Κυριακή, 21 Αυγούστου 2011

Με αφορμή το παράνομο νεκροταφείο στον Υμηττό σε καμένη και αναδασωτέα περιοχή

Ανακοίνωση ΥΠΕΚΑ:
«Την Παρασκευή, 12 Αυγούστου, ο Δήμαρχος Γλυφάδας με τη συμβολή του Μητροπολίτη Γλυφάδας, ενεργώντας αυθαίρετα, κατέλαβε χώρο εντός αναδασωτέας περιοχής στην Α' Ζώνη του Υμηττού, περιοχή που φέρεται να εμπίπτει σε απαγορευτικές διατάξεις (αναδασωτέα λόγω πυρκαγιάς, προστατευόμενη με Προεδρικό Διάταγμα περιοχή, όπου απαγορεύεται κάθε χρήση για λόγους προστασίας του ορεινού όγκου), προκειμένου να εγκατασταθεί νεκροταφείο και με μη νόμιμες πρακτικές να δημιουργηθεί "τετελεσμένο".
Ο Υπουργός ΠΕΚΑ δια της αρμόδιας Ειδικής Γραμματείας Επιθεώρησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας ζήτησε άμεσα να σταματήσει κάθε ενέργεια αυθαίρετης εγκατάστασης νεκροταφείου από το Δήμο Γλυφάδας και να γίνουν οι δέουσες ενέργειες για τη διερεύνηση όλων των πτυχών του ζητήματος.»
(Ολόκληρη ΕΔΩ)

Για πολλούς καλοπροαίρετους πολίτες η είδηση ότι «ο Δήμαρχος Γλυφάδας με τη συμβολή του Μητροπολίτη Γλυφάδας ενεργώντας αυθαίρετα, κατέλαβε χώρο εντός αναδασωτέας περιοχής στην Α΄ Ζώνη του Υμηττού» αποτέλεσε κεραυνό εν αιθρία. Όμως υπάρχουν δεκάδες περιπτώσεις που οι δημοτικοί άρχοντες, και σε ορισμένες περιπτώσεις με ομόφωνες αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων α) ζητούν να εξαιρεθούν από τη δασοπροστασία και την αναδάσωση περιοχές β) διευκολύνουν να κτιστούν «μονές» στα βουνά γ) δυστροπούν όταν ορισμένες περιοχές χαρακτηρίζονται περιβαλλοντικά προστατευόμενες δ) στήνουν ή ορέγονται «αναψυκτήρια» και άλλες εγκαταστάσεις στα βουνά ή στις λίμνες κ.λπ.

(Α) Χωρίς να φιλοδοξώ να παίξω το ρόλο του «ληξιάρχου» παρουσιάζω ορισμένες «καραμπινάτες» περιπτώσεις στις οποίες φαίνεται καθαρά ότι ορισμένοι αυτοδιοικητικοί παράγοντες και Δημοτικά Συμβούλια, ενεργώντας είτε από άγνοια είτε από επιλογή, θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν εχθροί της φύσης, σε αντίθεση με την κεντρική εξουσία, που φαίνεται περισσότερο προσεκτική με το περιβάλλον:
1. Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Περιστερίου (ίσως ομόφωνη) να ζητήσει την ανέγερση σχολικού κτιρίου, για το 10ο Λύκειο Περιστερίου, σε δασική περιοχή του ΠΟΙΚΙΛΟΥ ΟΡΟΥΣ, έξω από τον αστικό ιστό. Αρνητική στο αίτημα αυτό, ήταν και η θέση του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Δείτε ΕΔΩ τη συνέντευξη τύπου των Περιβαλλοντικών Συλλόγων Περιστερίου, Πετρούπολης, Χαϊδαρίου 14/3/2010 και ΕΔΩ την απόφαση του Περιβαλλοντικού Συλλόγου Περιστερίου.
2. Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μεγαρέων μετά από πολύωρη συνεδρίασή του... ανέβαλε τελικά τη συζήτηση για το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος (Π.Δ) που αφορά στην προστασία του υγροβιοτόπου του Βουρκαρίου! Και εδώ ο Δήμος Μεγάρων είναι σαφώς πιο πίσω από τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (ΟΡΣΑ) που προετοιμάζει το Π.Δ. (Διαβάστε ΕΔΩ)
3. Όσον αφορά το Δήμο Χαϊδαρίου καταγράφουμε μόνο τρεις περιπτώσεις α) Την παράνομη κατασκευή της δημοτικής καφετέριας «ΘΕΑΘΗΝΑΙ» σε παραχωρημένη περιοχή από το Στρατόπεδο Χαϊδαρίου, Ζώνη προστασίας Α’ β) Την προσπάθεια δημιουργίας Περιφερειακού δρόμου σύνδεσης Δαφνίου – Δάσους Χαϊδαρίου (ΕΔΩ και ΕΔΩ) που θα αποτελούσε την αρχή και άλλων παρεμβάσεων που θα αλλοίωναν το δασικό χαρακτήρα της περιοχής (τελικά ο αγώνας κερδήθηκε στη «καθυστέρηση» και δεν πραγματοποιήθηκε το έργο) γ) Την καταστροφή του ιστορικού λόφου του Προφήτη Ηλία με την επέκταση των τραπεζοκαθισμάτων και τη συγκέντρωση υπεράριθμων Ι.Χ. που υπερβαίνει τη φέρουσα ικανότητα της περιοχής. Δεν αναφέρουμε καθυστερήσεις, έλλειψη συντήρησης χώρων (π.χ. Ακτή Σκαραμαγκά, πρώην camping ΕΟΤ στο Δαφνί κ.λπ)
4. Με ιδιαίτερη ανησυχία διαβάζουμε συνεντεύξεις και ανακοινώσεις του Προέδρου του Αναπτυξιακού Συνδέσμου Δυτικής Αθήνας (ΑΣΔΑ) κ.Μποζίκα για μια διαχειριστική μελέτη που είναι, «ενταγμένη στον περιβαλλοντικό σχεδιασμό του ΑΣΔΑ, και που θα δημιουργήσει δράσεις οικολογικής ανασυγκρότησης του Ποικίλου Όρους. Οι αρμόδιοι φορείς πρέπει να βοηθήσουν, γιατί το Ποικίλο Όρος αποτελεί πρώτη αναπτυξιακή προτεραιότητα για τη Δυτική Αθήνα» (ΕΔΩ). Η άποψή μας είναι ότι δεν χρειάζεται καμία «οικολογική ανασυγκρότηση» το Ποικίλο Όρος, εκείνο που χρειάζεται είναι σεβασμό της χλωρίδας και της πανίδας, της χαμηλής και υψηλής βλάστησης, του τοπίου, της ιστορίας κ.λπ. Δεν προσφέρονται τα βουνά για ανάπτυξη αλλά μόνο για διαχείριση, οικολογική ανάδειξη (όχι ανασυγκρότηση, άραγε πως την εννοεί ο ΑΣΔΑ την ανασυγκρότηση;) και δασική αναψυχή. Θα επανέλθουμε όμως για το θέμα αυτό με συγκεκριμένη πρόταση προς τον ΑΣΔΑ και τους αρμόδιους φορείς (Δασαρχείο, ΥΠΕΚΑ)
5. Μεγάλα ερωτηματικά μας προξενεί η πρόταση του «Περιβαλλοντικού Συνδέσμου Δήμων Αθήνας – Πειραιά» ΠΕΣΥΔΑΠ για «Τη δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου αρχικά ισχύος 1 MW πάνω στον αποκαταστημένο ΧΑΔΑ Σχιστού (στο μέλλον μπορεί να επεκταθεί στα 3 MW)» (ΕΔΩ) η οποία απορρίφθηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Ο ΠΕΣΥΔΑΠ επιμένει και ζητάει από τον Περιφερειάρχη κ.Σγουρό να επαναφέρει το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο (ΕΔΩ). Ίσως θα πρέπει να ενημερώσει κάποιος τους συντάκτες της μελέτης ότι οι φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις και οι ανεμογεννήτριες απαγορεύονται στους ορεινούς όγκους της Αθήνα.
6. Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί και η πλήρη συμφωνία του Δήμου Αχαρνών (Μάιος 2011) που μαζί με το Περιφερειακό Συμβούλιο (Ιούνιος 2011) ενέκριναν τη δημιουργία κατασκηνωτικών εγκαταστάσεων της εκκλησίας στο Μετόχι της Πάρνηθας, σε μια περιοχή 110 στρεμμάτων. Η Μονή Πετράκη και η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε αγαστή συνεργασία θέτουν τα θεμέλια για να προχωρήσει η «εκμετάλλευση» της περιοχής.

(Β) Και η εκκλησία φυσικά που με διάφορους τρόπους έχει σύμμαχο σε πολλές περιπτώσεις την Τοπική Αυτοδιοίκηση συνεχίζει το «έργο» της. Για όποιον ενδιαφέρεται να μάθει περισσότερα και για το τι συμβαίνει ανά την Ελλάδα ας ανατρέξει στο περιοδικό e-ΕΥΠΛΟΙΑ, τ.18, Ιανουάριος 2008 (ΕΔΩ) που είναι αφιερωμένο στην «Εκκλησία και Περιβάλλον». Επιλέγουμε μόνο τρία άρθρα:

Πάνος Τότσικας: Υμηττός «Η γη της επαγγελίας για την εκκλησία» (EΔΩ)
Περιβαλλοντικοί Σύλλογοι Περιστερίου, Πετρούπολης, Χαϊδαρίου: «Το Ποικίλο υπό συνεχή απειλή» (ΕΔΩ) Στα άρθρα παρουσιάζονται οι διεκδικήσεις του Ι.Ν.Ευαγγελισμός της Θεοτόκου Λαμίας, της Μονής Κλειστών, «Η Παναγία της Φοινικιώτισσας» και το Γηροκομείο της Μητρόπολης Περιστερίου κ.λπ.
Κατασκηνώσεις της ΧΑΝ στη Σαλαμίνα (Φανερωμένη και Νομαρχία Πειραιά) (ΕΔΩ)

Επιπρόσθετα μπορείτε να δείτε και το σχόλιο στο blog μας «Με αφορμή το σκάνδαλο του Βατοπεδίου» 3/9/2008 (ΕΔΩ)
Αξίζει επίσης να διαβάσετε «Το Συμβούλιο της Επικρατείας απάντησε αρνητικά στο αίτημα της Εκκλησίας να αποχαρακτηριστεί αναδασωτέα περιοχή στο Όρος Αιγάλεω, 3.500 στρεμμάτων» (ΕΔΩ)
[Για μια άλλη αυθαιρεσία της εκκλησίας στο Ποικίλο Όρος, πάνω από τα Νεόκτιστα Ασπροπύργου θα επανέλθουμε με φωτογραφίες σε επόμενη ανάρτηση.]

Από τα παραπάνω ας επανέλθουμε στην προηγούμενη ανάρτηση με θέμα «Εξαιρετική Ποιότητα Μέλι – ΠΟΙΚΙΛΟ» και ας δεσμευτούμε όλοι εμείς: πεζοπόροι, αναρριχητές, ποδηλάτες, μελισσοπαραγωγοί, ρετσινοσυλλέκτες (αν υπάρχουν), Φίλοι της Φύσης κ.ά. να προστατέψουμε τα βουνά μας. Κινδυνεύουν και όχι μόνο από τα ιδιωτικά συμφέροντα.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η εκκλησία ορίζει «ικεσίες και ευχές» την 1η Σεπτεμβρίου (από το 1989 και εντεύθεν) «επ’ ευκαιρία της εορτής τη Ινδίκτου … ως ημέρας προστασίας του φυσικού Περιβάλλοντος» (ΕΔΩ).
Ας προσευχηθούν λοιπόν υπέρ του «φυσικού περιβάλλοντος» ιεράρχες και αυτοδιοικητικοί, η 1η Σεπτεμβρίου πλησιάζει.

Κώστας Φωτεινάκης

Πρόεδρος του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. Χαϊδαρίου
Μέλος του Δ.Σ. του Ελληνικού Δικτύου για την Αειφορία και τη Βιωσιμότητα «Φίλοι της Φύσης»

Κυβέρνηση και μεγαλοεργολάβοι μας δουλεύουν ψιλό γαζί! - Ποιός θα καθαρίσει την κόπρο του Αυγεία;


ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ - www.oxidiodia.gr

ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΛΟΓΩ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΩΝ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΠΑΘΕ «Καμπάνα» 50 εκατ. ευρώ στην «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», του Γιώργου Μακρή - Ελευθερία. Το εν λόγω δημοσίευμα των εφημερίδων ακούγεται σαν το πιο σύντομο ανέκδοτο. Πρώτα από όλα δεν τα πήραν από την εταιρία αυτά τα χρήματα. Μας έχει συνηθίσει η μνημονιακή "κυβέρνηση" σε παραμύθια. Έτσι εκλέχτηκε εξάλλου, με το ψέμμα: "Λεφτά υπάρχουν".

Στα θέματα με τους μεγαλοεργολάβους τι να πρωτοθυμηθούμε;
- Την κοροϊδία του Μαγκριώτη που αρχίζει από το 2009 να τάζει εκπτώσεις στα διόδια και άριστους παράδρομους;
- Για το χάρισμα, με μια απλή απόφαση του Ρέππα, των 22,5 εκατομμυρίων ευρώ πρόστιμο από την πολεοδομία Καπανδριτίου σε βάρος της Νέας οδού για παράνομα κτίσματα και άλλες παραβάσεις;
- Για τα πάνω από 37 εκατομμύρια ευρώ χάρισμα στον εθνικό μεγαλοεργολάβο από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τούνελ που δεν έγιναν;
- Για τα πανωπροίκια στους μεγαλοεργολάβους;

Μας λένε για "τιμωρία" της Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου ΑΕ, όταν καθημερινές είναι οι καταγγελίες από συναγωνιστές για τις παρανομίες των οργάνων της τροχαίας σε βάρος συμπολιτών μας που αρνούμενοι να σκύψουν το κεφάλι, δεν πληρώνουν το χαράτσι. Ιδιαίτερα στα διόδια της Πελασγίας- συμφερόντων της Αιγαίο ΑΕ. Εκεί, οι σεκιουριτάδες τροχονόμοι (μπομπολάκια τους λέει ο λαός) με αφορμή τη διαβόητη ντροπολογία Ρέπα, παραμονεύουν πίσω απο πινακίδες και θάμνους. Μόλις δουν το θήραμα τους εφορμούν δείχνοντας ύποπτα υπερβάλλοντα ζήλο κατά των πολιτών. Παίρνουν δίπλωμα, πινακίδες και 200 ευρώ. Σε εποχές που το κάθε ευρώ λείπει από τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

Αυτή η κυβέρνηση, με αυτούς τους νόμους και αυτά τα όργανα τάξης θα στραφεί ενάντια στις εταιρίες; Εξάλλου το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ και το ΛΑΟΣ συμφώνησαν να δοθούν οι εθνικοί μας δρόμοι βορά στους μεγαλοεργολάβους μέσα από αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεις παραχώρησης.
Είναι προφανές λοιπόν. Μας δουλεύουν ψιλό γαζί. Είναι στα πλαίσια της πολιτικής που υπόσχεται ότι έχουμε λεφτά, δεν θα κάνουμε απολύσεις, δεν θα κόψουμε τις συντάξεις, δεν θα μειώσουμε τους μισθούς και τα ασφαλιστικά δικαιώματα, θα κάνουμε κάθαρση στα σκάνδαλα του χρηματιστηρίου, της Ζήμενς , του Βατοπεδίου, των προμηθειών κάτω από το τραπέζι και πολλές φορές κάτω από το νερό (βλέπε υποβρύχια).

Και είναι φυσικό. Τα παιχνίδια της κυβέρνησης με τις τράπεζες και τους μεγαλοεργολάβους μοιάζουν με τις ενδοοικογενειακές διενέξεις για το μοίρασμα της πίτας στο κοινό φαγοπότι. Γιατί απλούστατα η κυβέρνηση είναι καμαριέρα των μεγαλοεργολάβων, των τραπεζιτών και της τρόϊκας. Τα συμφέροντα τους εξυπηρετεί και όχι του λαού. Για τον λαό επιφυλάσσει πλαστικές σφαίρες,καρκινογόνα χημικά δηλητήρια και ξύλο από τους ανεγκέφαλους παραιτωριανούς.

Την κόπρο του Αυγεία δεν την καθάρισε ο Αυγείας γιατί αυτός την εξέθρεφε και την ανεχόταν. Την καθάρισε ο Ηρακλής. Ηρακλής στην περίπτωση αυτή πρέπει να είναι ο ίδιος ο λαός που με ακηδεμόνευτες δράσεις από τα κάτω, θα καθαρίσει και την κοπριά και το σύστημα που την παράγει. Εξάλλου μόνο κοπριά, βρωμιά και δυσωδία παράγει πλέον το σύστημα τους.
Στην κατεύθυνση της πάλης αυτής, μαζί με όλους τους αγωνιζόμενους πολίτες, κινείται και το κίνημα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ - www.oxidiodia.gr.


Διαβάστε κατωτέρω το δημοσίευμα ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΛΟΓΩ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΩΝ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΠΑΘΕ «Καμπάνα» 50 εκατ. ευρώ στην «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου». Του Γιώργου Μακρή - Ελευθερία:

"Αποζημίωση ύψους 50 εκατ. ευρώ για «καθυστερήσεις» στα έργα της ΠΑΘΕ ζητεί για πρώτη φορά το Ελληνικό Δημόσιο από την κατασκευάστρια κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου».
Η δημόσια εταιρία που επιβλέπει το έργο, η «Εγνατία Οδός ΑΕ», προσέφυγε προ ημερών στη διαιτησία (επιτροπή επίλυσης τεχνικών διαφορών) ζητώντας την ενεργοποίηση της ποινικής ρήτρας για υπέρβαση (εκ μέρους της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου») της 2ης αποκλειστικής προθεσμίας που περιλαμβάνει και τα μέτρα καθαρισμού και προστασίας από τις βραχοπτώσεις στα Τέμπη.
«Ως «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» αμφισβητούμε για νομικούς αλλά και ουσιαστικούς λόγους την προσφυγή αυτή. Εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας κινηθήκαμε νομικά και από την πλευρά μας», δήλωσε στην «Ε» η εκπρόσωπος Τύπου της εταιρίας που κατασκευάζει τον δρόμο κ. Ειρήνη Ζαβρίδου.
Δημοσιοποιώντας την «απορία» της κοινοπραξίας για «τη σκοπιμότητα» της ενέργειας αυτής από την «Εγνατία Οδό» (το Ελληνικό Δημόσιο ουσιαστικά) σε μια εποχή που Δημόσιο και κοινοπραξίες έχουν συνυπογράψει Μνημόνιο για τη συνέχιση των έργων και βρίσκονται σε συζητήσεις με τις τράπεζες, η κ. Ζαβρίδου υπενθύμισε ότι στη διαιτησία έχουν παραπεμφθεί αρκετά άλλα θέματα για τα οποία υπάρχει διαφορά απόψεων μεταξύ Δημοσίου και κατασκευάστριας κοινοπραξίας όπως είναι οι πτώσεις βράχων στα Τέμπη, τα διόδια στο Αιγίνιο, οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων και άλλα.
ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
Ανάλογες αποζημιώσεις προτίθεται να ζητήσει το Ελληνικό Δημόσιο και από τις κατασκευάστριες εταιρίες των υπόλοιπων οδικών αξόνων όπως είναι ο Ε-65, ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου-Πάτρας-Πύργου, η Ιόνια Οδός (Αντίρριο-Γιάννενα). Είναι η πρώτη φορά που το Δημόσιο ενεργοποιεί τις ποινικές ρήτρες που προβλέπονται από τις συμβάσεις παραχώρησης του 2007.
Παράλληλα, το Δημόσιο, σύμφωνα με πληροφορίες, ζητεί:
- Από τις κατασκευάστριες εταιρίες να αποδείξουν ότι νομίμως συνεχίζουν να εισπράττουν διόδια, παρόλο που στην ουσία έχουν σταματήσει την κατασκευή των έργων. Οι κοινοπραξίες υποστηρίζουν ότι οι εισπράξεις από τα διόδια διατίθενται για την κάλυψη των δαπανών συντήρησης των δρόμων.
- Από τις 43 τράπεζες (11 ελληνικές και 32 ξένες) που χρηματοδοτούν τα έργα να καταθέσουν το μοντέλο βάσει του οποίου χαρακτηρίζονται «μη βιώσιμα» και έχουν σταματήσει τη χορήγηση δανείων από το φθινόπωρο του 2010.
Ως τώρα το μοντέλο αυτό δεν έχει γίνει γνωστό με το επιχείρημα ότι πρόκειται για συμφωνία μεταξύ ιδιωτών. Το Δημόσιο το αμφισβητεί και επικαλείται ότι οι συμβάσεις μεταξύ τραπεζών – κατασκευαστών περιλαμβάνονται στις συμφωνίες που ψήφισε η Βουλή. Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών, τα «μοντέλα» που είχαν εκπονήσει οι τράπεζες πριν φυσικά την υπογραφή των συμβάσεων «άντεχαν» μείωση κυκλοφορίας έως και 27%. Σήμερα, οι κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι η μείωση της κυκλοφορίας λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης υπολογίζεται σε 10-20%.
ΔΙΟΔΙΑ
Κατά πληροφορίες, η σκλήρυνση της στάσης από την πλευρά του Δημοσίου συμπίπτει με την πιο κρίσιμη καμπή στις διαπραγματεύσεις του με τις τράπεζες και τις κατασκευάστριες εταιρίες. Τα έργα έχουν επί της ουσίας σταματήσει, εκατοντάδες εργαζόμενοι βρίσκονται χωρίς δουλειά, τα διόδια παραμένουν τσουχτερά παρά την προεκλογική εξαγγελία του ΠΑΣΟΚ περί μείωσής τους, ενώ παρά το κλίμα αισιοδοξίας που είχε διαμορφώσει η κυβέρνηση πριν το Πάσχα, η συμφωνία με τράπεζες και κατασκευάστριες εταιρείες για τη συνέχιση των έργων δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη κι ενώ το καλοκαίρι οδεύει προς το τέλος του.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η εμπλοκή στη συμφωνία οφείλεται κυρίως στις τράπεζες που ζητούν περισσότερες διασφαλίσεις και υψηλότερα επιτόκια για να ανοίξουν ξανά την κάνουλα της χρηματοδότησης στους εργολάβους καθώς μάλιστα τα επιτόκια που συμφωνήθηκαν (υπό άλλες οικονομικές συνθήκες) το 2007 κρίνονται (από τους τραπεζίτες) πολύ χαμηλά.
Το θέμα της επανέναρξης των έργων στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας είναι πρώτης προτεραιότητας για την κυβέρνηση αλλά και την Ευρωπαϊκή Ένωση και θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι σύντομα θα υπάρχουν εξελίξεις."