O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017

O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017 - νίκη για τον τόπο και τους κατοίκους της Μεγαρίδας!

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2009

... μια οφειλόμενη απάντηση στον αντιδήμαρχο Μεγαρέων...


Στις αρχές Αυγούστου είχε δημοσιευθεί στην εφημερίδα ¨ΜΕΓΑΡΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ¨ μία αρκετά ενδιαφέρουσα και «αποκαλυπτική» συνέντευξη για το ζήτημα του Βουρκαρίου από τον Αντιδήμαρχο Μεγάρων Κο Γιώργο Μπερδελή.

Όπως είχαμε υποσχεθεί, ακριβώς επειδή η συνέντευξη αυτή περιείχε αρκετά σημεία (θετικά και αρνητικά) που χρήζουν αποσαφηνισμού και διευκρινίσεων, αλλά και σημαντικές δεσμεύσεις, θεωρούμε χρέος να την αναδημοσιεύσουμε ολόκληρη και έπειτα να τη σχολιάσουμε.


Παρακαλούμε λοιπόν πρώτα να διαβάσετε την εν λόγω συνέντευξη του Κου Μπερδελή που παραθέτουμε στο τέλος.


O Κος Μπερδελής ξεκινώντας τη συνέντευξή του αναφέρει πως ο Δήμος με τη μελέτη Μάργαρη ήταν αυτός που ανέδειξε το θέμα του υγροβιοτόπου και επομένως είναι φανερό ότι ενδιαφέρεται για το χαρακτηρισμό του Βουρκαρίου ως υγροβιότοπο.


Είναι πράγματι αλήθεια ότι κατά την προηγούμενη διοίκηση της νυν δημοτικής αρχής εκπονήθηκε από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου (με επικεφαλής τον Καθηγητή Κο Μάργαρη) η μελέτη με τίτλο: “Ο υγρότοπος του Βουρκαρίου στα Μέγαρα”.

Όλοι γνωρίζουμε την ουσιαστική και καταλυτική συνεισφορά του παιδίατρου Κου Λουκά Μπισταράκη (τέως προέδρου του ΔΣ) στη σύλληψη της ιδέας και κυρίως στην υλοποίηση αυτής της μελέτης.


Όσο για το αν η σημερινή Δημοτική Αρχή ενδιαφέρθηκε για το χαρακτηρισμό του Βουρκαρίου ως υγροβιότοπο απλά παραθέτουμε το Δελτίο τύπου του Δήμου Μεγάρων της 15-11-2004 (που ήταν αναρτημένο στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Μεγάρων www.megara.gr τουλάχιστον μέχρι την 18/6/2009 και μετά εξαφανίστηκε, καθώς παρέμειναν μόνο τα Δελτία Τύπου των δύο τελευταίων ετών!), που μας θυμίζει ότι η νυν δημοτική αρχή είχε αρνηθεί, ως αντιπολίτευση τότε, το χαρακτηρισμό του Βουρκαρίου ως υγροβιότοπο.

Το παράδοξο αυτό γεγονός είχε μάλιστα σχολιαστεί στο Δελτίο Τύπου του Δήμου ως εξής (αυτολεξεί): “…παραδόξως ο κ. Δ.Στρατιώτης και Γ.Μπερδελής, ενώ δήλωναν ότι είναι υπέρ του χαρακτηρισμού, ζήτησαν αναβολή του θέματος με σκοπό να ανατεθεί μελέτη σε επιτροπή για την οριοθέτηση του υγροβιότοπου, αφού ισχυρίστηκαν ότι η εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου όριζε ευρεία περιοχή ως υγροβιότοπο. Ο Δήμαρχος (κ.Χρυσόστομος Σύρκος) στις αλλεπάλληλες παρεμβάσεις του τόνιζε ότι για το θέμα αυτό το ΔΣ καλείται να γνωματεύσει μόνο για το χαρακτηρισμό, αφού την οριοθέτηση θα την προσδιορίσουν τα αρμόδια όργανα της πολιτείας. Απρόσμενα όμως οι 5 σύμβουλοι της Μεγαρικής Ανανέωσης καταψήφισαν την πρόταση... Παρά τη θέση της αντιπολίτευσης, ο Δήμαρχος (κ.Χρυσόστομος Σύρκος) καλεί σε εγρήγορση το Μεγαρικό λαό για να σώσουμε τον υγροβιότοπό μας. Τα όσα ακούστηκαν και θα ακουστούν, ότι ο χαρακτηρισμός αυτός θα νεκρώσει όλες τις δραστηριότητες της περιοχής, είναι ανυπόστατα. Ο υγροβιότοπος δεν οριοθετείται από το Δήμο μας. Θα οριοθετηθεί με επιστημονικά κριτήρια από τα αρμόδια όργανα της πολιτείας, και το Δημοτικό Συμβούλιο θα έχει τον τελικό λόγο για την έγκριση».

(Θυμίζουμε, για την ιστορία, ότι στην συνεδρίαση του ΔΣ της 10-11-04 παρευρέθηκαν εκτός των άλλων, ο Νομάρχης Κος Α.Αρκουδάρης, ο βουλευτής του ΣΥΝ Θ.Λεβέντης, ο Δ/ντης του 9ου Δημοτικού Σχολείου Μεγάρων Χ.Γκαμπένης με δασκάλες και μαθητές του Σχολείου, οι οποίοι τάχθηκαν υπέρ του χαρακτηρισμού. Επίσης, ο Δήμαρχος Ν.Περάμου Στ.Φωτίου απέστειλε επιστολή που δήλωνε αλληλέγγυος στην προσπάθεια αυτή).


Στη συνέχεια ο Κος Μπερδελής αναφέρει ότι για να εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα για την αλλαγή χρήσης γης προβλέπεται από το νόμο ειδική περιβαλλοντική μελέτη, την οποία μάλιστα σκέφτεται η Διοίκηση του Δήμου να την κάνει, ώστε να οριοθετηθεί ο υγροβιότοπος και να υποδειχθούν τα μέτρα προστασίας που πρέπει να ληφθούν.

Γιατί λοιπόν κι αφού από το 2004 φαίνεται να έχει τη θέση αυτή (καταψηφίζοντας τον χαρακτηρισμό του Βουρκαρίου ως υγροβιότοπο, ελλείψει της σχετικής μελέτης), δεν μερίμνησε για την εκπόνησή της;

Γιατί ο Δήμος δεν έχει ακόμα απαντήσει θετικά στην επίσημη πρόταση που του έγινε στις αρχές του 2008 από το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) για την εκπόνηση ειδικού έργου για την περιβαλλοντική προστασία και ανάδειξη της περιοχής Βουρκαρίου Μεγάρων; Μήπως δεν έχει εμπιστοσύνη στο συγκεκριμένο επίσημο κρατικό φορέα; Αν όχι ας την αναθέσει σε κάποιον άλλο…

Το καίριο όμως ερώτημα είναι πότε σκοπεύεται να γίνει αυτό; Γιατί αν είναι να περιμένουμε πρώτα να λειτουργήσουν μερικά νέα εργοστάσια στην περιοχή, μετά ποιά πραγματική ουσία θα είχε η εκπόνηση της μελέτης αυτής;


Μέχρι την υπόδειξη των πρόσθετων μέτρων προστασίας που θα προκύψουν από τη μελέτη που θα αναθέσει ο Δήμος, περιμένουμε άμεσα την υλοποίηση των πρόσφατων αποφάσεων του Δήμου για την τοποθέτηση ξύλινης περίφραξης κατά μήκος της υγροτοπικής ζώνης και του παρατηρητηρίου πουλιών, που θα έχουν μικρό κόστος αλλά πολλαπλά οφέλη για την προστασία του υγροβιοτόπου.

Δηλώνουμε μάλιστα ότι είμαστε στη διάθεση του Δήμου και θα συμπαρασταθούμε με όλες μας τις δυνάμεις στην κατεύθυνση υλοποίησης αυτών των έργων με όποιο τρόπο μας ζητηθεί από το Δήμο να συμβάλλουμε ως εθελοντικός περιβαλλοντικός φορέας της περιοχής.


Επίσης στη συνέντευξη ο Κος Αντιδήμαρχος τονίζει ότι η βιομηχανική ζώνη είναι μόνο η αιχμή της περιβαλλοντικής πίεσης που δέχεται ο υγροβιότοπος των Μεγάρων και αναφέρει ότι πρέπει να δούμε και τα υπόλοιπα προβλήματα που προέρχονται από άλλες ανθρωπογενείς δραστηριότητες. Ανάμεσα σε αυτές εντοπίζει την ύπαρξη και λειτουργία του αεροδρομίου, το ζήτημα των αποχετεύσεων, την παράνομη δόμηση.


- Συμφωνούμε ότι η λειτουργία του αεροδρομίου θα πρέπει να ελεγχθεί και να τροποποιηθεί στην κατεύθυνση της μείωσης της όχλησης που προκαλεί στην ορνιθοπανίδα της περιοχής και θα θέλαμε να συμβάλλουμε ως Φορέας και προς αυτή την κατεύθυνση. Η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία (ΕΟΕ) με την οποία έχουμε διαρκή και στενή συνεργασία, διαθέτει κατάλληλο επιστημονικό προσωπικό και έχει τη δυνατότητα να εκπονήσει σχετική μελέτη. Σας γνωρίζουμε ότι ανάλογη μελέτη έχει ανατεθεί στην ΕΟΕ και για το αεροδρόμιο του Αλμυρού.


- Για το θέμα των αποχετεύσεων είναι προφανές ότι κανείς δεν επιθυμεί τη συνέχιση αυτής της κατάστασης και συμφωνούμε απολύτως ότι πρέπει άμεσα να δρομολογηθεί και να επιλυθεί οριστικά με τη σύνδεση στο δίκτυο του βιολογικού καθαρισμού όπως, με καθυστέρηση πολλών ετών, γίνεται εφέτος και στα υπόλοιπα Μέγαρα.


- Για την παράνομη δόμηση στο δάσος φυσικά και συμφωνούμε ότι πρέπει να σταματήσει. Για τις «παράγκες» επίσης, το θέμα είναι γνωστό σε όλους: Πολεοδομία, Νομαρχία, Περιφέρεια, είναι οι αρμόδιοι φορείς και αναμένουμε τις ενέργειές τους για την επίλυση και αυτού του προβλήματος.


Σχετικά με τα υπόλοιπα σημαντικά προβλήματα και πιέσεις στον υγροβιότοπο που εντοπίζει ο Αντιδήμαρχος Κος Μπερδελής, αυτά δηλαδή των θερμάνσεων των γύρω οικιών που ανεβάζουν τη θερμοκρασία του μικροσυστήματος του Βουρκαρίου ή των φώτων των σπιτιών της Αγίας Τριάδας που ναι μεν είναι εντός σχεδίου αλλά 30 μέτρα μόλις από τη θάλασσα και ενοχλούν τα πουλιά, και του ζητήματος ότι είναι «αντιοικολογικό» ακόμη και για τα εντός σχεδίου σπίτια να κόβονται πεύκα και δρυς για να χτιστούν, θα πούμε απλά ότι δικαιολογούμε τον Κο Αντιδήμαρχο για τον υπερβάλλοντα ζήλο του να προστατέψει τον υγρότοπο των Μεγάρων και ευχόμαστε να τον επιδείξει από εδώ και μπρος σε κάθε περαιτέρω νέα ενέργειά του.

(Όσον αφορά το θέμα του φωτισμού της ευρύτερης περιοχής του υγροβιοτόπου θα μπορούσε πράγματι να υπάρξει μια ειδική μελέτη που θα κατέληγε σε συγκεκριμένες άμεσα εφαρμόσιμες προτάσεις ώστε οι κατοικίες, οι δρόμοι, το Τείχος κλπ. να φωτίζονται κατά τρόπον ώστε να μην παρενοχλούν την ορνιθοπανίδα. Θα είμαστε επίσης, συμπαραστάτες και αρωγοί σε μια τέτοια θετική πρωτοβουλία).


Σε κάποιο άλλο σημείο της συνέντευξής του ο Κος Μπερδελής όταν ερωτάται από το δημοσιογράφο γιατί επετράπηκαν και αδειοδοτήθηκαν επιχωματώσεις και τσιμεντένια στηθαία στο Βουρκάρι, αναφέρει ότι εφόσον όλα είναι νομότυπα δεν μπορούμε να το αρνηθούμε ως Δήμος και συμπληρώνει χαρακτηριστικά για να ενισχύσει την άποψή του: «…ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν επιχειρηματίες που έχουν φύγει από άλλο σημείο. Το κράτος τους έχει στείλει εδώ…»

Σωστά επισημαίνει ο Κος Αντιδήμαρχος ότι ανάμεσα στις βιομηχανίες που θα ήθελαν να εγκατασταθούν στην περιοχή είναι και κάποιες που προέρχονται από προγράμματα μετεγκατάστασης! Δεν τις στέλνει όμως εδώ το κράτος! Τις χρηματοδοτεί για να μετεγκατασταθούν σε περιοχές που να μην προκαλούν οικολογική ζημιά! Φεύγουν δηλαδή από την θέση που βρίσκονται γιατί θεωρείται ότι εκεί προκαλούν περιβαλλοντική υποβάθμιση! ΟΧΙ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΟΥΝ ΕΔΩ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΟΥΝ ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ, ΑΛΛΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ!

Εδώ χρειάζεται ο Δήμος να ορθώσει το ανάστημά του: ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΥΓΡΟΒΙΟΤΟΠΟΣ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ ΧΩΡΟΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΤΩΝ ΟΧΛΟΥΣΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΛΛΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΓΟΥΝ!


Αναμένουμε επιτέλους από το Δήμο Μεγάρων να τονίσει προς τα αρμόδια Υπουργεία και Υπηρεσίες (με κάθε τρόπο) ότι: Ο ΥΓΡΟΒΙΟΤΟΠΟΣ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ, και όχι να αναφέρει απολογητικά δια στόματος Κου Μπερδελή ότι: «…παίρνουν τηλέφωνο από το Υπουργείο Ανάπτυξης και μας ρωτούν γιατί δεν δίνετε άδειες στους επιχειρηματίες. Μας έχουν στείλει και έγγραφο και μας ρωτούν γιατί καθυστερούμε…»


Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι σε τρία σχετικά φετινά έγγραφα του Υπουργείου ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ (ούτε σε ένα, ούτε σε δύο, αλλά σε τρία έγγραφα!), ο Υφυπουργός Κος Στ. Καλλογιάννης ζητά από τον Δήμο Μεγάρων να υποβάλλει στο Υπουργείο σχετικό αίτημα για αναστολή των οικοδομικών δραστηριοτήτων ανέγερσης βιοτεχνιών και βιομηχανιών στην περιοχή, χωρίς ακόμα καμιά θετική ανταπόκριση από τη μεριά του Δήμου!


Τι περιμέναμε αλήθεια; Τίποτα το περίπλοκο ή δύσκολο. Μία απλή επιστολή χρειαζόταν μόνο να στείλουμε ως Δήμος…O Κος Μπερδελής βέβαια ισχυρίζεται ότι ο νόμος δεν μας το επιτρέπει …

Ας το ζητούσαμε λοιπόν κι ας μας το αρνιόντουσαν! Τι θα είχαμε να χάσουμε;


Αλλά πώς να περιμένουμε από το Δήμο να κάνει το αυτονόητο όταν πρόσφατα, έπειτα από τη θετική κεντρική εισήγηση του Κου Μπερδελή, ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία η έγκριση περιβαλλοντικής έκθεσης εγκατάστασης νέας βιομηχανικής μονάδας στο Βουρκάρι, χωρίς ακόμα μέχρι σήμερα να έχει εγκριθεί από το αρμόδιο Νομαρχιακό Συμβούλιο! και χωρίς να την έχουν πάρει καν στα χέρια τους για να λάβουν γνώση της οι ίδιοι οι Δημοτικοί σύμβουλοι που την ενέκριναν!


Φυσικά και περιμέναμε από το Δήμο Μεγάρων να εισηγηθεί αρνητικά και να απορρίψει την έκθεση, ΟΠΩΣ ΕΙΧΕ ΚΑΘΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ. Θα ήταν άλλωστε μια απόφαση αν μη τι άλλο σύμφωνη με την διακηρυγμένη πρόθεση όλων να προστατεύσουμε το Βουρκάρι από περαιτέρω περιβαλλοντικές πιέσεις.


Προς το τέλος της συνέντευξής του ο Κος Αντιδήμαρχος όταν ερωτήθηκε γιατί ο Δήμος δεν συμβαδίζει με τις αποφάσεις του ‘‘Συνηγόρου του Πολίτη’’ για το θέμα, απάντησε ότι οι αποφάσεις αυτές δεν έχουν καμία νομική υπόσταση προχωρώντας κι ένα βήμα παραπέρα απαξιώνοντας την Ανεξάρτητη Αρχή λέγοντας χαρακτηριστικά: «απορώ γιατί κάποιος από τους ενδιαφερόμενους δεν έκανε μήνυση ή αγωγή στο Συνήγορο του Πολίτη»!

Επειδή ίσως να μην γνωρίζει, ενημερώνουμε τον Κο Αντιδήμαρχο ότι, η αποστολή του Συνηγόρου του Πολίτη είναι η διαμεσολάβηση μεταξύ των πολιτών και των δημόσιων υπηρεσιών με σκοπό την προστασία των δικαιωμάτων του πολίτη, την καταπολέμηση της κακοδιοίκησης και την τήρηση της νομιμότητας.

Η διαμεσολάβηση αυτή ασκείται, ακόμη κι εάν επηρεάζει δικαιώματα τρίτων σε περιπτώσεις προφανούς παρανομίας ή προστασίας του περιβάλλοντος. Το περιβάλλον συνεπώς αποτελεί προνομιακό πεδίο παρέμβασης για τον Συνήγορο και η προστασία του υπερτερεί των έννομων συμφερόντων ιδιωτών.


Επ’ ευκαιρία του γνωρίζουμε επίσης ότι εκ της αποστολής της η Ανεξάρτητη Αρχή εξαντλεί όλα τα όρια διαλόγου και τις δυνατότητες διαμεσολάβησης που της δίνει η νομοθεσία και δεν προχωρά σε αναζήτηση τυχόν περαιτέρω ευθυνών. Αυτό το έχει αποδείξει και στην περίπτωση του Βουρκαρίου όχι μόνο στο Πόρισμά της τον Αύγουστο του 2008, αλλά και στο πρόσφατο έγγραφο της 12.08.2009, που παρόλο που διαπιστώνει αδράνεια της Διοίκησης να προστατέψει το Βουρκάρι, δεν προχωρά σε αναζήτηση τυχόν περαιτέρω ευθυνών, παρά μόνο τονίζει ότι το ζήτημα της προστασίας του υγροβιότοπου των Μεγάρων χρήζει άμεσης και ουσιαστικής αντιμετώπισης και παρακαλεί το Δήμο Μεγάρων να διαβιβάσει αίτημα αναστολής οικοδομικών αδειών προς το ΥΠΕΧΩΔΕ. Αυτό όμως δεν πρέπει να εκλαμβάνεται από κανένα και σε καμία περίπτωση ως αδυναμία…


Και ερχόμαστε τώρα στο θέμα των ιδιοκτησιών στην περιοχή!

Ο Κος Γ.Μπερδελής δηλώνει στη συνέντευξή του ότι έχει ιδιοκτησίες στην επίμαχη βιομηχανική περιοχή στο Βουρκάρι.

Δηλώνει επίσης ότι κατά τη γνώμη του και τη γνώμη του ‘γραμματέα’ του ΔΣ, δεν υπάρχει ασυμβίβαστο με τη συμμετοχή του και την ανάληψη από μέρους του της κεντρικής εισήγησης στη γνωμοδότηση περιβαλλοντικής έκθεσης για την εγκατάσταση νέας βιομηχανικής μονάδας στην περιοχή.

