολιτική διαμαρτυρία του 77 χρονου συνταξιούχου στην Πλ. Συντάγματος καταδεικνύει με τον πιο τραγικό τρόπο το εύρος της κοινωνικής αγανάκτησης από την εφαρμοζόμενη αυτή βάρβαρη πολιτική.
Η ριζοσπαστική αριστερά καθόλη την διάρκεια της μνημονιακής λαίλαπας στάθηκε στο πλάι του δοκιμαζόμενου λαού, κινηματικά στους δρόμους της αντίστασης ενάντια στα επαναλαμβανόμενα αντιλαϊκά μέτρα αλλά και πολιτικά καταθέτοντας έγκαιρα σειρά προτάσεων που θα προστάτευαν το λαό και όχι τη διεθνή τραπεζική τοκογλυφία.
Στο πλαίσιο αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ- ΕΝΩΤΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ συνεχίζει να προτείνει στην κοινωνία ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες προτάσεις όπως αρχικά έκανε με τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, και τώρα με τις υπερχρεωμένες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και τους υπερχρεωμένους αγρότες.
Η Τ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ Μεγάρων & Νέας Περάμου γνωρίζοντας ότι και στην περιοχή μας το πρόβλημα των υπερχρεωμένων μικρών επιχειρήσεων αλλά και των αγροτών είναι ιδιαίτερα οξυμένο καλεί όλους τους πολίτες των πόλεων μας να στηρίξουν τις παρακάτω προτάσεις δυναμώνοντας τον ΣΥΡΙΖΑ στις επερχόμενες εκλογές για ένα νέο συνασπισμό εξουσίας που θα δώσει ελπίδα στον τόπο.
Πιο αναλυτικά ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΝΩΤΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ προτείνει:
Για τη ρύθμιση των αγροτικών χρεών:
1. Τη δημιουργία συνθηκών που θα διασφαλίζουν τη συνέχεια και τη σταθερότητα της γεωργικής παραγωγικής διαδικασίας.
- Με τη διαμόρφωση χαμηλών επιτοκίων μέσω κρατικής επιδότησης του επιτοκίου για βραχυπρόθεσμα δάνεια που σχετίζονται ευθέως με τη συνέχιση της γεωργικής παραγωγής.
- Με την έκδοση για τα επόμενα δύο χρόνια για κάθε αγρότη, με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, καλλιεργητικής κάρτας με διάρκεια αντίστοιχη της καλλιεργητικής περιόδου και με οικονομικό πλαφόν βασισμένο στα στοιχεία των δηλώσεων καλλιέργειας της τελευταίας διετίας. Με την κάρτα αυτή, μέσω μίας και μοναδικής τράπεζας επιλογής του αγρότη, ο ίδιος ο αγρότης θα επιλέγει τους νόμιμους προμηθευτές των εισροών του οι οποίοι θα αποπληρώνονται το τίμημα των πωλήσεών τους απευθείας από την τράπεζα μέχρι του ποσού του εγκεκριμένου πλαφόν.
2. Τη διασφάλιση των περιουσιακών στοιχείων κάθε αγρότη στα σημερινά τους επίπεδα, με τα εξής μέτρα:
- Με πάγωμα κάθε διαδικασίας εκποίησης με πλειστηριασμό περιουσιακού στοιχείου αγρότη για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (εμείς προτείνουμε τα δύο χρόνια).
- Με πάγωμα των χρεών των αγροτών στις τράπεζες και αναστολή καταβολής δανειακών δόσεων για το ίδιο διάστημα.
- Να σταματήσει η παρακράτηση από την Αγροτική Τράπεζα των κοινοτικών ενισχύσεων για την εξόφληση δανειακών υποχρεώσεων των αγροτών και, τέλος,
- Με τη δημιουργία τράπεζας ειδικού σκοπού για τη στήριξη των αναγκών του μικρομεσαίου αγρότη.
Για τις επιχειρήσεις που είναι σε λειτουργία:
1. Τη διαγραφή του συνόλου των δανειακών υποχρεώσεων μιας επιχείρησης κατά ποσοστό αντίστοιχο της μέσης μείωσης του ετήσιου κύκλου εργασιών του κλάδου δραστηριοποίησης της εταιρείας κατά την τριετία 2009-2012 σε σύγκριση με την αντίστοιχη μείωση για τον ίδιο κλάδο κατά την προηγούμενη τριετία.
Τα στοιχεία του κύκλου εργασιών, του τζίρου δηλαδή, μπορεί να εξαχθούν από την στατιστική επεξεργασία των δηλώσεων των επιχειρήσεων κατά τα συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, από τις περιοδικές ή εκκαθαριστικές δηλώσεις ΦΠΑ, από στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ή από κλαδικές μελέτες που δημοσιεύονται από ιδιωτικές εταιρείες οι οποίες είναι αναγνωρισμένες από την Τράπεζα της Ελλάδας. Το υπόλοιπο που απομένει ως χρέος προτείνουμε να ρυθμίζεται για δέκα χρόνια υπό τον όρο ότι το μέγιστο ποσοστό διαγραφής των δανείων ενός δανειολήπτη, που καλύπτονται από ακίνητα, θα υπόκειται στον περιορισμό ότι δεν θα μπορεί η συνολική απομείωση να είναι μικρότερη του 110% της εμπορικής αξίας των προσημειωμένων ακινήτων.
Στην πρότασή μας αυτή περιλαμβάνονται τα πάσης φύσεως επιχειρηματικά δάνεια των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, κεφάλαια κίνησης ανοιχτά, μεσοπρόθεσμα, δάνεια επαγγελματικής στέγης, επενδυτικά, ακόμη και καταναλωτικά που αποδεικνύονται από το μέγεθός τους ή από το χρόνο λήψης τους ότι χρησιμοποιήθηκαν τελικά ως επιχειρηματικά. Περιλαμβάνονται δάνεια τα οποία έχουν συναφθεί μέσα στο χρονικό διάστημα της μεγάλης κρίσης 2009-2010 στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της κρίσης, όπως για παράδειγμα δάνεια από το περιβόητο ΤΕΜΠMΕ καθώς και ειδικά δάνεια όπως εκείνα που αφορούσαν τις σεισμόπληκτες ή πυρόπληκτες περιοχές, καθώς και δάνεια που είχαν δοθεί πριν το 2008 και ήταν ενήμερα, αλλά μετά έγιναν υπερήμερα, λόγω αδυναμίας αποπληρωμής.
2. Ζητάμε επίσης να αξιοποιηθούν για την παροχή ρευστότητας προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις τα χρηματοδοτικά εργαλεία του ΕΣΠΑ που αυτή τη στιγμή λιμνάζουν στις τράπεζες και δεν έχουν αξιοποιηθεί ακόμα αυτά τα κεφάλαια.
3. Και τέλος, υπενθυμίζουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε προτείνει την ίδρυση τράπεζας ειδικού σκοπού και για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρηματιών, για τη χρηματοδότηση των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων ώστε να στηριχθεί η απασχόληση και να τονωθεί η ανάπτυξη.
Για τις επιχειρήσεις που έχουν διακόψει τη λειτουργία τους, προτείνουμε, πριν από τη διαδικασία πλειστηριασμών και κατασχέσεων, να εφαρμοστεί το παραπάνω μέτρο της διαγραφής. Και η εναπομείνασα απαίτηση της τράπεζας να γίνει προσπάθεια να καλυφθεί από την αξία των ακινήτων ή από τον εγγυητή.
Τ.Ε ΣΥΡΙΖΑ ΜΕΓΑΡΩΝ & ΝΕΑΣ ΠΕΡΑΜΟΥ