O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017

O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017 - νίκη για τον τόπο και τους κατοίκους της Μεγαρίδας!

Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

COSCO: ΕΥΧΗ ή ΚΑΤΑΡΑ; - Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΝΕΙ ...ΤΟΝ ΚΙΝΕΖΟ;



Φαίνεται πως οι «δεσμεύσεις» της κυβέρνησης απέναντι στους εταίρους - τοκογλύφους της χώρας μας έχουν πλέον πάρει απροκάλυπτα τον χαρακτήρα του ξεπουλήματος της δημόσιας - εθνικής περιουσίας, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των πολιτών και την ακεραιότητα της ίδιας της χώρας στο διεθνές γίγνεσθαι. Στον βωμό της άμεσης εξοικονόμησης χρημάτων για την εξόφληση των τοκοχρεολυσίων, βγάζουν κυριολεκτικά «στο σφυρί» προς εκμετάλλευση στρατιωτικά αεροδρόμια, κυρίως περιφερειακά αλλά και σε νησιά. Ανάμεσα σε αυτά και το δικό μας αεροδρόμιο, το στρατιωτικό αεροδρόμιο - ελικοδρόμιο της Πάχης Μεγάρων.

Αλλά ας δούμε τα πράγματα από την αρχή. Εδώ και αρκετό καιρό η Κινέζικη εταιρεία - κολοσσός COSCO, φέρεται να ενδιαφέρεται για την εκμετάλλευση του στρατιωτικού αεροδρομίου της Ελευσίνας. Σκοπός της εταιρείας είναι να γίνονται οι αερομεταφορές των εμπορευμάτων της από και προς το διακομιστικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο με τα δικά της αεροπλάνα, και για το λόγο αυτό χρειάζεται υπηρεσίες εδάφους αλλά και θέσεις στάθμευσης για τον αεροπορικό της στόλο. Η περίπτωση του αεροδρομίου της Ελευσίνας φυσικά αποκλείστηκε και έτσι η προσοχή της στράφηκε στο αμέσως κοντινότερο αεροδρόμιο, αυτό της περιοχής μας, το οποίο όμως δεν πληροί όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για αεροδρόμιο υποστήριξης.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι για να μπορέσει να χρησιμοποιηθεί από την COSCO (η οποία φέρεται μάλιστα να έχει κάνει πρόταση εκμετάλλευσής του για 30 χρόνια, με δικαίωμα μονομερούς ανανέωσης), θα πρέπει νωρίτερα να γίνουν όλοι οι απαραίτητοι εκείνοι εκσυγχρονισμοί του, όπως επέκταση και φωτισμός αεροδιαδρόμου, νέος πύργος ελέγχου, κτίρια που θα υποστηρίζουν τις μεταφορές (τελωνείο, αποθήκες, επισκευαστικοί χώροι κλπ) και μετά να της δοθεί έτοιμο προς χρήση και εκμετάλλευση. Όλα εκείνα μάλιστα, τα τεράστια έξοδα των αλλαγών (που θα γίνουν καθ’ υπαγόρευση της εταιρείας) όπως αυτά των απαλλοτριώσεων, απαιτείται από τους Κινέζους επιχειρηματίες να τα επωμισθεί πλήρως το ελληνικό κράτος. Απαιτούν δηλαδή να τα πληρώσει ο έλληνας φορολογούμενος!

Η ιστορία μας διδάσκει ότι όπου δεν υπάρξει αντίσταση από τους τοπικούς παράγοντες αλλά και από την τοπική κοινωνία, οι κάθε λογής γύπες - καιροσκόποι πετυχαίνουν αργά ή γρήγορα τους στόχους τους. Αυτό ακριβώς λοιπόν πάει να συμβεί -για άλλη μια φορά- εδώ, στη Μεγαρίδα, η οποία τα τελευταία χρόνια δέχεται πολύπλευρες και συνεχείς πιέσεις υποβάθμισης εις βάρος της ποιότητας ζωής των πολιτών της, εις βάρος του περιβάλλοντος της και τελικά εις βάρος των προοπτικών ανάπτυξής της. 

Είναι περιττό να αναφέρουμε ότι στην απευκταία περίπτωση που εφαρμοστεί αυτός ο οικονομικός σχεδιασμός -γιατί περί τέτοιου πρόκειται- και χρησιμοποιηθεί από την εταιρεία COSCO το αεροδρόμιο της Πάχης, θα χρειαστεί οι κάτοικοι των Μεγάρων, της Νέας Περάμου, και πρωτίστως της Βαρέας, της Αγίας Τριάδας, των Αλμυρών, της Λάκκας, να …«μετακομίσουν» τουλάχιστον 4-5χλμ. βορειότερα. Με τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις που θα γίνουν για την προέκταση του αεροδρομίου ανατολικότερα (καθώς ο αεροδιάδρομος θα πρέπει να επεκταθεί τουλάχιστον κατά 2 χλμ) αλλά και τις αναγκαίες επιχωματώσεις, θα καταστραφούν εξολοκλήρου οι περιοχές της Λάκκας και των Αλμυρών.

