O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017

O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017 - νίκη για τον τόπο και τους κατοίκους της Μεγαρίδας!

Τρίτη 24 Μαΐου 2011

για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνα-Ελευσίνα-Μέγαρα


...Με την έναρξη λειτουργίας της γραμμής του Προαστιακού σιδηροδρόμου, Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος-Κιάτο η εξυπηρέτηση της περιοχής βελτιώθηκε σε ένα ποσοστό, κυρίως όμως όσον αφορά στην σύνδεση της βόρειας εμπορικής ζώνης του Θριασίου με τα Ανατολικά και βόρια προάστια της Αττικής. Τα αραιά δρομολόγια του προαστιακού σιδ/μου και η κακή συνδεσιμότητα με τα αστικά κέντρα της Ελευσίνας , του Ασπροπύργου και της Μάνδρας αλλά και την παραλιακή εμπορική ζώνη, δεν συνέβαλαν αρκετά στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας και την σωστή λειτουργία των οδικών αξόνων. Με την έναρξη λειτουργίας του προαστιακού σιδ/μου η σιδηροδρομική γραμμή του ΟΣΕ Αγίων Αναργύρων- Ασπροπύργου-Ελευσίνας-Ναυπηγείων Ελευσίνας-Μεγάρων έπαψε να λειτουργεί με την εκτίμηση ότι η νέα γραμμή θα εξυπηρετούσε τις ανάγκες μετακίνησης από και προς την Δυτική Αττική και το Θριάσιο πεδίο. όμως ο χαμηλός δείκτης εξυπηρέτησης του προαστιακού, όπως αποδεικνύεται από την υφιστάμενη κατάσταση για την περιοχή φανερώνει την ανάγκη για περεταίρω σύνδεση της περιοχής με μέσα σταθερής τροχιάς, με την ενδεχόμενη αξιοποίηση της υφιστάμενης σιδ/κης γραμμής.

Μία τέτοια σύνδεση θα μπορούσε να συμβάλει στην περιβαλλοντική αναβάθμιση καθώς οι ροές των εργαζομένων προς και από μεγάλους πόλους απασχόλησης (Διυλιστήρια, Ναυπηγεία, Βιομηχανική Ζώνη Σκαραμαγκά, Ασπροπύργου και Ελευσίνας, Αεροπορική Βάση Ελευσίνας) γίνεται καθημερινά μέσω του οδικού δικτύου είτε με την χρήση μεγάλου αριθμού υπηρεσιακών λεωφορείων για την μεταφορά του προσωπικού είτε με ΙΧ. Η μετακίνηση αυτή αφενός προκαλεί ιδιαίτερη συμφόρηση στον άξονα της Λεωφόρου Αθηνών καθώς και στην Αττική Οδό αλλά και την Λεωφόρο Σχιστού.

Η υπάρχουσα κατάσταση θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με την αξιοποίηση του ανενεργού Σιδηροδρομικού Διαδρόμου τ. ΣΠΑΠ (ΟΣΕ) Αγίων Αναργύρων- Ελευσίνας-Ναυπηγείων Ελευσίνας-Μεγάρων ως Αστικό-Προαστιακό Μέσο Σταθερής Τροχιάς, και αναμένεται να έχει μεγάλες ωφέλειες για τη περιοχή αλλά και για την μετακίνηση των πολιτών.
Μια δρομολόγηση τέτοιου μέσου σταθερής τροχιάς θα έχει ως αποτέλεσμα την ασφαλή και έγκαιρη μετακίνηση κατοίκων και εργαζομένων, τη συμβολή στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της ευρύτερης περιοχής, την επίτευξη της έγκαιρης μετάβασης από την Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο στην μητροπολιτική περιοχή της Αττικής και τη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων οι οποίοι παράλληλα αναμένεται να αυξηθούν από την μετακίνηση του κέντρου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) από το Λιμάνι του Πειραιά στον Σταθμό του ΟΣΕ στον Ασπρόπυργο (Αττική Οδός)....

διαβάστε περισσότερα στο mpefkogaia.blogspot.com