O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017

O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017 - νίκη για τον τόπο και τους κατοίκους της Μεγαρίδας!

Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2015

κάποιοι προσπαθούν να κάνουν βρώμικες δουλειές στο Υπουργείο Περιβάλλοντος...αλλά δεν τους βγαίνει...

Image result for καταπατήσεις δασών



Κάποιοι προσπάθησαν πρόσφατα να περάσουν τροπολογίες στη βουλή εναντίον των αναδασώσεων και υπέρ των αυθαιρέτων κτισμάτων σε δάση. Το θετικό είναι ότι ευτυχώς η έγκαιρη παρέμβαση της WWF ανέτρεψε τα σχέδιά τους. Πρέπει όμως να παραμένουμε σε επιφυλακή γιατί οι τυφλοπόντικες είναι παντού παρόντες και προσπαθούν με κάθε μέσον να προωθήσουν τα ιδιοτελή τους συμφέροντα εναντίον του περιβάλλοντος και του δημόσιου χώρου. Εναντίον μας δηλαδή.

Το θέμα μας ενδιαφέρει βέβαια και εδώ στην περιοχή των Μεγάρων. Η προάσπιση των δασών, των δημοσίων κτημάτων και της παραλιακής ζώνης είναι καθήκον όλων μας. Στο θέμα όμως θα επανέλθουμε...

Η ανακοίνωση της οικολογικής οργάνωσης για το θέμα:

WWF-Canada
Αγαπητοί φίλοι,
Σας μεταφέρω τις έντονες συγκινήσεις στο μέτωπο των δασών τις τελευταίες μέρες.
Πράξη πρώτη του έργου:
Πριν 10 μέρες, κατατέθηκε πολυ-νομοσχέδιο στη Βουλή. Ανάμεσα σε διατάξεις για τις συντάξεις, την ενεργειακή αποδοτικότητα και... τις μπίρες, ξεχώρισε μια διάταξη που μας χτύπησε στο μάτι (και στην καρδιά!)
- Στο εξής, αναδασωτέες θα χαρακτηρίζονται μόνο όσες δασικές εκτάσεις κάηκαν και όχι όσες καταστράφηκαν από καταπατήσεις και άλλες παράνομες χρήσεις.
Με άλλα λόγια: πράσινο φως για νομιμοποίηση καταπατήσεων και σινιάλο για ακόμα περισσότερες παρανομίες στη δασική γη μας…
(Γιατί μελετήσαμε το πολυ-νομοσχέδιο; Από καιρό «ξεσκονίζουμε» σχεδόν κάθε νομοσχέδιο που κατεβαίνει στη Βουλή για τα «ψιλά γράμματα» που μπορεί να αφορούν το περιβάλλον, μια και τα τελευταία χρόνια πολλά περνούν στα κρυφά και χωρίς αντιδράσεις.)
Ετοιμαστήκαμε για μάχη, παράλληλα όμως ήρθαμε σε επαφή με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας: «Μήπως πρόκειται για λάθος»;
Το Υπουργείο αναδιπλώθηκε άμεσα, δηλώνοντας ότι πρόθεσή του ήταν η καλύτερη θωράκιση των δασών, ενώ αμέσως μετά κατέθεσε τροποποίηση της διάταξης. Λίγες μέρες μετά βρεθήκαμε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, για να εξηγήσουμε γιατί μια τέτοια κίνηση θα ήταν καταστροφική.
Ήταν απλά ένα λάθος; Ακόμα κι αν οι αρμόδιοι Υπουργοί δεν είχαν... καταλάβει τι σήμαινε η διάταξη που έφεραν για ψήφιση, παραμένει η ανησυχία ότι κάποιοι βρήκαν ευκαιρία να αλλάξουν «στα μουλωχτά» τα δεδομένα για την προστασία των δασών, υπέρ των αυθαίρετων καταπατήσεων. Οι εξελίξεις των επόμενων ημερών δυστυχώς ενίσχυσαν τις υποψίες μας.
Πράξη δεύτερη του έργου: «Ζήτω τα αυθαίρετα!»
Δεν προλάβαμε να χαρούμε, αφού λίγες μέρες μετά ο Αναπληρωτής Υπουργός Γιάννης Τσιρώνης και ο Υπουργός Εσωτερικών Παναγιώτης Κουρουμπλής κατέθεσαν ένα μεσημέρι τροπολογία σε νομοσχέδιο που θα ψηφιζόταν το ίδιο βράδυ. Η τροπολογία αφορούσε την αναστολή της κατεδάφισης αυθαιρέτων και παρεμπόδιζε τις (αυτοδιοίκητες κατά τα’ άλλα) περιφέρειες, οι οποίες είχαν ξεκινήσει να γκρεμίζουν κτίρια και μάντρες. Εδώ τα πράγματα ήταν ξεκάθαρα και κανείς δεν μπορεί να πει «δεν γνώριζα»: στόχος ήταν η παράκαμψη τελεσίδικων αποφάσεων για κατεδάφιση αυθαιρέτων (παρόλο που ορισμένες έχουν κριθεί ακόμα κι από Συμβούλιο της Επικρατείας) με πρόφαση ότι δεν έχουν ακόμα κυρωθεί οι δασικοί χάρτες. Στην ουσία, θα ήταν η χαριστική βολή για τους δασικούς χάρτες, που ήδη δεν χαίρουν άκρας υγείας: ενδεικτικά, στην Αττική έχουν κυρωθεί μόλις 6 από τους 154, ενώ πολλοί χάρτες στην Ελλάδα δεν έχουν καν ακόμα ξεκινήσει. Μια τέτοια τροπολογία θα ήταν το τέλειο κίνητρο για να μην ολοκληρωθούν ποτέ!
Και πάλι όμως, είχαμε αίσιο τέλος: μετά από αντιδράσεις και μόλις μία ώρα μετά την κατάθεση της τροπολογίας, ο Αναπληρωτής Υπουργός την απέσυρε (!) λέγοντας όμως ότι θα την ξαναδούμε σύντομα... (εμείς είμαστε έτοιμοι και περιμένουμε.)
Παραμένουμε σε συνεχή επιφυλακή λοιπόν, παίρνοντας κουράγιο από το αποτέλεσμα που βλέπουμε έστω και στο ‘παρά πέντε’, όταν φέρνουμε τις εξελίξεις στο φως. Δεν παύει να με εκπλήσσει θετικά το πώς το ενδιαφέρον του κόσμου μπορεί και αλλάζει τα δεδομένα.
Θα χαρώ πολύ να ακούσω τις σκέψεις σας για το θέμα στο theo.nantsou@wwf.gr!
Με εκτίμηση,
Θεοδότα Νάντσου, επικεφαλής περιβαλλοντικής πολιτικής, WWF Ελλάς

Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2015

φωτογραφίες από τη Νορβηγία που φέρνουν κάποιες σκέψεις σε μας εδώ στο Βουρκάρι...



Η φροντίδα και η διατήρηση του περιβάλλοντος είναι ένα από τα χαρακτηριστικά χωρών του βορρά, που αποφάσισαν να ακολουθήσουν το δρόμο της οικονομικής και πολιτισμικής και οικολογικής ανάπτυξης ταυτόχρονα. Αυτό δεν έγινε φυσικά τυχαία. Έγινε με μελέτη, επίγνωση και ευαισθησία. Φυσικά απέδωσε πολλαπλά στους κατοίκους αυτών των χωρών.
Αυτές ήταν μερικές σκέψεις που έκανα κοιτώντας αυτή τη σελίδα με φωτογραφίες από τη Νορβηγία. Τόποι που φωτογραφήθηκαν σε διαφορετικές ιστορικές στιγμές.
Φαντάζεστε να είχαμε καταφέρει κάτι αντίστοιχο και στη χώρα μας, στο τόπο μας;...
Εδώ πάντως στο Βουρκάρι κάτι παρόμοιο προσπαθούμε και ελπίζουμε...
Α.

Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2015

STOP TTIP ΤΩΡΑ!


Η TTIP (Διατλαντική Εταιρική Σχέση Εμπορίου και Επενδύσεων) είναι μία συνθήκη ελεύθερων συναλλαγών και επενδύσεων η οποία αποτελεί αντικείμενο μυστικής διαπραγμάτευσης μεταξύ της ΕΕ και των ΗΠΑ από το 2013. Κύριος στόχος της είναι να παραμερίσει τις κανονιστικές ρυθμίσεις που αποτελούν «εμπόδιο» στην κερδοφορία των πολυεθνικών επιχειρήσεων. Στην πραγματικότητα, όμως, «εμπόδια» για την ΤΤΙP αποτελούν οι κοινωνικές κατακτήσεις των τελευταίων δεκαετιών (εργασιακά δικαιώματα, περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, κανόνες ασφάλειας για τα τρόφιμα, προστασία των προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο κ.ά) και τελικά η ίδια η Δημοκρατία.


Δείτε ΕΔΩ τη Βιντεοσκοπημένη η εκπομπή AllErt3, που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015 στην ΕΡΤ3 κατά την περίοδο των Διεθνών Ημερών Δράσης (10-17 Οκτ. 2015) ενάντια στις διατλαντικές συμφωνίες εμπορίου TTIP - CETA - TiSA.
Στο στούντιο συζητούν οι Κώστας Νικολάου, Αλέξανδρος Γεωργόπουλος και Λάζαρος Αγγέλου με τη Χριστίνα Σιγανίδου.
Ελληνική Πρωτοβουλία STOP TTIP CETA TiSA
Πηγή: www.stop-ttip-ceta-greece.blogspot.gr


Πλήθος ερωδιών προχθές στο Βουρκάρι

Υγρότοπος Βουρκάρι Μεγάρων, 24-10-2015

Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2015

Εικόνες από το Βουρκάρι...

