O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017

O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017 - νίκη για τον τόπο και τους κατοίκους της Μεγαρίδας!

Τετάρτη, 8 Ιουνίου 2011

ΟΧΙ αγκυροβόλιο στον κόλπο της Πάχης!




ΜΕΓΑΡΩΝ & ΝΕΑΣ ΠΕΡΑΜΟΥ

ΔΙΑΤΡΗΤΗ ΠΑΛΙ (ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ) Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ

ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΓΚΥΡΟΒΟΛΙΟΥ!!!

Παρά τις αντιδράσεις των κατοίκων της Πάχης, του Δημοτικού Συμβουλίου Μεγαρέων, της Αντιπεριφερειάρχη, της περιφερειακής συμβούλου, των τοπικών Βουλευτών, των τοπικών φορέων και συλλόγων, του Τοπικού Συμβουλίου Μεγάρων, του τοπικού τύπου (έντυπου και ηλεκτρονικού) και γενικότερα σύσσωμης της Μεγαρικής κοινωνίας, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ελευσίνας επανέρχεται (για 3η φορά!!!) με νέο προς δημόσια διαβούλευση κανονισμό αγκυροβολίου στη θαλάσσια περιοχή της Πάχης (αρ.πρωτ.2121/25-5-11).

Η εμμονή του Υπουργείου για την υποβάθμιση της περιοχής μας είναι πρωτοφανής!!! Ποια άλλη απόδειξη χρειάζεται να παραθέσουμε για να πεισθούν κάποιοι ότι η δημιουργία του αποτελεί «κατά παραγγελία» αγκυροβόλιο-ταφόπλακα για την ανάπτυξη της παραλίας των Μεγάρων; Επειδή βέβαια στη Ελλάδα ζούμε είμαστε αναγκασμένοι να παρουσιάζουμε συνεχώς τεκμήρια για να αποδείξουμε το αυτονόητο!

Και πρακτικά λοιπόν, είναι εντελώς ανεδαφική η πρόθεση δημιουργίας αγκυροβολίου ακόμα και στα νέα υποδεικνυόμενα στίγματα, και αυτό γιατί σύμφωνα με τους δύο χάρτες που επισυνάπτουμε δεδομένου του γεγονότος ότι πάλι θα εξυπηρετούνται έως και τρία πλοία ταυτόχρονα, ο χώρος που θα έχουν στη διάθεσή τους είναι αυτή τη φορά ακόμα περισσότερο περιορισμένος!!!

Έχουμε ήδη αναφέρει σε προηγούμενη επιστολή μας για το ίδιο θέμα ότι, για να μπορέσει να λειτουργήσει με ασφάλεια σε αγκυροβόλιο ένα πλοίο 200 μέτρων, χρειάζεται να έχει ελεύθερο γύρω του έναν κύκλο ακτίνας ενός μιλίου περίπου, προκειμένου να μπορεί σε περίπτωση θαλασσίων ρευμάτων ή ανέμων να σταθεροποιηθεί και να μην προκαλέσει συγκρούσεις σε γειτονικά με αυτό πλοία (βασικός κανόνας ναυσιπλοΐας!).

Το εμβαδόν όμως της νέας περιοχής αγκυροβολίας είναι (όπως φαίνεται στο χάρτη 1) μόλις 0,18 τετραγωνικά μίλια, μικρότερο δηλαδή ακόμα και από το προηγούμενο διάτρητο αγκυροβόλιο!!!, (ενώ όπως προείπαμε θα έπρεπε τα πλοία να έχουν ελεύθερη ακτίνα ενός ναυτικού μιλίου γύρω τους προκειμένου να ανεμίζουν σε ένα σχετικά ασφαλές αγκυροβόλιο).

Όπως φαίνεται στο χάρτη 2 τα πλοία είναι τόσο κοντά μεταξύ τους ώστε ακόμα και εάν σχεδιάζαμε μόνο δύο από τα τρία πλοία οι κύκλοι αγκυροβολίας τους θα τέμνονταν μεταξύ τους, που σημαίνει ότι καθώς ανεμίζουν τα πλοία υπάρχει άμεσος κίνδυνος σύγκρουσής τους!!! Επομένως όχι τρία, αλλά ούτε δύο πλοία καλά-καλά δεν χωράνε!!!

Σημειωτέον ότι ο κύκλος αγκυροβολίας του πλοίου που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του αγκυροβολίου περικλείει και τη σημαδούρα, που σημαίνει ότι το πλοίο κινδυνεύει να προσαράξει στα αβαθή (ξέρα)!!!, ενώ παράλληλα ο κύκλος αγκυροβολίας του αριστερού πλοίου περνά μόλις 50 μέτρα από τη Νήσο Πάχη!!!.

Οι αποστάσεις των πλοίων από τη στεριά είναι εξωφρενικά μικρές (περίπου 800 μέτρα) αντί για 1,5-2,0 ναυτικά μίλια που επιτάσσουν οι κανονισμοί ασφαλείας, ενώ όπως είπαμε η βορειοδυτική άκρη του αγκυροβολίου απέχει από τη στεριά μόλις 50 μέτρα!!!, (σημ: τα νησιά στη ναυσιπλοΐα θεωρούνται στεριά).

Με δεδομένα την ακαταλληλότητα του αμμώδους βυθού της περιοχής (που σημαίνει ότι η άγκυρα «σέρνεται» ευκολότερα), την επισκεψιμότητα τεράστιων πλοίων (μήκους 200 μέτρων περίπου) στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ - ΔΕΣΦΑ και μάλιστα με επικίνδυνο, εύφλεκτο και εκρηκτικό φορτίο (LNG, LPG, πετρέλαιο), καθένας μπορεί εύκολα να φανταστεί τι θα μπορούσε να συμβεί κατά την προσπάθεια και των τριών πλοίων τεραστίων διαστάσεων, και τέτοιων επικίνδυνων φορτίων, σε περιοχή μάλιστα με αμμώδη βυθό, να «δέσουν» όλα μαζί σε τόσο μικρή απόσταση όχι μόνο μεταξύ τους αλλά και από τη στεριά και τα αβαθή!!!

Με μαθηματική ακρίβεια επομένως ένα ατύχημα θα ήταν καθαρά θέμα χρόνου να συμβεί με όλες τις τραγικές συνέπειες που θα μπορούσε να επιφέρει. Κι εδώ δεν μιλάμε βέβαια για μικροζημιές και μικρομολύνσεις. Εδώ θα θρηνήσουμε θύματα και θα υπάρξει μη αναστρέψιμη περιβαλλοντικά καταστροφή στην θαλάσσια περιοχή μας. Δεν χρειάζεται να θυμίσουμε πρόσφατα παραδείγματα ατυχημάτων τέτοιας έκτασης που υποθήκευσαν το μέλλον ολόκληρων περιοχών για πολλά χρόνια...

Εκτός των ανωτέρω θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι χερσαίες υποδομές (όπως περιφραγμένη θέση για φορτοεκφορτώσεις, φυλάκιο Λιμενικού Σώματος, συγκεκριμένη θέση δεσίματος πλοιαρίων που εκτελούν δρομολόγια από και προς τα πλοία κ.α.) είναι ανύπαρκτες. Δεν υπάρχει απολύτως τίποτα και ούτε γίνεται και πουθενά μνεία γι’ αυτά.

Επιπρόσθετα θα πρέπει στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι το συνοδευτικό της απόφασης σχεδιάγραμμα του Λιμεναρχείου είναι αν μη τι άλλο πολύ πρόχειρο χωρίς καν γεωγραφικές συντεταγμένες!! Έχει απεικονιστεί σε ένα χάρτη που δεν είναι καν κατάλληλος για ναυσιπλοΐα, στον οποίο δεν απεικονίζονται ούτε οι ναυτιλιακοί κίνδυνοι, ούτε η ποιότητα και το βάθος του βυθού!! Δεν υπάρχει επίσης καμία αναφορά σε κλιματολογική μελέτη (παρόλο που είναι γνωστή η ιδιαιτερότητα της περιοχής από άποψη ανέμων)!!

Το σχεδιάγραμμα του Λιμεναρχείου είναι εν κατακλείδι τελείως ασαφές και η προχειρότητά του προσβάλλει τη νοημοσύνη μας!! Ύποπτο για ποιους λόγους γίνεται για ακόμα μια φορά εντελώς «στο πόδι»!! Στο κάτω-κάτω αν έπρεπε ντε και καλά να νομιμοποιήσουν τη μονοήμερη αναμονή των δεξαμενόπλοιων που περιμένουν για φορτοεκφόρτωση στις δύο προβλήτες ας το έκαναν στα ανοιχτά της Σαλαμίνας. Γιατί αντ’ αυτού επιμένουν προκλητικά να το χωροθετήσουν εδώ;

Συμπερασματικά εκτιμούμε πως από τα τεκμήρια που παρουσιάσαμε γίνεται αντιληπτό και στον πλέον αδαή το προφανές και το αυτονόητο, ότι η χωροθέτηση αγκυροβολίου στη θαλάσσια περιοχή της Πάχης όχι μόνο είναι ακατάλληλη για περιβαλλοντικούς λόγους αλλά είναι πρακτικά ανεφάρμοστη και άκρως επικίνδυνη. Η χωροθέτηση του αγκυροβολίου στην περιοχή μας εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους τόσο για τη δημόσια ασφάλεια όσο και για το περιβάλλον και γι’ αυτό επιβάλλεται να αποσυρθεί άμεσα και οριστικά. Δεν ωφελεί (πέρα από κάποια μικροσυμφέροντα) τους πολίτες και τον τόπο η δημιουργία αγκυροβολίου, αντίθετα μπαίνει εμπόδιο σε οποιαδήποτε προοπτική ανάπτυξης και αξιοποίησης της παραλιακής Μεγαρίδας. Όμως η ανθρώπινη ζωή και η ασφάλεια μιας περιοχής δεν μπορεί να γίνονται βορά στην εξυπηρέτηση συμφερόντων κάποιων λίγων.

Στο Δημοτικό μας Συμβούλιο ως γνωστόν πάρθηκε ομόφωνη απόφαση ενάντια στη δημιουργία οποιουδήποτε αγκυροβολίου στον κόλπο των Μεγάρων. Αποφασίστηκαν μάλιστα συγκεκριμένες δράσεις και κινητοποιήσεις που είναι άγνωστο και επιλήψιμο γιατί μέχρι τώρα δεν έχουν υλοποιηθεί… Πέρασαν δυο μήνες και «δεν κουνήθηκε φύλλο»! Έτσι λοιπόν θα προασπίσουμε τον τόπο και την ποιότητα ζωής μας;

Επιτέλους, θα πρέπει κάποτε να ορθώσει η Δημοτική Αρχή το ανάστημά της απέναντι σε οποιονδήποτε επιβουλεύεται το μέλλον αυτού του ιστορικού και ευλογημένου τόπου. Ας μην ξεχνάει άλλωστε τις προεκλογικές δεσμεύσεις της που αποτελούν τον λόγο για τον οποίο οι πολίτες της εμπιστεύτηκαν τις τύχες του τόπου μας. Ας αναλογιστεί λοιπόν τις ευθύνες της απέναντι στην κοινωνία μας γιατί αύριο θα κληθεί να απολογηθεί για τα πεπραγμένα της…

Προστασία του περιβάλλοντος και ποιότητα ζωής δεν είναι μόνο οι συμβολικές δενδροφυτεύσεις και ο καθαρισμός από τα ξερόχορτα. Είναι η ξεκάθαρη πολιτική βούληση που συνοδεύεται από ουσιαστικές δράσεις για την ανατροπή κάθε απειλής για τον τόπο: αποτροπή δημιουργίας αγκυροβολίου, κατάργηση του χαρακτηρισμού της παράλιας περιοχής μας ως χώρου υποδοχής οργανωμένων ιχθυοκαλλιεργειών, οριστική ακύρωση της δημιουργίας εργοστασίου Ηλεκτροπαραγωγής στα Μέγαρα, συμπόρευση με τον ΟΡΣΑ για την καθολική προστασία και ανάδειξη του υγροβιότοπου του Βουρκαρίου και πολλά άλλα.

Ας αναλάβει λοιπόν επιτέλους η Δημοτική Αρχή τις ιστορικές της ευθύνες. Περιθώρια πλέον για δικαιολογίες και υπεκφυγές δεν υπάρχουν! Δράση και μόνο δράση, ΤΩΡΑ!!

Εμείς, ως «Ενεργοί Πολίτες», κάνουμε ύστατη έκκληση στη Δημοτική Αρχή του τόπου μας να αναλάβει μπροστάρης στον αγώνα για την άμεση απόσυρση αυτής της προκλητικής νέας απόφασης για το αγκυροβόλιο και την οριστική ματαίωση οποιουδήποτε σχεδίου χωροθέτησης αγκυροβολίου στην παράλια περιοχή της Μεγαρίδας. Καλούμε τους πολίτες των Μεγάρων και της Νέας Περάμου σε επαγρύπνηση για την αποτροπή κάθε σχεδίου υποβάθμισης της ευρύτερης περιοχής μας και δεσμευόμαστε ότι θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν σε συνεργασία με τους συλλόγους και τους φορείς της πόλης μας για να αποτρέψουμε όλα αυτά που σχεδιάζουν για εμάς χωρίς εμάς.

Ως εδώ! Φτάνει πια η συνεχιζόμενη υποβάθμιση της παράκτιας Μεγαρίδας!

Για τους «Ενεργούς Πολίτες»,

Δέσκος Τάσος

Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Μεγαρέων

Μέλος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής



Ο τοπικός τύπος για τη νέα απόφαση αγκυροβολίου

"Άποψη" 2/6/11, σελ.21
"Ενημέρωση" 4/6/11, σελ.49
"Νέα Πνοή" 2/6/11, σελ.5

Δήμος Μεγαρέων: Πλησιάζει η Ευρωπαϊκή Γιορτή της Μουσικής


Νίκος Νικόλιζας:"Όταν ο λαός μιλά, οι πολιτικοί οφείλουν να αφουγκράζονται..."

Ολοκληρωτικές περικοπές σε βάρος των Ελλήνων με παραπληγίες και τετραπληγίες

Μια είδηση που δεν έφτασε ποτέ στο φως της δημοσιότητας και κρατήθηκε καλά κρυμμένη είναι πως από το Νοέμβριο του 2009 οι ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ και στο ΟΠΑΔ δεν δικαιούνται αναπηρικά αμαξίδια, μαξιλάρια για την προστασία από τις κατακλίσεις αλλά και όλα τα άλλα βοηθήματα που είναι εργαλεία επιβίωσης για τη μειονότητα των ασφαλισμένων με παραπληγίες και με τετραπληγίες.

Ο κύκλος των περικοπών ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011 όταν το Ι.Κ.Α. με νέα εγκύκλιο μειώνει τα ποσά για τα βοηθήματα που έχουν ανάγκη οι Έλληνες και οι Ελληνίδες με παραπληγίες και με τετραπληγίας κατά 50%. Η νέα εγκύκλιος του Ι.Κ.Α. βρίσκεται στοhttp://www.disabled.gr/lib/?p=39156 και περιλαμβάνει μειώσεις σε όλες ανεξαιρέτως τις παροχές του Ι.Κ.Α.

Οι έλληνες και οι Ελληνίδες με παραπληγίες, με τετραπληγίες, με ημιπληγίες και με ακρωτηριασμούς είναι παγιδευμένοι και καταδικασμένοι σε ολοκληρωτική ακινησία: Τα αναπηρικά καθίσματα, τα τεχνητά μέλη, τα γερανάκια, τα συστήματα ουροσυλλογής, τα μαξιλάρια για την προστασία από τις κατακλίσεις, οι ορθοστάτες και όλα τα άλλα βοηθήματα είναι απαραίτητα για την επιβίωση. Δεν είναι δυνατόν να καταργηθούν.

Την ίδια στιγμή που τα ελληνικά ασφαλιστικά ταμεία έχουν περικόψει τα απερίκοπτα, ο χρηματισμός, η δωροδοκία και η μίζα καλά κρατούν σε όλα τα ασφαλιστικά ταμεία.

Χωρίς αυτά τα βοηθήματα οι ζωές των παραπληγικών και των τετραπληγικών κινδυνεύουν. Σε μερικά χρόνια η Ελλάδα θα είναι το μόνο δυτικό κράτος που θα είναι «ελεύθερο αναπήρων» αφού οι ανάπηροι θα έχουν πεθάνει.

Δεν υπάρχουν πολλές δυνατότητες αντίδρασης. Οι πολίτες με παραπληγίες και με τετραπληγίες που χρησιμοποιούν αναπηρικά αμαξίδια για τις μετακινήσεις τους αντικειμενικά εμποδίζονται εξαιτίας των πολλών πολεοδομικών εμποδίων που υπάρχουν σε όλες τις απροσπέλαστες πόλεις. Αυτό από μόνο του δυσκολεύει κάθε μαζική αντίδραση από τη μειονότητα των πολιτών με παραπληγίες και με τετραπληγίες.

Εκ μέρους του περιοδικού ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ και του http://www.disabled.gr/ δεν μπορούμε να σκεφτούμε τρόπους αντίδρασης. Πώς να αντιδράσουν οι πολίτες με παραπληγίες και με τετραπληγίες όταν όλες οι πόλεις είναι απροσπέλαστες και όταν η πλειοψηφία των κτιρίων που στεγάζονται τα ασφαλιστικά ταμεία είναι απροσπέλαστα;

Ο μόνος τρόπος αντίδρασης είναι το διαδίκτυο αυτό είναι το μόνο που είναι προσπελάσιμο για τους ανθρώπους με παραπληγίες και με τετραπληγίες. Σας παρακαλούμε να στείλετε αυτό το e-mail παντού, μήπως και η δημοσιότητα αναγκάσει την εξουσία να ανακαλέσει αυτές τις θανατηφόρες περικοπές.

Περιοδικό ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ, http://www.disabled.gr/