O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017

O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017 - νίκη για τον τόπο και τους κατοίκους της Μεγαρίδας!

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016

Πρόσφατες φωτογραφίες από τον κ. Βασίλη Ηλιόπουλο

Ο φίλος του Βουρκαρίου κ. Βασίλης Ηλιόπουλος από την Παλλήνη Αττικής μας έστειλε σήμερα ταχυδρομικώς ένα cd που περιέχει φωτογραφίες σε υψηλή ανάλυση και βίντεο σε Full High Definition από την πρόσφατη επίσκεψή του στον υγρότοπο των Μεγάρων, με την άδειά του να τα χρησιμοποιήσουμε στην κάθε μορφής προσπάθειά μας γαι την προστασία και ανάδειξή του.
Ένα πολύ μικρό δείγμα της δουλειάς του δημοσιεύουμε σήμερα στο blog μας ευχαριστώντας τον θερμά για την καλοσύνη, το ενδιαφέρον και την ευαισθησία του.

Πρώτη ομαδική εικαστική έκθεση στα Μέγαρα


Τα εγκαίνια της πρώτης ετήσιας Συλλογικής Εικαστικής Έκθεσης  στα Μέγαρα θα γίνουν την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016, στις 7.30 το απόγευμα θα γίνουν στην αίθουσα του Συλλόγου Ο ΘΕΟΓΝΙΣ στην Κεντρική πλατεία των Μεγάρων.
Δεκαπέντε εικαστικοί καλλιτέχνες παρουσιάζουν τα έργα τους στην ομαδική αυτή έκθεση.
Ωρες λειτουργίας: 
ΠΕΜΠΤΗ 18  και ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19 Φεβρουαρίου: 17.30 έως 21.00
Σάββατο 20 και  ΚΥΡΙΑΚΗ 21 Φεβρουαρίου 2016: 10.00 έως  21.00



Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η
       Σας προσκαλούμε στα εγκαίνια της 1ης  Ετήσιας  Συλλογικής  Εικαστικής  Εκθεσης,  με έργα ζωγραφικής Βυζαντινής Αγιογραφίας, με δημιουργίες από τα μέλη “ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ & ΤΕΧΝΗΣ”,που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του Συλλόγου Ο ΘΕΟΓΝΙΣ, στην κεντρική πλατεία των Μεγάρων, την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016, ώρα 7.30 μ.μ. που επιμελείται η εικαστικός και Τοπική Σύμβουλος Κα ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΑΝΤΩΝΙΟΥ,  με την συνδιοργάνωση του Τοπικού Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας των Μεγάρων.

                                                                                                 Ο Δήμαρχος Μεγαρέων
                                                                                               Γρηγόριος Ι. Σταμούλης

για τους κτηνοτρόφους της Αττικής

ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ 15 Φεβ 2016
Ο καθημερινός αγώνας των κτηνοτρόφων Αττικής



Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

ένας γειτονικός γνωστός μας τόπος, κάποιες δεκαετίες πριν...


Αλιεύσαμε αυτή την ιστορική φωτογραφία από το όμορφο μπλόγκ του ''Οικόπολις'' (http://www.xpolis.blogspot.gr/).
Σακαραμαγκάς ογδόντα χρόνια πριν! Η λίμνη Κουμουνδούρου σε όλο το μεγαλείο της...
Σήμερα η εικόνα είναι η γνωστή σε όσους περνούν από τα  διυλιστήρια.
Η προστασία της φύσης και της ομορφιάς του τόπου που κατοικούμε και ζούμε χρειάζεται συνεχή εγρήγορση και ευαισθησία... διαφορετικά...

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016

πράξη αλληλεγγύης και αγάπης στα Μέγαρα..


Το διαβάσαμε στον ιστότοπο megara.org με ιδιαίτερη χαρά. Είναι κάποιες τέτοιες στιγμές, κάποιες τέτοιες πράξεις που μας βεβαιώνουν ότι πράγματι υπάρχει ελπίδα...
Το αναδημοσιεύουμε σχεδόν ολόκληρο. 
Συγχαρητήρια και στο μεγαρικό ιστότοπο για το ρεπορτάζ που μας υπενθυμίζει ότι μπορεί να υπάρχει και τοπική δημοσιογραφία επιπέδου.

Οικογενειακό γεύμα αγάπης προσφέρουν ο Κώστας Πολυχρονόπουλος, ο εμπνευστής του κινήματος «ο Άλλος Άνθρωπος» και οι ALLOS_ANURWPOS_1_200συνεργάτες του στα Μέγαρα, την Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου.
Με την δραστήρια συνεργάτιδά του Θεανώ Λιόγρη θα στήσουν το πρώτο τσουκάλι  στην κεντρική πλατεία στις 10 το πρωί. Θα μαγειρέψουν και προσκαλούν όλους να μοιραστούν το γεύμα τους.
Είναι μια συμβολική κίνηση προκειμένου να δείξουν ότι δεν υπάρχουν διαφορές ούτε θρησκευτικοί φανατισμοί, ούτε χρώματα, ούτε ράτσες, ούτε φυλές.
Υπάρχουν μόνο άνθρωποι που χωρίς να το θέλουν έχουν πέσει στην ανεργία και τη φτώχεια.
Αυτό το μαγειρείο δεν είναι συσσίτιο αλλά οικογενειακό γεύμα αγάπης.
Εμπνευστής του ο Κώστας Πολυχρονόπουλος, ο Άλλος Άνθρωπος ο οποίος από τη μια στιγμή στην άλλη έμεινε άνεργος, άστεγος και μόνος και μέσα από την δική του  προσωπική εμπειρία δημιούργησε το δικό του κίνημα αγάπης, αλληλεγγύης και σεβασμού απλά μαγειρεύοντας για συνανθρώπους του.
Η πρώτη δράση του κινήματος στα Μέγαρα ήταν την 28 Νοεμβρίου 2015 όταν συγκέντρωσε τρόφιμα για τους σκοπούς του.
Σε ανταπόδοση της γενναιοδωρίας των κατοίκων έρχεται στα Μέγαρα να μαγειρέψει και προγραμματίζει τακτική παρουσία, κάθε Κυριακή στην Έξω Βρύση σε μια περιοχή που συχνάζουν εργάτες γης από άλλες χώρες.
Για το διάστημα 18, 19 και 20 Φεβρουαρίου ο Άλλος Άνθρωπος θα βρίσκεται στο ίδιο σημείο και παράλληλα με το μαγείρεμα θα συγκεντρώνει τρόφιμα, απορρυπαντικά, ρούχα , παπούτσια, μπαχαρικά, πιάτα-πιρούνια-κουτάλια μιας χρήσης και είδη καθημερινής υγιεινής. Ο,τιδήποτε εκτός χρημάτων.

το ρεπορτάζ στο megara.org

"πολίτες των Μεγάρων κατά των πλειστηριασμών"...


Δημιουργήθηκε στα Μέγαρα μια ομάδα δράσης κατά των πλειστηριασμών. Θα έχει την συνάντησή της στο καφέ Λόφτ στην κεντρική πλατεία την Τετάρτη στις 6.30 το απόγευμα.

Ακολουθεί η Διακήρυξή τους:


Πολίτες Μεγάρων κατά των πλειστηριασμών

Ο τίτλος τα λέει όλα. Eίμαστε μία Ομάδα Πολιτών που δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια σε αυτά που συμβαίνουν  γύρω μας.
Ξεκινήσαμε πριν μερικές μέρες να το συζητάμε σοβαρά. Μαζευτήκαμε ξανά και έτσι γεννήθηκε το Κίνημα για την αποτροπή των Πλειστηριασμών που λαμβάνουν χώρα στο Ειρηνοδικείο Μεγάρων.
Αφήσαμε τις πολιτικές μας ταυτότητες στο σπίτι και δώσαμε τα χέρια για τον κοινό σκοπό. Είμαστε αποφασισμένοι να σταματήσουμε τα «κοράκια» που ξεσκίζουν τις σάρκες μας!
Θα είμαστε απέναντι στην τράπεζα που θα προσπαθήσει να πάρει το σπίτι του γείτονα, απέναντι στον τοκογλύφο που θα θελήσει να πάρει το χωράφι του συμπολίτη μας, απέναντι σε κάθε αδικία που αντιληφθούμε ή ενημερωθούμε ότι υπάρχει!
Οι λόγοι που σας καλούμε να πλαισιώσετε την προσπάθεια αυτή είναι πολλοί. Ο πλέον προφανής είναι ότι όλοι μας έχουμε κάποιους φίλους-συγγενείς-γνωστούς, αν όχι τον ίδιο μας τον εαυτό, που αυτή την στιγμή παρόλο που δεν το θέλουν δεν μπορούν να είναι τυπικοί στις υποχρεώσεις τους (πληρωμές σε τράπεζες, εφορεία κλπ). Κι αυτό δεν είναι λόγος για να τους αρπάξουν τον ιδρώτα και τους κόπους μιας ζωής, ούτε λόγος φυλάκισης, ούτε λόγος για να μείνουν οι οικογένειές τους στο δρόμο…
Σε όσους αναρωτηθούν ''δεν με αφορά το θέμα, δεν αντιμετωπίζω τέτοιο πρόβλημα'' απαντάμε πως ''ούτε εκείνοι είχαν'' γιατί είχαν τις δουλειές τους και μπορούσαν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.
Όσοι σκεφθούν ''ναι, αλλά τι να κάνω εγώ;'' έχουν άραγε την εντύπωση πως η 'φωτιά που καίει το σπίτι του γείτονα' δεν θα κάψει το δικό τους; Θα το κάψει, αν δεν τρέξουν να τον βοηθήσουν να τη σβήσει, γιατί όταν θα φτάσει η φωτιά και στο δικό τους εκείνος δεν θα είναι πια δίπλα τους!
Η αλληλεγγύη λοιπόν είναι η μαγική λέξη. Μόνο η αλληλεγγύη μπορεί να μας βοηθήσει στις μέρες μας. Κανένα κράτος, κανένα κόμμα, κανένας σωτήρας!
Σας θέλουμε λοιπόν μαζί μας. Όλους εσάς που δεν μπορείτε να μείνετε απαθείς στο δράμα των διπλανών σας, που αρνείστε την ψεύτικη ασφάλεια του καναπέ σας, που αντιλαμβάνεστε ότι πρέπει να δράσουμε τώρα, συλλογικά και ενωτικά. Τώρα, όσο είναι ακόμα καιρός, καθώς τα χειρότερα έρχονται…
Θα μας βρείτε και θα ενημερωθείτε για τις κινητοποιήσεις της Ομάδας Πολιτών μέσα από την σελίδα μας στο Facebook '' Πολίτες Μεγάρων κατά των πλειστηριασμών'' αλλά και στα παρακάτω τηλέφωνα: 6977241133 (Κώστας), 6978416296 (Βασίλης), 6932740330 (Γιώργος), 6985083373 (Θεανώ).
Οφείλουμε να αντισταθούμε στην αδικία! Μπορούμε και πρέπει να συμμετέχουμε όλοι σε αυτή την προσπάθεια! 
Η αλληλεγγύη είναι η δύναμη μας! Καλό αγώνα!

 
Σχετικά δημοσιεύματα μπορείτε να διαβάσετε στις σελίδες:
http://www.aixminews.gr/aixmi/
http://www.megara.org

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016

υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων...


ημέρες φωτεινές, ηλιόλουστες .... σαν προμήνυμα της άνοιξης...
τα καθημερινά προβλήματα για τον καθένα πολλά, τα γενικότερα προβλήματα της κοινωνίας μας ίσως ακόμα περισσότερα...
μια ματιά όμως στη φύση μας ξαναθυμίζει και μια άλλη πραγματικότητα...

για τους παιδικούς σταθμούς του Δήμου Μεγαρέων


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συμμετοχή σε Ευρωπαικό πρόγραμμα για τους παιδικούς σταθμούς του Δήμου μας

Το Ν.Π.Δ.Δ. "ΗΡΟΔΩΡΟΣ" σε συνεργασία με το γραφείο Ευρωπαικού Κέντρου Πληροφόρησης "Europe Direct" υλοποίησε στους παιδικούς σταθμούς του Δήμου μας το πρόγραμμα με τίτλο "Τα Αστέρια της Ευρώπης". Η παρουσίαση ήταν διαδραστική με τη συμμετοχή των μικρών μας μαθητών και έγινε με αφήγηση του βιβλίου και ζωγραφική.
Με αφορμή την ανάγνωση του παραμυθιού μάθαμε την Ευρώπη και την αξία της καλής γεινίασης, μάθαμε για τη διαφορετικότητα των λαών της Ευρώπης, τονίσαμε το σεβασμό που πρέπει να υπάρχει ανάμεσα στους λαούς και μιλήσαμε για τα ιδανικά της Ευρώπης, της αξίες της ζωής, της φιλίας και της αγάπης μεταξύ των ανθρώπων.