Ειλικρινής, αλλά λίγο καθυστερημένη η απάντηση του Κου Αντιδημάρχου ότι έχει ιδιοκτησίες στην περιοχή, καθώς το θέμα έχει ανακινηθεί από παλιά σε όλο τον τοπικό έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο από την Επιτροπεία Μεγάρων, τη Δυναμική Πορεία, αλλά και τον Φορέα Προστασίας Βουρκαρίου, χωρίς να υπάρξει άμεση τοποθέτηση από μέρους του.

Επί της ουσίας όμως θα θέλαμε να γνωστοποιήσουμε στον Κο Μπερδελή ότι ο Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων στο άρθρο 99 ορίζει ότι:

«1. Δημοτικός σύμβουλος δεν μπορεί να μετάσχει στη συζήτηση ενός θέματος ή στην κατάρτιση αποφάσεως του δημοτικού συμβουλίου ή να συμμετέχει σε γνωμοδοτικά συλλογικά όργανα, τα οποία γνωμοδοτούν για θέμα που θα εισαχθεί στο δημοτικό συμβούλιο, εφόσον ο ίδιος ή συγγενής του έως το δεύτερο βαθμό εξ αίματος ή εξ αγχιστείας έχει υλικό ή ηθικό συμφέρον.

2. Απόφαση που έχει ληφθεί κατά παράβαση της διάταξης αυτής είναι άκυρη. Ο σύμβουλος που έλαβε μέρος στη συνεδρίαση διαπράττει σοβαρή παράβαση καθήκοντος και τιμωρείται με την ποινή της αργίας, σύμφωνα με τα άρθρα 142 και 143».

Άλλωστε και το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει κρίνει (ΣτΕ 3598/97) ότι: «δεν μπορεί να μετάσχει στη συζήτηση ενός θέματος ή στη λήψη μιας απόφασης κοινοτικός ή δημοτικός σύμβουλος αν ο ίδιος ή συγγενής του έως τον δεύτερο βαθμό, εξ αίματος ή εξ αγχιστείας, έχει υλικό συμφέρον ως προς το θέμα τούτο. Αν δε παραβιαστεί η πιο πάνω διάταξη, η απόφαση που λαμβάνεται είναι άκυρη».Η ανωτέρω απόφαση του ΣτΕ απηχεί άλλωστε τη γενική αρχή του Διοικητικού Δικαίου, σύμφωνα με την οποία, τα όργανα που κατά το νόμο συμπράττουν στην κατάρτιση διοικητικής πράξης πρέπει να παρέχουν εγγυήσεις αμερόληπτης κρίσης και προκειμένου ειδικότερα για συλλογικά όργανα, δεν επιτρέπεται να μετέχουν στη σύνθεσή τους τα μέλη τους εκείνα που είτε τα ίδια είτε στενοί συγγενείς τους έχουν συμφέρον από τη διαμόρφωση του περιεχομένου που θα έχει η απόφαση. Είναι δε άκυρη η απόφαση που λαμβάνεται κατά παράβαση της αρχής αυτής, χωρίς μάλιστα να εξετάζεται, προκειμένου να κριθεί το κύρος της απόφασης, αν υπήρξε πράγματι μεροληπτική ή όχι.

Η αρχή αυτή έχει κωδικοποιηθεί στο άρθρο 7 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999) με τον εύλογο τίτλο «Αμεροληψία των διοικητικών οργάνων», που ορίζει ότι:

«1. Τα διοικητικά όργανα, μονομελή ή συλλογικά, πρέπει να παρέχουν εγγυήσεις αμερόληπτης κρίσης κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους.

2. Τα μονομελή όργανα, καθώς και τα μέλη των συλλογικών οργάνων, οφείλουν να απέχουν από κάθε ενέργεια ή διαδικασία που συνιστά συμμετοχή σε λήψη απόφασης ή διατύπωση γνώμης ή πρότασης εφόσον: α) η ικανοποίηση προσωπικού συμφέροντός τους συνδέεται με την έκβαση της υπόθεσης, ή β) είναι σύζυγοι ή συγγενείς εξ αίματος ή εξ αγχιστείας, κατ' ευθεία μεν γραμμή απεριορίστως, εκ πλαγίου δε έως και τέταρτου βαθμού, με κάποιον από τους ενδιαφερομένους, ή γ) έχουν ιδιαίτερο δεσμό ή ιδιάζουσα σχέση ή εχθρότητα με τους ενδιαφερομένους.

3. Το όργανο ή το μέλος του συλλογικού οργάνου, εφόσον κρίνει ότι συντρέχει στο πρόσωπό του λόγος που επιβάλλει την αποχή του, οφείλει να το δηλώσει αμέσως στην προϊστάμενη αρχή ή στον προεδρεύοντα του συλλογικού οργάνου, αντιστοίχως, και να απέχει από οποιαδήποτε ενέργεια»

Αναμένουμε ότι τώρα που έλαβε γνώση της σχετικής Νομοθεσίας, και για λόγους πολιτικής ευθιξίας, αποδεκτής πολιτικής πρακτικής και κοινής λογικής, ο κ. Μπερδελής θα ζητήσει (πριν του ζητηθεί), την εξαίρεσή του από τα Δημοτικά Συμβούλια που αφορούν σε θέματα που σχετίζονται με το Βουρκάρι.

Είναι αυτονόητο ότι το ίδιο θα πρέπει να πράξει και κάθε άλλος δημοτικός σύμβουλος που τυχόν έχει ανάλογη σχέση όχι μόνο για το Βουρκάρι αλλά και για οποιοδήποτε άλλο παρεμφερές θέμα.

Τελειώνοντας τα σχόλιά μας οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι ικανοποιούμαστε και συγχαίρουμε πραγματικά τον Κο Αντιδήμαρχο για τη θέση που διατύπωσε ότι: «ο Δήμος σαφώς δεν είναι υπέρ της Βιομηχανικής ζώνης στο Βουρκάρι» καθώς επίσης και για την τελική δήλωσή του στο κλείσιμο της συνέντευξής του στο ΜΕΓΑΡΙΚΟ ΤΥΠΟ ότι: «αν αποχαρακτηριστεί η βιομηχανική ζώνη, σαφώς θα σταματήσουμε όποια οικοδομική εργασία και θα ξεκινήσουμε διαδικασία μετεγκατάστασης για τις υπάρχουσες βιοτεχνίες - βιομηχανίες».


Αντί επιλόγου:

Από την πρώτη στιγμή που δημιουργήθηκε ο Φορέας για την προστασία του Βουρκαρίου τονίσαμε ότι θα προσπαθήσουμε να συγκροτήσουμε ένα ΚΟΙΝΟ ΜΕΤΩΠΟ με όλους για την ανάδειξη και τη προστασία αυτού του τόσο σημαντικού πλούτου και ομορφιάς της Μεγαρικής γης, του υγροβιοτόπου του Βουρκαρίου. Γιατί πραγματικά πιστεύουμε ότι ΟΛΟΙ επιθυμούμε (αλοίμονο αν ήταν διαφορετικά!) να υπερασπιστούμε τον τόπο που ζούμε, τον τόπο μας.

Θα θέλαμε λοιπόν για άλλη μία φορά να τονίσουμε ότι θα πρέπει ο Δήμος Μεγάρων να ζητήσει τη συνδρομή και τη συνεργασία των τοπικών συλλόγων και φορέων προκειμένου για τον ασφαλέστερο και αποδοτικότερο τρόπο προστασίας και αναβάθμισης όχι μόνο του Βουρκαρίου, αλλά και άλλων περιοχών των Μεγάρων.

Οι πολίτες δεν είναι εχθρικοί απέναντι σε προθέσεις και ενέργειες προστασίας, εξωραϊσμού, και αναβάθμισης. Κάθε άλλο!

Αναμένουμε λοιπόν όλοι πρωτοβουλίες συνεργασίας σε θετική κατεύθυνση και είμαστε όλοι εδώ για να συνδράμουμε και να τις επικροτήσουμε!

ΜΑΖΙ!...Περιμένουμε!