Υγρότοπος "Βουρκάρι Μεγάρων" - 18/10/2015

Υγρότοπος "Βουρκάρι Μεγάρων" - 17/10/2015

Και ένα μικρό σχετικό βιντεάκι (Υγρότοπος "Βουρκάρι Μεγάρων" - 17/10/2015):
 


Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2015

Το ρεπορτάζ του megara.org για την "Ευρωπαϊκή γιορτή πουλιών" στο Βουρκάρι


Γιορτή των Πουλιών 2015:
Στο Βουρκάρι οι Οδηγοί των Μεγάρων 
τίμησαν την Ευρωπαϊκή Ημέρα

Στο πλαίσιο του εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Πουλιών 2015 το Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού, Τοπικό Τμήμα Μεγάρων και ο Συντονιστικός Φορέας για την προστασία του υγροτόπου Βουρκάρι διοργάνωσαν δράση παρατήρησης πουλιών, την Κυριακή 4/10.
Η εκδήλωση έγινε με την υποστήριξη της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας.
Πολλά παιδιά, μέλη του Τοπικού Τμήματος Μεγάρων και μέλη του Συντονιστικού Φορέα, παρατήρησαν μεταναστευτικά και ενδημούντα πουλιά τα οποία βρίσκονταν στον υγροβιότοπο.
Χρησιμοποίησαν κιάλια και τηλεσκόπια της ΕΟΕ ενώ εκπρόσωπος της Εταιρείας τους ενημέρωσε για τα είδη των πουλιών που κατοικούν ή περνούν από την περιοχή.
Παράλληλα πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικά εργαστήρια κατασκευών και οι μικροί και μικρές Οδηγοί διασκέδασαν με παιχνίδια.
Το Τοπικό Τμήμα Μεγάρων του Οδηγισμού διακρίνεται για τις πολλές δράσεις τις οποίες διοργανώνει για τα μέλη του και την έμφαση την οποία δίνει σε περιβαλλοντικά ζητήματα.
 Για περισσότερες φωτογραφίες από το megara.org δείτε εδώ

Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

"EuroBirdwatch15" - Βουρκάρι 4/10/2015 !



«ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΠΟΥΛΙΩΝ 2015»

ΣΤΟ ΒΟΥΡΚΑΡΙ ΜΕΓΑΡΩΝ

ΚΥΡΙΑΚΗ 4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ - 10.30πμ
 
Στα πλαίσια του εορτασμού της «Ευρωπαϊκής Γιορτής των Πουλιών 2015», το Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού - Τοπικό Τμήμα Μεγάρων και ο Συντονιστικός Φορέας για την προστασία του Βουρκαρίου συνδιοργανώνουν με την υποστήριξη της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας δράση παρατήρησης πουλιών και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης στον υγροβιότοπο των Μεγάρων την Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2015 στις 10:30 πμ.
Θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικά εργαστήρια και δραστηριότητες για παιδιά από το Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού - Τοπικό Τμήμα Μεγάρων, που θα περιλαμβάνουν παρατήρηση πουλιών, κατασκευές και παιχνίδι.
Σας προσκαλούμε όλους, μικρούς και μεγάλους, να περάσουμε μαζί ένα ξεχωριστό κυριακάτικο πρωινό στο Βουρκάρι, μαθαίνοντας σημαντικά πράγματα για τα μεταναστευτικά πουλιά και παρατηρώντας τα υπέροχα πτηνά που φιλοξενούνται αυτή την περίοδο στον υγροβιότοπο των Μεγάρων.
Το ραντεβού μας είναι στο ιστορικό «Τείχος της Αγίας Τριάδας».
Για περισσότερες πληροφορίες καλέστε μας στα τηλ: 6936917435 (Προίσκου Μαρία), 6977019854 (Δέσκος Τάσος).

Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2015

«25 εκατομμύρια πουλιά θανατώνονται παράνομα στη Μεσόγειο κάθε χρόνο»

Η BirdLife και οι εταίροι της, μεταξύ των οποίων και η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, αποκαλύπτουν τη σοκαριστική έκταση του αποδεκατισμού των πουλιών στη Μεσόγειο. Συγκεκριμένα παρουσιάζουν τις 10 χώρες με τον υψηλότερο μέσο αριθμό παράνομα θανατωμένων πουλιών ετησίως.
Πρώτη στην κατάταξη βρίσκεται η Αίγυπτος με την εκτίμηση ότι περίπου 5,7 εκατ. πουλιά θανατώνονται κατά μέσο όρο κάθε χρόνο, με την Ιταλία να έρχεται δεύτερη με 5,6 εκατ. και η Κύπρος πέμπτη με 2,3 εκατ. μετά τη Σύρια και το Λίβανο. Η περιοχή της Αμμοχώστου στην Κύπρο θεωρείται το χειρότερο σημείο για τα πουλιά στη Μεσόγειο!















Η Ελλάδα καταλαμβάνει την έκτη θέση με την εκτίμηση ότι θανατώνονται παράνομα στη χώρα μας κατά μέσο όρο 704.000 πουλιά κάθε χρόνο. Η Μάλτα παρόλο που δεν μπήκε στο top 10, με 108.000 πουλιά να θανατώνονται κατά μέσο όρο παράνομα κάθε χρόνο, έχει το δυσάρεστο προνόμιο να είναι αυτή η χώρα με τον μεγαλύτερο αριθμό πουλιών που θανατώνονται παράνομα ανά τετραγ. χλμ.
Η έκθεση αποκαλύπτει επίσης μερικές από τις απάνθρωπες μεθόδους θανάτωσης που χρησιμοποιούνται σε όλη τη Μεσόγειο, όπως: η λαθροθηρία με όπλα, η παγίδευση με δίχτυα, η χρήση ξόβεργων και η χρήση ηχομιμητικών συσκευών για την προσέλκυση πουλιών σε τοποθεσίες παράνομης παγίδευσης.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ο Σπίνος έχει την πρωτιά σε αυτή τη φονική λίστα (κατ’ εκτίμηση 2,9 εκατ. θανατώνονται κάθε χρόνο), με το Μαυροσκούφη (1,8 εκατ.), το Ορτύκι (1,6 εκατ.) και την Τσίχλα (1,2 εκατ.) να ακολουθούν.
Ένας αριθμός ειδών, όπως η Τουρλίδα, που κατατάσσονται ως «ευάλωτα» στην Κόκκινη Λίστα Απειλούμενων Ειδών της IUCN, βρίσκονται επίσης σε κίνδυνο από τις παράνομες πρακτικές θανάτωσης.










Με αφορμή τη δημοσίευση της έκθεσης, η διευθύντρια της BirdLife International, κα Patricia Zurita, προέβη στις εξής δηλώσεις:
Αυτή η επισκόπηση αποκαλύπτει την φρικιαστική έκταση της παράνομης θανάτωσης των πουλιών στη Μεσόγειο. Οι πληθυσμοί κάποιων ειδών που κάποτε ήταν άφθονοι στην Ευρώπη μειώνονται συνεχώς, και κάποια από αυτά έχουν υποστεί τόσο δραματική μείωση ώστε να βρίσκονται στο χείλος της εξαφάνισης. Τα πουλιά της Ευρώπης αξίζουν ασφαλή μεταναστευτικά περάσματα και καλούμε για αύξηση των προσπαθειών διατήρησης τώρα, προτού να είναι πολύ αργά”.
Η Μαλαμώ Κορμπέτη, συντονίστρια θεμάτων πολιτικής περιβάλλοντος της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας, τόνισε ότι:
"Τα αποτελέσματα αυτής της έκθεσης αποτελούν ντροπή για τη χώρα μας. Δεν μας εκπλήσσουν όμως. Στην Ελλάδα, ο ελεγκτικός μηχανισμός είναι πια σχεδόν άφαντος, η εκπαίδευση των κυνηγών η ελάχιστη δυνατή, ενώ η λαθροθηρία δεν αντιμετωπίζεται, με την ανοχή της Πολιτείας. Ελπίζουμε η συνειδητοποίηση ότι η χώρα μας αποτελεί μια «μαύρη τρύπα» για τα πουλιά να δώσει ώθηση για δράση από μεριάς της Πολιτείας, αλλά και της κυνηγετικής κοινότητας".
Tα δεδομένα της έκθεσης αποτελούν μέρος της επιστημονικής έρευνας που δημοσιεύτηκε πρόσφατα παρέχοντας μια πλήρη αξιολόγηση της κατάστασης στη Μεσόγειο.
Για περισσότερες πληροφορίες:
Μαλαμώ Κορμπέτη, Συντονίστρια θεμάτων πολιτικής περιβάλλοντος της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας, τηλ.: 210 8228704

Η έκθεση της BirdLife International για την παράνομη θανάτωση πουλιών είναι διαθέσιμη εδώ: http://www.birdlife.org/sites/default/files/attachments/01-28_low.pdf

Πηγή: www.ornithologiki.gr
(ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ)