O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017

O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017 - νίκη για τον τόπο και τους κατοίκους της Μεγαρίδας!

Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Έρευνα της Greenpeace για τα ιχθυαλιεύματα στην Ελλάδα


9 στους 10 Έλληνες δεν γνωρίζουν πώς αλιεύθηκε το ψάρι που καταναλώνουν και κατά συνέπεια την κατάσταση των αποθεμάτων του! Αυτό προκύπτει από τη νέα έρευνα της Greenpeace, όπως και το ότι βασικός παράγοντας που αναγκάζει τον μέσο Έλληνα να περιορίσει τη διατροφή του σε 3-4 είδη ψαριών, τα οποία βρίσκονται στα πρόθυρα της εξαφάνισης, είναι η σχεδόν μονοπωλιακή και καταστροφική δραστηριότητα της μέσης αλιείας (μηχανότρατα, γρι γρι).

Για να εξασφαλίσουμε ελληνικές θάλασσες γεμάτες ζωή, χρειαζόμαστε τώρα θαλάσσια καταφύγια που θα δώσουν στους καταναλωτές πρόσβαση σε ελληνικά ψάρια, αλιευμένα με βιώσιμο τρόπο από παράκτιους ψαράδες.


Βασικά αποτελέσματα της έρευνας στην οποία έλαβαν μέρος 6.229 cyber-ακτιβιστές:

1. Το κόστος του ελληνικού φρέσκου ψαριού είναι αποτρεπτικά υψηλό
Αν και το φρέσκο ψάρι αποτελεί σημαντικό στοιχείο της διατροφής μας, ένα σημαντικό ποσοστό πολιτών αγοράζει ψάρι από σπάνια έως και ποτέ. Το 63,3% αποδίδει αυτήν την καταναλωτική συνήθεια στις αυξημένες τιμές των αλιευμάτων.

2. Τα ψάρια υδατοκαλλιέργειας προτιμώνται λόγω χαμηλότερου κόστους
Οι αυξημένες τιμές, που οφείλονται και στη μείωση των αποθεμάτων των ψαριών, ωθούν το 33% των καταναλωτών στα ψάρια υδατοκαλλιέργειας. Σε αυτό το πρότυπο συμβάλλει και το γεγονός ότι τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά προβλήματα των υδατοκαλλιεργειών που συνδέονται και με την υπεραλίευση δεν είναι ευρέως γνωστά.

3. Οι παράκτιοι αλιείς, αν και είναι περισσότεροι, καταλαμβάνουν ελάχιστο μερίδιο της αγοράς
Το 76,3% του κόσμου προμηθεύεται ψάρια από συνοικιακά ιχθυοπωλεία, λαϊκές αγορές ή σούπερ μάρκετ, όπου τα ψάρια προέρχονται κυρίως από μηχανότρατες, γρι γρι και υδατοκαλλιέργειες και είναι περιορισμένα σε είδη. Αντιθέτως, μόλις το 16,6% αγοράζει ψάρια αλιευμένα με επιλεκτικό τρόπο από μικρούς παράκτιους ψαράδες και κατ’ επέκταση έχει πρόσβαση σε μεγαλύτερη ποικιλία ψαριών.

4. Οι καταναλωτές έχουν εξαιρετικά περιορισμένες επιλογές στην αγορά ψαριού
Η πλειονότητα των καταναλωτών περιορίζεται στην κατανάλωση μόλις 3-4 ειδών (όπως τσιπούρα, γαύρος, σαρδέλα και μπακαλιάρος), που προέρχονται από υδατοκαλλιέργειες, γρι-γρι και μηχανότρατες.

5. Οι καταναλωτές δεν γνωρίζουν ή δεν έχουν πρόσβαση στα μη δημοφιλή ψάρια
Δυστυχώς, το 41,9% των καταναλωτών δεν γνωρίζει καν τα μη δημοφιλή ψάρια, τα οποία αλιεύονται με βιώσιμο τρόπο από τους μικρούς παράκτιους ψαράδες, ενώ οι υπόλοιποι που τα γνωρίζουν (58,1%), δυσκολεύονται να τα βρουν στην αγορά, γεγονός που επαληθεύει το μονοπώλιο των καταστροφικών πρακτικών αλιείας.

"Μόλις το 5% του αλιευτικού στόλου της χώρας (700 μηχανότρατες και γρι γρι) μοιράζεται τα κέρδη από το 58% της ελληνικής αλιευτικής παραγωγής καταστρέφοντας ταυτόχρονα τις ελληνικές θάλασσες. Αντιθέτως, το υπόλοιπο 95% (17.000 σκάφη μικρών παράκτιων ψαράδων) αναγκάζεται να περιοριστεί σε πενιχρά έσοδα από το υπόλοιπο 42% της παραγωγής αδυνατώντας να διοχετεύσει τα ψάρια του στις κεντρικές αγορές. Τα θαλάσσια καταφύγια θα σταματήσουν μία αδικία δεκαετιών, δίνοντας ζωή στις ελληνικές θάλασσες",
τόνισε η Άντζελα Λάζου, υπεύθυνη της εκστρατείας για το θαλάσσιο περιβάλλον, στο ελληνικό γραφείο της Greenpeace.


Εδώ μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας: posotonexeis.org/posts/pes_mou_ti_psari_tros?utm_source=silverpop&utm_medium=alert&utm_term=20120322&utm_content=survey_results&utm_campaign=posotonexeis

Συνέντευξη Γ.Διπλάρα, προέδρου των Αλιέων Πάχης

Για το αγκυροβόλιο:
"...Σημειωτέον πως όπου υπάρχει αγκυροβόλιο εμείς δεν μπορούμε να ψαρέψουμε σε απόσταση ενός τετραγωνικού μιλίου... Το τάνκερ που θα είναι αραγμένο εδώ μπροστά στην παραλία δημιουργεί πάρα πολλά προβλήματα. Καταρχήν βγάζει ρύπανση αφού αδειάζει νερά από τα αμπάρια του κλπ, φυσικά δεν υπάρχει κανένας έλεγχος γι' αυτό, επειδή κανονικά απαγορεύεται όπως και πολλά άλλα. Εδώ που κάθονται κάνουν εργασίες, οι οποίες έχουν επίσης ρυπογόνα κατάλοιπα που καταλήγουν στη θάλασσα. Φυσικά δεν χρειάζεται να αναφερθώ στην πλήρη καταστροφή και για τους απλούς λουόμενους και για τους αλιείς του κόλπου σε περίπτωση ναυαγίου ή απλούστερου ατυχήματος με διαρροή πετρελαίου.
Και φυσικά υπάρχει και η τουριστική ανάπτυξη όπου δεν μπορεί ο επισκέπτης της Πάχης να τρώει ψάρι ή να κάνει μπάνιο στη Βαρέα και να βλέπει το τάνκερ σε απόσταση ενός μιλίου από εκεί που κολυμπά. Και δεν μπορώ να καταλάβω, όπως και κανείς από όσους εμπλέκονται επαγγελματικά με τη θάλασσα γιατί το τάνκερ πρέπει να έχει αγκυροβόλιο στο 1 μίλι και όχι στα 5 ή στα 11..."


Για τα ιχθυοτροφεία:
"...Πρέπει να πάει κάποιος κοντά σε ιχθυοτροφείο και να νιώσει την άσχημη μυρωδιά για να καταλάβει την καταστροφή που συντελείται! Και αυτό συμβαίνει αν και λένε ότι έχουν βελτιώσει τις τροφές αλλά και τα φάρμακα που τους ρίχνουν. Αλλά τα φάρμακα, τα περιττώματα και όλα αυτά, καταστρέφουν τελικά τη γύρω ζωή του βυθού και άρα κάνουν ζημιά και σε μας τους αλιείς, αλλά και στο θαλάσσιο περιβάλλον. Εγώ τα ψάρια του ιχθυοτροφείου δεν τα θεωρώ ψάρια. Και ο κόσμος δεν ξέρει ότι από θέμα σωστής διατροφής είναι καλύτερα να φάει γαβράκι παρά τσιπούρα ιχθυοτροφείου..."

Για την αλιεία στην Ελλάδα:
"...Η αλιεία στην Ελλάδα δεν εποπτεύεται. Στο εξωτερικό μπαίνει ο ελεγκτής του κράτους στην ιχθυόσκαλα με τη μεζούρα. Μετράει το γαβράκι που έχεις πιάσει για παράδειγμα και αν το βρει κάτω από το προβλεπόμενο μέγεθος, τρως πρόστιμο. Εδώ δεν γίνονται αυτά. Ο καθένας πιάνει και πουλάει ότι θέλει! Αν έχεις ερασιτεχνική άδεια αλιείας απαγορεύεται να ψαρέψεις το Μάιο για να δημιουργηθεί καινούργιος γόνος και ορθώς. Όμως επιτρέπεται στα συρόμενα, στα καϊκια που θα βγάλουν εκατοντάδες κιλά! Είναι παράλογη αυτή η διαχείριση... Είμαστε από τις χώρες που έχουμε και μεγάλο στόλο αλιευτικό, αλλά έχουμε και ψάρια που επαρκούν για τη διατροφή μας. Στην πραγματικότητα δεν χρειαζόμαστε εισαγωγή ψαριών. Απλά πρέπει να γίνει αυτό που δεν έχει γίνει ποτέ. Δηλαδή να διαχειριστούν με σωστό τρόπο οι κυβερνώντες το θαλάσσιο πλούτο της χώρας..."

Γιάννης Διπλάρας

Φιλανθρωπική Εβδομάδα από τον "ΚΟΥΡΟ"

Δελτίο τύπου Δήμου Μεγαρέων




ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΟΣ ΜΕΓΑΡΕΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
E-mail: gt@megara.gr
Αρ.ΔΤ: 0075 - 26/03/2012

Θέμα: Κοινή συνεδρίαση Δ.Σ. Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Μάνδρας-Ειδυλλίας, Μεγάρων

Τα Δημοτικά Συμβούλια Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Μάνδρας – Ειδυλλίας και Μεγάρων συνεδρίασαν σε κοινή συνεδρίαση – διαβούλευση στο δημαρχείο Μάνδρας – Ειδυλλίας την 21/3/2012.
Θέμα της διάσκεψης: «Η διατύπωση απόψεων και παρατηρήσεων επί του σχεδίου του Προεδρικού Διατάγματος του ρυθμιστικού σχεδίου Αττικής 2021 για θέματα που αφορούν την Δυτική Αττική και το Θριάσιο Πεδίο».

Η συγκεκριμένη δράση υπήρξε αποτέλεσμα της πρωτοβουλίας των προέδρων των Δημοτικών Συμβουλίων των Δήμων της Δυτικής μετά από προτροπή του κ. Θωμά Κεφαλόπουλου, προέδρου του ΔΣ Μεγάρων.

Οι πρώτες 2 συνεδριάσεις, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στα δημαρχεία Ελευσίνας και Μεγάρων, είχαν ως θέμα τη διαμόρφωση του πλαισίου το οποίο θα οδηγούσε τους 4 Δήμους σε κοινές – συνεργειακές δράσεις.

Στην προκείμενη διαβούλευση παρευρέθηκαν οι Δήμαρχοι Ασπροπύργου Νίκος Μελετίου, Μάνδρας – Ειδυλλίας Γιώργος Δρίκος και Μεγαρέων Ιωάννης Μαρινάκης ενώ τον Δήμο Ελευσίνας εκπροσώπησε ο Αντιδήμαρχος Παναγιώτης Λινάρδος.
Επίσης παρευρέθηκαν οι πρόεδροι των οικείων Δημοτικών Συμβουλίων Γ. Τσόκας, Ασπροπύργου, Β. Αγριμάκης, Ελευσίνας, Παν. Τσιάμος, Μάνδρας – Ειδυλλίας και Θ. Κεφαλόπουλος Μεγάρων.
Καθώς και πολλά μέλη των εμπλεκομένων Δημοτικών Συμβουλίων και υπηρεσιακοί παράγοντες.

Το ζήτημα του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αττικής χαρακτηρίστηκε απ’ όλες τις πλευρές ως πρωταρχικής σπουδαιότητας πλαίσιο στο οποίο βασίζεται η τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη.

Με στόχο την αλλληλοενημέρωση παρουσιάστηκαν οι προτάσεις των Δήμων στον Οργανισμό του Ρυθμιστικού Σχεδίου ενώ ταυτόχρονα έγινε κοινά παραδεκτό ότι οι τοπικές κοινωνίες και οι αιρετοί εκπρόσωποί τους πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο σε θέματα χωροταξικού σχεδιασμού και περιβάλλοντος. Τα δε όργανα της κεντρικής διοίκησης είναι αναγκαίο να λαμβάνουν πρωτίστως υπόψη αυτές τις απόψεις.

Εκ μέρους του Δήμου Μεγαρέον ο Δήμαρχος κ. Ιωάννης Μαρινάκης, αφού χαιρέτισε την πρωτοβουλία των Προέδρων υπογράμμισε την ανάγκη για τέτοιες αρμοδιότητες να περάσουν στην Περιφέρεια όπου υπάρχει αμεσότητα και γνήσια έκφραση των επιθυμιών των τοπικών κοινωνιών.

Περίληψη της πρότασης του Δήμου μας παρουσίασε το στέλεχος της Τεχνικής Υπηρεσίας κ. Αθηνά Βαλτά.
Εκτός του Δημάρχου και του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, παρόντες ήταν οι Αντιδήμαρχοι Γ. Κουμπέτσος και Αθ. Ζάλης και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι Πόπη Νικολάου και Αντώνης Χοροζάνης.

Προς την πραγματοποίηση της κοινής προσπάθειας και υλοποίηση της κοινής πρότασης, ο κάθε Δήμος θα συμμετέχει με ολιγομελή ομάδα εργασίας.

Το σύνολο των ομάδων εκπονήσουν και θα συνδιαμορφώσουν την πρόταση η οποία θα τεθεί προς έγκριση από τα οικεία Δημοτικά Συμβούλια.

Χωρίς λόγια!