Κοπή Πίτας ΚΑΠΗ Ν. Περάμου - Αγ. Παντελεήμονα



ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

ΤΟ Ν.Π.Δ.Δ. «ΗΡΟΔΩΡΟΣ» και οι συντονιστικές επιτροπές των ΚΑΠΗ Νέας Περάμου και Αγίου Παντελεήμονα σας προσκαλούν στην εκδήλωση για την κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας που θα γίνει την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 17:00 στο κέντρο «RETRO» παραλία Ν. Περάμου. Θα συμμετέχει και η χορωδία του ΚΑΠΗ Νέας Περάμου.

Κοπή Πίτας ΚΑΠΗ Μεγάρων - Κινέτας


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

ΤΟ Ν.Π.Δ.Δ. «ΗΡΟΔΩΡΟΣ» και οι συντονιστικές επιτροπές των Κ.Α.Π.Η Μεγάρων και Κινέττας, σας προσκαλούν στην εκδήλωση για την κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας που θα γίνει την Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 18:00 στην αίθουσα του ΚΑΠΗ Μεγάρων. Θα συμμετέχει και η χορωδία του ΚΑΠΗ Μεγάρων.

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016

εθελοντική αιμοδοσία από τον ΚΟΥΡΟ

-->
-->
ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔA ΜΕΓΑΡΩΝ
ΚΟΥΡΟΣ
Δ/ΣΗ: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΟΔΟΣ ΜΕΓΑΡΩΝ –ΑΛΕΠΟΧΩΡΙΟΥ ΠΕΡΙΟΧΗ ΦΟΡΟΣ-ΕΝΑΝΤΙ ΚΤΕΛ
Τηλ. 22960 – 24444 fax: 22960 – 21045 21120 www.aokoyros.blogspot.com


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
14η ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
Η πρώτη αιμοδοσία της χρονιάς πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή 14 Φεβρουαρίου στο Κέντρο Υγείας Μεγάρων. Συγκεντρώθηκαν 74 μονάδες αίματος σε χρονικό διάστημα πέντε ωρών. Παράλληλα με τις αιμοληψίες, για μία ακόμα φορά, υπήρχε δυνατότητα ενημέρωσης και εγγραφής στην τράπεζα εθελοντών δοτών μυελού των οστών του συλλόγου ΟΡΑΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ. 17 συμπολίτες μας εγγράφηκαν δίνοντας δείγμα αίματος ή στοματικού επιχρίσματος.
Ο κύκλος των αιμοδοσιών για το 2016 άνοιξε με αισιοδοξία και κέφι, σημάδι ότι η χρονιά θα είναι επιτυχημένη. Στόχος μας είναι η διοργάνωση συνολικά τριών αιμοδοσιών για το τρέχον έτος. Πέρα από τις ημερήσιες δράσεις περισυλλογής αίματος ασταμάτητες θα είναι οι προσπάθειες των εθελοντών του τμήματος αιμοδοσίας για τη διάδοση της ιδέας της αιμοδοσίας στην κοινωνία και ειδικά στους νέους ανθρώπους.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό του νοσοκομείου «Άγιος Σάββας» για την άψογη συνεργασία και την αδιάκοπη εργασία τους, τη διευθύντρια κ. Κορακίδου και το προσωπικό του Κέντρου Υγείας Μεγάρων για την ευγενική φιλοξενία και τις παροχές που κάθε φορά μας εξασφαλίζουν, την κ. Τζούλη Πολυκανδρίτη για τη συνεχή παρουσία της προκειμένου να ενημερώσει για την τράπεζα εθελοντών δοτών μυελού των οστών, τους αιμοδότες – παλαιούς και νέους – για την έμπρακτη στήριξη στο έργο μας, και τέλος τα μέλη μας για την επιτυχημένη διοργάνωση.
Με το σύνθημα «η αιμοδοσία δεν είναι φιλανθρωπία, είναι καθήκον» ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την 15η αιμοδοσία στις αρχές του καλοκαιριού.
Με τιμή το Δ.Σ.







Ριζικές αλλαγές τώρα, στην ανακύκλωση και στη διαχείριση των αποβλήτων


Σε συνέχεια των παρεμβάσεών της για τα ζητήματα της ανακύκλωσης, η ΠΡΩΣΥΝΑΤ (πρωτοβουλία συνεννόησης για την διαχείριση των απορριμάτων) καταθέτει 
αναλυτική πρόταση, η οποία περιλαμβάνει τις, κατά τη γνώμη της, προτεραιότητες στην κατεύθυνση 
της υλοποίησης του νέου εθνικού σχεδίου διαχείρισης αποβλήτων (ΕΣΔΑ) και της ριζικής αναθεώρησης 
του συστήματος της ανακύκλωσης.

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016

ΟΧΙ στην καύση των αστικών αποβλήτων σε οικόπεδο του Δήμου Φυλής και σε όλη τη χώρα | ΝΑΙ στην Οικολογική, Αποκεντρωμένη, Ολοκληρωμένη Διαχείριση των Αστικών Αποβλήτων


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
13/2/2016

ΟΧΙ στην καύση των αστικών αποβλήτων σε οικόπεδο του Δήμου Φυλής και σε όλη τη χώρα
ΝΑΙ στην Οικολογική, Αποκεντρωμένη, Ολοκληρωμένη Διαχείριση των Αστικών Αποβλήτων

Με αφορμή την ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Συνεννόησης για τη Διαχείριση των Απορριμμάτων/ ΠΡΩΣΥΝΑΤ με τίτλο "Και σύμμεικτα και καύση και επέκταση της Φυλής" [12/2/2016] [http://prosynat.blogspot.gr/2016/02/blog-post_12.html] οι ΦΙΛΟΙ της ΦΥΣΗΣ/Naturefriends Greece επανέρχονται στο θέμα "Διαχείριση αστικών αποβλήτων" υπενθυμίζοντας σε τίτλους τις βασικές θέσεις μας, όπως παρουσιάστηκαν στις 26/7/2013:

"πρόληψη, προφύλαξη, αποκέντρωση των δραστηριοτήτων, αυτοδιαχείριση, μικρή κλίμακα, επιμόρφωση και η ενθάρρυνση της κοινωνικής συμμετοχής, διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα διαχείρισης με παράλληλο εκσυγχρονισμό των μέσων υποδομής και της εκπαίδευσης του προσωπικού. Αναθεώρηση και ριζική αλλαγή των μεγάλων μεγεθών των περιφερειακών σχεδιασμών, αποκλεισμός της καύσηςΥιοθέτηση της θέσης της Διεθνούς Περιβαλλοντικής Οργάνωσης Friends of Nature/NFI «Μακρινές μεταφορές στη διαχείριση των απορριμμάτων πρέπει να αποφεύγονται και τα απορρίμματα πρέπει να υφίστανται επεξεργασία όσο γίνεται επί τόπου."

Οι βασικές θέσεις μας σε τίτλους:
Α] Τρία επίπεδα διαχείρισης των αστικών αποβλήτων: 
1.      Στο πρώτο επίπεδο (κατοικίας, επιχείρησης, υπηρεσίας, δήμου) βρίσκεται η οικιακή κομποστοποίηση, η επαναχρησιμοποίηση, ένα πυκνό δίκτυο σημείων συλλογής για τα συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης, τα ειδικά απόβλητα και τα ανακτήσιμα υλικά, τη δυνατότητα κατασκευής μικρής κλίμακας μονάδων διαλογής και κομποστοποίησης ήπιας τεχνολογίας, η διαλογή στην πηγή με σύστημα τεσσάρων ξεχωριστών κάδων: 1) Χαρτιά, Εφημερίδες, Περιοδικά, Χαρτοκιβώτια 2) Συσκευασίες από γυαλί, πλαστικό, αλουμίνιο μέταλλο 3) Βιολογικά απόβλητα (από κήπους, κουζίνες, τρόφιμα) 4) Υπολείμματα και αδρανή απόβλητα.
2.      Στο δεύτερο επίπεδο (μεγάλων δήμων ή ομάδες δήμων), εγκαταστάσεις διαχείρισης, οι οποίες θα περιλαμβάνουν Κέντρα Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ), μονάδες επεξεργασίας προσανατολισμένες στην περαιτέρω ανάκτηση και κομποστοποίηση, μονάδες επεξεργασίας αδρανών.
3.      Στο τρίτο επίπεδο (ευρύτερης γεωγραφικής ενότητας ή περιφέρειας), δίκτυο αποκεντρωμένων και άρτια οργανωμένων χώρων ασφαλούς διάθεσης ή και με παράπλευρη μονάδα επεξεργασίας σύμμεικτων, που θα δέχονται για υγειονομική ταφή τις μικρές ποσότητες υπολειμμάτων, κυρίως αδρανών υλικών, της τάξης του 7-10%.

Β] Να σταματήσει η Φυλή να δέχεται τα αστικά απόβλητα του μισού πληθυσμού της Ελλάδας - Χρονοδιάγραμμα κλεισίματος του ΧΥΤΑ Φυλής - Να δημιουργηθούν τουλάχιστον τέσσερις νέοι μικροί ΧΥΤΑ στην Αττική, σύμφωνα με τη διοικητική διάρθρωση της Περιφέρειας Αττικής.
Γ] ΟΧΙ στην καύση των αστικών αποβλήτων.

Οι ΦτΦ καλούν το οικολογικό κίνημα, και τους πολίτες, να είναι σε επιφυλακή για να αποκρούσουμε τα σχέδια των εργολάβων να συνεχιστεί το υπάρχον συγκεντρωτικό μοντέλο με επιπρόσθετο πρόβλημα την καύση των αποβλήτων σε οικόπεδο του Δήμου Φυλής.

Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2016

από την πρωτοχρονιάτικη εκδήλωση του Συλλόγου της Αγίας Τριάδας


Το Σάββατο 30 Ιανουαρίου ο Σύλλογος Αγίας Τριάδας έκοψε την πρωτοχρονιάτικη πίτα του σε μια όμορφη εκδήλωση με την παρουσία πολλών κατοίκων-μελών του Συλλόγου αλλά και φίλων κι από άλλους συλλόγους των Μεγάρων.
Ο Σύλλογος της Αγίας Τριάδας εμφανίζει όλο το τελευταίο διάστημα μια αξιοζήλευτη δραστηριότητα για την προώθηση των ζητημάτων που απασχολούν τον ομώνυμο οικισμό που βρίσκεται στη μια πλευρά του υγροτόπου του Βουρκαρίου.
Τα μέλη του νέου διοικητικού συμβουλίου επιδεικνύουν φανερή διάθεση και κέφι για επεξεργασία προτάσεων και ανάληψη δράσεων που προωθούν το πάγιο αίτημα για πρόοδο και αναβάθμιση της περιοχής.
Άλλωστε ο οικισμός της Αγίας Τριάδας έχει όλα τα χαρακτηριστικά που δημιουργούν ελπίδα και προοπτική ανάπτυξης με σεβασμό και φροντίδα για το περιβάλλον. Έχει κληρονομιά δύο σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους, το Τείχος των Μεγάρων και το Αρχαίο Φυλάκειο και συνάμα γειτονεύει με το Βουρκάρι, τον μεγαλύτερο και εξαιρετικής σημασίας  υγροβιότοπο της Δυτικής Αττικής.
Έτσι η ανάπτυξη και πρόοδος της περιοχής αυτής θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως υπερτοπικής σημασίας, καθώς αφορά την Μεγαρίδα συνολικά ως πόλο έλξης ήπιου οικοτουρισμού.
Ευχόμαστε λοιπόν κάθε επιτυχία στις προσπάθειες του νεοσύστατου Συλλόγου για το καλό όχι μόνο των κατοίκων της περιοχής αλλά και όλης της Μεγαρικής κοινωνίας. 













η πρωτοχρονιάτικη πίτα του Συλλόγου Ζάχουλης

Φωτογραφικό υλικό από την κοπή της Πρωτοχρονιάτικης Πίτας του συλλόγου ΟΙΚΙΣΤΙΚΟΣ ΕΞΩΡΑΪΣΤΙΚΟΣ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ «ΖΑΧΟΥΛΗΣ» ΜΕΓΑΡΩΝ, που έγινε την Κυριακή 7/2/2016.


Displaying ΖΑΧΟΥΛΗΣ_20160207_105752.jpg

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

το megara.org για την εκδήλωση στο Βουρκάρι

BOYRKARI_APELEYUERWSH_POYLIWN_8_550

7/2, η Οργάνωση ΑΝΙΜΑ απελευθέρωσε πουλιά στο Βουρκάρι


διαβάστε την δημοσίευση εδώ

το megaraonair για την εκδήλωση στο Βουρκάρι

Οι Φίλοι της Φύσης επισκέφτηκαν τον υγρότοπο Βουρκάρι - Μεγάρων

Οι Φίλοι της Φύσης επισκέφτηκαν τον υγρότοπο Βουρκάρι - Μεγάρων

διαβάστε το δημοσίευμα εδώ

δημοσίευση στην "επικαιρότητα" για την εκδήλωση στο Βουρκάρι


Δήμος Μεγαρέων: για την εναλλακτική διαχείριση των απορριμάτων στη Δυτική Αττική

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σύσκεψη στην ΠΕΔΑ για την Εναλλακτική
Διαχείριση των Απορριμμάτων στην Δυτική Αττική


Την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2016 στην Περιφερειακή Ενότητα Δυτικής Αττικής πραγματοποιήθηκε σύσκεψη υπό την προεδρία του Αντιπεριφερειάρχη, κ. Βασιλείου με αντικείμενο την προώθηση εναλλακτικής διαχείρισης των απορριμμάτων στην Δυτική Αττική.

συλλογική εικαστική έκθεση

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
1η ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ Ο ΘΕΟΓΝΙΣ
ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ

Την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016, ώρα 7.30 μ.μ. θα γίνουν τα εγκαίνια της 1ης ετήσιας Συλλογικής Εικαστικής Εκθεσης στον φιλόξενο χώρο της αίθουσας του Συλλόγου Ο ΘΕΟΓΝΙΣ στην Κεντρική πλατεία των Μεγάρων.

από το Δήμο Μεγαρέων

 Σας αποστέλλουμε πρόσκληση στην εκδήλωση "ΕΥΚΛΕΙΔΕΙΑ" κατά την οποία θα απονεμηθούν έπαινοι στους αριστούχους μαθητές της πόλης μας.
         Η εν λόγω εκδήλωση θα λάβει χώρα την Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 6 μ.μ. στο Κέντρο  Πολιτισμού  του Δήμου Μεγαρέων (πρώην Κινηματογράφος ΓΑΛΑΞΙΑΣ).
         Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα.

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2016

Με μεγάλη επιτυχία ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Υγροτόπων στο Βουρκάρι!


Την περασμένη Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016 γιορτάσαμε στο Βουρκάρι την Παγκόσμια Ημέρα των Υγροβιοτόπων. Η εκδήλωση συνδιοργανώθηκε από τον Συντονιστικό Φορέα για την Προστασία του Βουρκαρίου, την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, τον Σύλλογο Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής ΑΝΙΜΑ, τον Σύλλογο Οικόπολις Χαϊδαρίου και τον Σύλλογο Φίλοι της Φύσης. 
Ήταν μια από τις περισσότερο επιτυχημένες για φέτος εκδηλώσεις στο Βουρκάρι. Τον υγροβιότοπο των Μεγάρων επισκέφτηκαν το πρωινό αυτό περίπου 100 άτομα!


 Ο κ. Τάσος Δέσκος ανέλαβε εκ μέρους του Φορέα να καλωσορίσει τους επισκέπτες και να παραθέσει σύντομα τα βασικά στοιχεία του υγροβιοτόπου καθώς και τις προσπάθειες που γίνονται για την προστασία, αποκατάσταση και ανάδειξή του.


 Ο κ. Θάνος Καργόπουλος μας μίλησε για το Τείχος της Αγίας Τριάδας και για το Αρχαϊκό φυλάκιο στο άκρο της Χερσονήσου.


Από τους φορείς που παραβρέθηκαν ευχαριστούμε θερμά τους φίλους μας από το Χαϊδάρι (Οικόπολις & ΦτΦ), την Ομάδα Blanco τα μέλη από τον Κούρο Μεγάρων, από το σύλλογο της Αγίας Τριάδας και από το σύλλογο Αλμύρες για τη βοήθειά τους. 


Τηλεοπτική κάλυψη μας παρείχε το CNN Greece. 


Μέσα από τα τέσσερα τηλεσκόπια που είχαμε στη διάθεσή μας παρατηρήσαμε το φλαμίγκο, αργυροτσικνιάδες, λευκοτσικνιάδες, στακτοτσικνιάδες, κορμοράνους, βαρβάρες, τουρλίδες, κοκκινοσκέλιδες, καστανοκέφαλους γλάρους κ.α. 
Το μέλος της Ορνιθολογικής και πολύ καλός φίλος μας κ. Λεωνίδας Μπρικιάτης, βοήθησε και πάλι με το μοναδικό του τρόπο και τις γνώσεις του στην παρατήρηση των διαφόρων ειδών πουλιών που βρίσκονταν εκείνη την ημέρα στο Βουρκάρι. Τον ευχαριστούμε ιδιαιτέρως για την άοκνη και ανεκτίμητη συμβολή του στις δράσεις μας.




Στους παραβρισκόμενους διανεμήθηκε έντυπο υλικό για τις δράσεις του Φορέα μας, οδηγός παρατήρησης πουλιών και δράσεων της Ορνιθολογικής, οδηγός προστασίας του Πολίτη του Κούρου, καθώς και έντυπο υλικό του Δήμου Μεγαρέων για τα αξιοθέατα και τις ομορφιές των Μεγάρων και της Ν.Περάμου. 


Στην εκδήλωσή μας παραβρέθηκε ο κ. Ιωάννης Δέδες, βουλευτής Αττικής του ΣΥΡΙΖΑ και ο Δήμαρχος Μεγαρέων Γρηγόρης Σταμούλης με δημοτικούς συμβούλους του, οι οποίοι μας εξέφρασαν την αγάπη τους για τον υγροβιότοπο και ήταν πραγματικά γενναιόδωροι στις φιλοφρονήσεις και στις ευχές τους.




Οι άνθρωποι της ΑΝΙΜΑ προχώρησαν στην απελευθέρωση τεσσάρων αρπακτικών τα οποία είχαν προηγουμένως περιθάλψει μετά από τραυματισμό στο Κέντρο Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής στην Καλιθέα. Η υπεύθυνη του Κέντρου κ. Μαρία Γανωτή φαίνεται στις φωτογραφίες να απελευθερώνει τα αρπακτικά πουλιά υπό από τα ενθουσιώδη βλέμματα και τα χειροκροτήματα των επισκεπτών που βρίσκονταν τριγύρω της! 





...πραγματικά μοναδικές στιγμές απίστευτης ομορφιάς και συγκίνησης! 
 

Η εκδήλωσή μας ολοκληρώθηκε με τον καλύτερο τρόπο! Προς το μεσημέρι, λίγο πριν το τέλος της, δεχθήκαμε ένα αγωνιώδες τηλεφώνημα από ευαισθητοποιημένη συμπολίτισσά μας για έναν τραυματισμένο γλάρο στην παραλία της Βαρέας. 
Το τυχερό, μέσα στην ατυχία του, πουλί περισυνελέγη επιτόπου για περίθαλψη από την ίδια την υπεύθυνη κ. Μαρία Γανωτή!

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016

για την εκδήλωση στο Βουρκάρι...





ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Κυριακή 7 Φεβρουαρίου: Επίσκεψη – ξενάγηση στον υγρότοπο Βουρκαρίου - Μεγάρων

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα υγροτόπων 2 Φεβρουαρίου ο Συντονιστικός Φορέας Βουρκαρίου, ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. και οι ΦΙΛΟΙ της ΦΥΣΗΣ/Naturefriends Greece σε συνεργασία με την ΑΝΙΜΑ και την Ορνιθολογική, πραγματοποίησαν επίσκεψη - ξενάγηση την Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016 στον υγρότοπο Βουρκάρι - Μεγάρων.
Την ξενάγηση παρακολούθησαν και μαθητές από το 2ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου. Παρατηρήσαμε με ειδικά τηλεσκόπια της Ορνιθολογικής την ορνιθοπανίδα, είδαμε φλαμίνγκο και αγριόπαπιες και χαρήκαμε την απελευθέρωση τεσσάρων γερακίνων από την ΑΝΙΜΑ.
Ενημερωθήκαμε από το Φορέα Βουρκαρίου για το Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο αποχαρακτηρίζει την περιοχή ως βιομηχανική και απαγορεύει στις υπάρχουσες βιομηχανίες την επέκτασή τους. Η εξέλιξη αυτή είναι πολύ σημαντική και υπερτοπικού χαρακτήρα. Είναι αποτέλεσμα αγώνων πολλών χρόνων των κατοίκων αλλά και πολλών περιβαλλοντικών οργανώσεων που δουλεύουν πάνω στην προστασία των οικοσυστημάτων των υγροτόπων. Κοινός στόχος όλων η αειφόρος χρήση των υγροτόπων για τους ανθρώπους και τη φύση.
Φυσικά δεν έλειπε και η αναφορά στα ιστορικά στοιχεία για το τείχος των Μεγάρων.
Η Δυτική Αττική έχει τους δικούς της υγροτόπους, Βουρκάρι Μεγάρων, Λίμνη Κουμουνδούρου, Έλος Ψάθας και πολλά ρέματα με πλούσια βιοποικιλότητα.

Σημ. απο το vourkari: αύριο θα δημοσιευτεί και ενημερωτική ανακοίνωση απο το "Φορέα" μαζί με αρκετές φωτογραφίες απο την εκδήλωση...