Τρίτη, 18 Ιανουαρίου 2011

ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΑΛΕΠΟΧΩΡΙΟΥ Ή ΑΛΛΙΩΣ «ΚΑΡΜΑΝΙΟΛΑ»! - δελτίο τύπου των ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

Ευτυχώς που δεν πήραν και τα σήματα με τις τσιμεντένιες βάσεις τους οι εργολάβοι, και έτσι με λίγη τύχη μπορεί κανείς να φτάσει μέχρι τη διασταύρωση για τη Λούμπα!

Ούτε μπουλντόζες, ούτε φορτηγά, ούτε εργάτες υπάρχουν πια. Οι εργολάβοι του έργου της διαπλάτυνσης της Λεωφόρου Μεγάρων-Αλεποχωρίου τα μάζεψαν όλα κι έφυγαν από τον περασμένο Δεκέμβριο.

Αναρωτιόμαστε τι έχει συμβεί... Μέχρι πρότινος το έργο προχωρούσε αργά μεν, αλλά προχωρούσε. Τώρα γιατί σταμάτησαν οι εργασίες; Τέλος η Νομαρχία, τέλος και το έργο; Θα συνεχιστεί ή μήπως σταμάτησε η χρηματοδότησή του;

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Οι υπεύθυνοι υποστήριζαν ότι θα είχε ήδη ολοκληρωθεί και θα δίνονταν και στην κυκλοφορία το πρώτο κομμάτι από τα Μέγαρα προς τον Άγιο Στέφανο. Οι τοπικοί «υμνητές» του πρώην Νομάρχη μάλιστα, δεν έχαναν την ευκαιρία να το διατυμπανίζουν συνεχώς μέχρι και πρότινος!

Στην πραγματικότητα όμως φαίνεται ότι το έργο εγκαταλείφθηκε δυστυχώς στο χειρότερο και ίσως το πιο επικίνδυνο στάδιό του. Με παρακάμψεις χωρίς φωτισμό (σε τουλάχιστον 3 σημεία), με προειδοποιητικές πινακίδες πάνω σε τσιμεντένιες βάσεις με μεγάλα κενά μεταξύ τους, με μισοτελειωμένα ρείθρα για τα νερά, με υπερυψωμένα γεφυράκια χωρίς προστατευτικά, με επικίνδυνα στενέματα του οδοστρώματος (ειδικά σε ορισμένα σημεία όπου υψώνεται ο δρόμος) και τόσα άλλα ακόμα. Και φυσικά όλο το νέο οδόστρωμα καλυμμένο με ένα πρόχειρο στρώμα ασφάλτου (5cm το πολύ), το οποίο έχει αρχίσει ήδη και αποκολλάται εξαιτίας των βροχών...

Αναρωτιόμαστε πως δόθηκε στην κυκλοφορία εδώ και τουλάχιστον ένα μήνα αυτός ο ημιτελής και επικίνδυνος δρόμος, τη στιγμή που δεν διαφαίνεται να υπάρχει άμεση προοπτική συνέχισης του έργου.

Ήδη τα τροχαία ατυχήματα (όχι μόνο αυτά με τις υλικές ζημιές, αλλά και τα θανατηφόρα) είναι δυστυχώς συχνό και γνωστό πλέον φαινόμενο σε όλους μας.

Έχουμε επομένως υποχρέωση να θέσουμε κάποια βασικά ερωτήματα και αναμένουμε υπεύθυνες και ξεκάθαρες απαντήσεις από τους αρμόδιους:

- Για ποιο λόγο οι εργασίες σταμάτησαν; Πότε αναμένεται να συνεχιστεί το έργο;

- Ποιο το χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης του έργου;

- Ποιος ευθύνεται για τις καθυστερήσεις και τις ατέλειες; Έχουν τηρηθεί οι όροι των συμβάσεων τουλάχιστον ως προς την ασφαλή διέλευση των οχημάτων;

- Η Τροχαία Μεγάρων έχει ελέγξει την ασφάλεια της διαδρομής (φωτισμός, μπαριέρες, σωστή σήμανση κλπ;)

Λυπόμαστε πολύ που το λέμε, αλλά δυστυχώς επαναλαμβάνεται το ίδιο φαινόμενο που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας. Τα περισσότερα έργα ξεκινούν μεν, αλλά ακριβώς λόγω της προχειρότητας και της ανευθυνότητας των όποιων αρμοδίων, είτε δεν ολοκληρώνονται στην ώρα τους, είτε σταματούν στη μέση, είτε ολοκληρώνονται μεν αλλά εγκαταλείπονται έπειτα στη μοίρα τους χωρίς καμιά πρόνοια για τη συντήρησή τους… Σιγά να μην ασχοληθεί κανείς τώρα με την προστασία της ανθρώπινης ζωής, με την ασφαλή μετακίνηση των χιλιάδων οδηγών και επιβατών που κάθε Σαββατοκύριακο πηγαίνουν στα εξοχικά τους στο Αλεποχώρι, στην Ψάθα, στον Πευκενέα και στο Ζάχουλη.

Εξάλλου οι εκλογές τώρα τέλειωσαν και κάποιοι πήγαν στα σπίτια τους θεωρώντας ότι οι ευθύνες και οι υποχρεώσεις τους σταμάτησαν. Τον λογαριασμό όμως ποιος θα τον πληρώσει;;;

Εκ του γραφείου τύπου των «Ενεργών Πολιτών»

Σχολιασμός για το σχέδιο νόμου "Απλοποίηση Αδειοδότησης Τεχνικών Επαγγελματικών Δραστηριοτήτων, Μεταποιητικών Δραστηριοτήτων, Επιχειρηματικών Πάρκων κ


Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις WWF Ελλάς, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, Αρχέλων, Αρκτούρος, MOm Εταιρεία Μελέτης και Προστασίας της Μεσογειακής Φώκιας, Δίκτυο Μεσόγειος SOS, Καλλιστώ και Greenpeace παρακολουθούν με μεγάλη ανησυχία τη γενικευμένη και δίχως συντονισμό «επίθεση» στο θεσμικό πλαίσιο περιβαλλοντικής αδειοδότησης από διαφορετικά υπουργεία. Στο όνομα της επιθυμητής από όλους απλοποίησης του συστήματος αδειοδότησης σχεδίων και επενδύσεων, επιχειρείται μια αποδυνάμωση του πολύτιμου περιβαλλοντικού δικαίου, ως αν η προστασία του περιβάλλοντος να ήταν το πρόβλημα που οδήγησε την Ελλάδα στην οικονομική κατάρρευση.
Σε συνέχεια του περίφημου νόμου «fast track» (ν. 3894/2010, ΦΕΚ A’ 204) του Υπουργού Επικρατείας που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή, στις 16 Δεκεμβρίου δόθηκε για δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου «Απλοποίηση Αδειοδότησης Τεχνικών Επαγγελματικών Δραστηριοτήτων, Μεταποιητικών Δραστηριοτήτων, Επιχειρηματικών Πάρκων και Λοιπές Διατάξεις» του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Κατά το πρότυπο μάλιστα του «fast track», και αυτό το σχέδιο νόμου δίνεται σε ηλεκτρονική διαβούλευση για το απογοητευτικά σύντομο χρονικό διάστημα της μίας εβδομάδας.
Με το σχέδιο νόμου, το ΥΠΑΑ επιχειρεί μεταξύ άλλων:
- «Φωτογραφική» υποβάθμιση, με απλές υπουργικές αποφάσεις, ισχυουσών απαγορευτικών διατάξεων, εφόσον κάποιο έργο, δημόσιο ή ιδιωτικό, θεωρηθεί ότι θα έχει «ιδιαίτερη συμβολή στην ανάπτυξη της Εθνικής Οικονομίας».
- Αποδυνάμωση των ρυθμίσεων που προβλέπουν αυξημένη περιβαλλοντική και πολεοδομική προστασία, και περιορισμούς σε υφιστάμενες οχλούσες εγκαταστάσεις,
- Κατάργηση της υποχρέωσης εκπόνησης μελέτης επικίνδυνων αποβλήτων για συγκεκριμένη κατηγορία επιχειρήσεων που όμως δύνανται να παραγάγουν τέτοια απόβλητα,
- Περιορισμό της δυνατότητας διακοπής λειτουργίας εγκαταστάσεων που προκαλούν περιβαλλοντική υποβάθμιση μόνο σε περίπτωση «άμεσου κινδύνου για την προστασία του περιβάλλοντος».
- «Σιωπηρή» έγκριση περιβαλλοντικών όρων και τεκμαιρόμενη θετική γνωμοδότηση των υπηρεσιών σε περίπτωση που οι αδειοδοτικές αρχές δεν ενεργήσουν μέσα σε ένα μήνα.
Σοβαρότερο όμως προβληματισμό προκαλεί η τουλάχιστον κατά τα φαινόμενα απουσία οποιουδήποτε συντονισμού με το αρμόδιο περί τα ζητήματα περιβαλλοντικής αδειοδότησης Υπουργείο. Όπως μάλιστα γνωρίζουν οι οργανώσεις, το αρμόδιο ΥΠΕΚΑ, έχει κινήσει παράλληλη, και προφανώς άσχετη με αυτό το σχέδιο νόμου διαδικασία αναθεώρησης των διαδικασιών περιβαλλοντικής αδειοδότησης.
Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις τονίζουν για πολλοστή φορά πως η οικονομική κρίση πρέπει να γίνει αφορμή για συνολική αναθεώρηση, απλοποίηση και ενίσχυση με κανόνες απόλυτης διαφάνειας της νομοθεσίας για την περιβαλλοντική αδειοδότηση. Χωρίς όμως οπισθοδρομήσεις, και υπαναχώρηση από σημαντικά περιβαλλοντικά κεκτημένα. Ο πλέον ασφαλής, περιβαλλοντικά και νομικά, τρόπος διευκόλυνσης επενδύσεων και έργων παραμένει διαχρονικά και αμετάκλητα η ολοκλήρωση κρίσιμων περιβαλλοντικών εργαλείων, όπως οι δασικοί χάρτες και το κτηματολόγιο, η θέσπιση οριζόντιων μέτρων για τις περιοχές του δικτύου Natura 2000, η ολοκλήρωση του χωροταξικού σχεδιασμού, καθώς και οι προβλεπόμενες από τη νομοθεσία βάσεις δεδομένων για τον φυσικό χώρο και τον βιολογικό πλούτο της χώρας.
Το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, καθώς και ο νόμος “fast track”, προκαλούν εύλογη ανησυχία πως η Κυβέρνηση έχει απομακρυνθεί πολύ από τις προεκλογικές διακηρύξεις για πράσινη ανάπτυξη. Οι αλλαγές που επιχειρούνται, με βιασύνη και χωρίς περιβαλλοντικό προσανατολισμό, ανατρέπουν σημαντικές περιβαλλοντικές κατακτήσεις.

Πανελλαδικό Συντονιστικό Επιτροπών Αγώνα Κατά των Διοδίων - Δελτίο τύπου

διοδια

δελτίο τύπου - ΠΑΜΕ Θριάσιου Νοσοκομείου

ΝΕΑ ΧΑΡΑΤΣΙΑ 13 - 1 - 2010