Να σημειώσουμε επίσης ότι ο θόρυβος από τέτοια τεράστιων διαστάσεων εμπορικά αεροσκάφη αγγίζει τα 140-150dB (την ώρα που το αποδεκτό όριο είναι τα 70-80dB), με ότι αυτό συνεπάγεται για την ψυχική και σωματική υγεία των πολιτών, ενώ επιπρόσθετα, τα καυσαέρια που εκλύονται κατά την προσγείωση και την απογείωση των αεροσκαφών (οπότε οι τουρμπίνες των κινητήρων τους λειτουργούν στο maximum της απόδοσης) θα επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο την ατμόσφαιρα και το μικροκλίμα της ευρύτερης περιοχής, με βλαβερές συνέπειες τόσο στους κατοίκους όσο και στις γύρω αγροτικές καλλιέργειες (οπωροκηπευτικά, φιστικιές κλπ).

Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο που περιμένουμε εδώ και χρόνια να εφαρμοστεί προς όφελος της περιοχής μας, φυσικά και θα υποστεί μεγάλες τροποποιήσεις «κατά το δοκούν», για να …«εξυπηρετήσει» τους Κινέζους. Και αυτό γιατί δεν συνάδει αυτή η γιγαντιαία εγκατάσταση με την -βάση Γ.Π.Σ.- οριζόμενη χρήση γης ως «ζώνης τουριστικής ανάπτυξης» για τις περιοχές της Πάχης, της Βαρέας και της Αγίας Τριάδας, αφού προφανώς και δεν θα μπορούσαν να συνυπάρξουν αναψυκτήρια, ξενώνες και άλλες επενδύσεις ήπιας τουριστικής ανάπτυξης μαζί με θηριώδη αεροσκάφη να πετούν πάνω από τα κεφάλια μας αφήνοντας πίσω τους τα «σημάδια» τους. Δεν θα μπορούσε επίσης να αξιοποιηθεί ο υγροβιότοπος του Βουρκαρίου, αφού θα υπέστη βάναυση κακοποίηση τόσο από τις επιχωματώσεις όσο και από αυτή καθ’ αυτή τη χρήση του αεροδρομίου. 

Ας μην λησμονούμε, ότι σε «απαγορευτικές» αποστάσεις από το αεροδρόμιο της Πάχης υπάρχουν: α) οι δεξαμενές πετρελαίου στο Πέραμα Μεγάρων, οι οποίες βρίσκονται στη νοητή ευθεία της προέκτασης του διαδρόμου απογείωσης και προσγείωσης των αεροσκαφών, β) η  νήσος Ρεβυθούσα με τις τρεις δεξαμενές υγροποιημένου φυσικού αερίου όπου ως γνωστόν απαγορεύεται για λόγους ασφαλείας κάθε είδους πτήση πάνω απ’ αυτή, γ) αγωγοί πετρελαίου και φυσικού αερίου στην περιοχή Λάκκα και Αλμύρες πάνω από τους οποίους είναι πολύ πιθανόν να περάσει η επέκταση του αεροδιαδρόμου. Επίσης, ο ιστορικός λόφος του Παλαιόκαστρου αποτελεί φυσικό εμπόδιο για την προσγείωση και απογείωση των αεροσκαφών. Και δεν μιλάμε καν για την πιθανότητα να χρησιμοποιηθεί από την COSCO, παράλληλα με το αεροδρόμιο, και η θαλάσσια περιοχή της Πάχης και της Βαρέας ως λιμάνι.              
Με βάση την υφιστάμενη κατάσταση υπάρχει πράγματι σοβαρό ενδεχόμενο πραγματοποίησης μιας τέτοιας συμφωνίας παραχώρησης του αεροδρομίου. Αυτή την εκτίμηση ενισχύει η αποχώρηση της μοίρας των ελικοπτέρων «ΑΠΑΤΣΙ» αλλά και η μείωση του αριθμού των  ελικοπτέρων «ΣΙΝΟΥΚ» στο αεροδρόμιο της Πάχης. Η είδηση μάλιστα της άνευ όρων παραχώρησής του αεροδρομίου εντός του πρώτου εξαμήνου του 2013 βρίσκεται και στο διαδίκτυο σε ιστοσελίδες με στρατιωτικά και αμυντικά θέματα.

Ο καθένας μας λοιπόν θα πρέπει να αναλογιστεί τις ανυπολόγιστες συνέπειες που θα επιφέρει στην καθημερινότητά μας η συνύπαρξη με ένα τέτοιου είδους αεροδρόμιο. Να αναλογιστεί, αν αυτό είναι που ονειρεύεται για την περιοχή μας. Να αναλογιστεί αν αυτό του υποσχέθηκαν μέσα από τα προεκλογικά τους προγράμματα και εξαγγελίες ως το «όραμα» τους για μια καλύτερη ποιότητα ζωής, τόσο οι βουλευτές και οι Υπουργοί, όσο κυρίως οι τοπικοί παράγοντες, η Διοίκηση του Δήμου και οι δημοτικές παρατάξεις. 

Κι ενώ είναι ακόμα νωπές οι διθυραμβικές ανακοινώσεις της Διοίκησης του Δήμου περί τουριστικής ανάπτυξης και αξιοποίησης της παραθαλάσσιας Μεγαρίδας, περί εκπόνησης μελέτης για την ανάδειξη του λόφου του Παλαιόκαστρου, περί εμπορικής αξιοποίησης της Βαρέας με αναψυκτήρια, ενοικιαζόμενα δωμάτια για την προσέλκυση τουριστών κλπ. μιας και έχει πλέον «καθαρίσει» η θάλασσά μας με τη χρήση του βιολογικού και είναι κατάλληλη για κολύμβηση, στο πρόσφατο Δημοτικό συμβούλιο ο Δήμαρχος Μεγαρέων εξέφρασε -σε προημερησίας συζήτηση- την άποψη (που «συμπτωματικά» ταυτίζεται με την λογική της τρικομματικής κυβέρνησης της χώρας), ότι μια ενδεχόμενη τέτοια επένδυση από την COSCO στην περιοχή μας είναι καταρχήν θετική γιατί θα δημιουργηθούν περίπου 1.500 θέσεις εργασίας και θα υπάρχει άνοδος στην αξία της γης! Ο Δήμαρχος της πόλης μας κάνει ως φαίνεται τον …Κινέζο, ενώ η διεθνής εμπειρία άλλα δείχνει. 

Τόσο οι θέσεις εργασίας που δημιουργούνται κατά την κατασκευή ενός έργου τέτοιας έκτασης καλύπτονται σχεδόν αποκλειστικά από ξένες κατασκευαστικές εταιρείες, (πιθανόν και κινεζικές, οι οποίες δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με την τοπική κοινωνία), όσο και εκείνες οι θέσεις εργασίας που δημιουργούνται κατά τη μετέπειτα στελέχωση της εγκατάστασης καλύπτονται ως γνωστόν (ειδικά όταν πρόκειται για την εν λόγω εταιρεία και χώρα), αποκλειστικά από ομοεθνείς τους. 

Όσον αφορά δε στην αξία της γης, εκατέρωθεν του αεροδρομίου σίγουρα θα υπάρχει μια σχετική αύξηση, αλλά μόνο εκεί. Όλες οι υπόλοιπες κατοικημένες περιοχές που βρίσκονται κοντά στην δραστηριότητα αυτή θα υποβαθμιστούν και θα απαξιωθούν πλήρως για όλους τους λόγους που προαναφέραμε. Άρα, όχι μόνο δεν θα αυξήσουν, αλλά θα χάσουν την εμπορική τους αξία. Θυμίζουμε ότι στην περίπτωση του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος αξία πήραν περιοχές που βρίσκονταν τουλάχιστον 5-8χλμ. μακρύτερα του, όπως η Ν. Μάκρη, η Παλλήνη, τα Γλυκά Νερά και όχι μόλις 1,5χλμ. που βρίσκεται η πόλη μας και οι τριγύρω οικισμοί της. 

Αγαπητοί συμπολίτες, καλούμαστε όλοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας για το μέλλον του τόπου μας για τα επόμενα 30-40 χρόνια. Ας είμαστε λοιπόν σε συνεχή εγρήγορση και επαγρύπνηση για να αποκρούσουμε κάθε κίνδυνο που ελλοχεύει για τον τόπο μας. Οι έως τώρα τακτικές και πρακτικές της κεντρικής διοίκησης και των κυβερνόντων, δείχνουν ότι όλες οι αποφάσεις υποβάθμισης παίρνονται «εν κρυπτώ» και «εν μία νυκτί» ώστε να μην προλάβει η τοπική κοινωνία να αντιδράσει. Από εδώ και στο εξής λοιπόν ας μην τους κάνουμε τη χάρη να μας πιάσουν πάλι στον ύπνο. Το οφείλουμε στους εαυτούς μας, το οφείλουμε στα παιδιά μας, το οφείλουμε στις επόμενες γενιές. 

Ας πάψουμε να γκρινιάζουμε και ας αγωνιστούμε!

Τάσος Δέσκος

ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ...