O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017

O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017 - νίκη για τον τόπο και τους κατοίκους της Μεγαρίδας!

Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012

Μετά τον Ασωπό, ο Σχίνος: το εξασθενές χρώμιο ξαναχτυπά την πόρτα μας


Ενώ εξακολουθεί να παραμένει ανοιχτή η πληγή των Οινοφύτων, μια νέα εστία ρύπανσης των υπόγειων υδροφορέων έρχεται στην επιφάνεια, πάλι με εξασθενές χρώμιο. Πρόκειται για την περιοχή των Γερανείων και έχει για επίκεντρο την περιοχή του Σχίνου Λουτρακίου.

Το πρόβλημα ήρθε στην επιφάνεια μετά από μετρήσεις και ελέγχους του νερού που έγιναν από κατοίκους και οικιστές της περιοχής και έδειξαν υπερβολικές συγκεντρώσεις εξασθενούς χρωμίου τόσο σε πηγάδια της περιοχής όσο και στο νερό που χρησιμοποιείται για ανθρώπινη χρήση.  Έκτοτε, άρχισε μια έντονη προσπάθεια των πολιτών να φωτίσουν το πρόβλημα και να διαπιστώσουν τις πραγματικές διαστάσεις του. Μια προσπάθεια που, δυστυχώς, δεν έχει συναντήσει την πρέπουσα στάση του δήμου Λουτρακίου - Αγίων Θεοδώρων και της αρμόδιας δημοτικής επιχείρησης ΔΕΥΑΛ, οι οποίοι προσπαθούν να υποβαθμίσουν, αν όχι να συγκαλύψουν το πρόβλημα.

Η στάση αυτή οδήγησε στη δημιουργία της συλλογικότητας «Ενεργοί πολίτες Σχίνου», που έχει, από τα πράγματα, επωμιστεί το κύριο φορτίο της ενημέρωσης των πολιτών. Στο blog της συλλογικότητας μπορεί κανείς να παρακολουθήσει τις σχετικές εξελίξεις.

Στο πλευρό των κατοίκων του Σχίνου, βρέθηκαν, από την πρώτη στιγμή, συνεισφέροντας με τις γνώσεις και την εμπειρία τους, οι πρώτοι παθόντες, δηλαδή, οι ενεργοί πολίτες της περιοχής των Οινοφύτων, όπως και η «Πρωτοβουλία συνεννόησης για τη διαχείριση των απορριμμάτων».

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων ενημέρωσης από τους «Ενεργούς πολίτες Σχίνου», πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνάντηση των κατοίκων της περιοχής, την Κυριακή 21/10/2012. Στη συνάντηση αυτή έγινε μια αναλυτική και τεκμηριωμένη προσέγγιση του προβλήματος από το Θ. Παντελόγλου (Χημικό - Μsc Βιοχημικό Μηχανικό) από το ΙΤΑΠ (Ινστιτούτο τοπικής αειφόρου ανάπτυξης Οινοφύτων).

Κατεβάστε την σχετική παρουσίαση εδώ
Το βίντεο της παρουσίασης υπάρχει εδώ

Ακολουθεί άρθρο του Θ. Παντελόγλου, με τίτλο: «τα νερά, τα συμφέροντα και η στάση μας»

"ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΙΖΕΙ" κ. ΜΑΡΙΝΑΚΗ


"ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΙΖΕΙ" κ. ΜΑΡΙΝΑΚΗ.

ΕΓΩ ΕΓΡΑΨΑ ΓΙΑ ΥΠΕΡΔΑΝΕΙΣΜΟ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ  ΚΑΙ ΟΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ 


Κύριε Μαρινάκη!
1. Ουδέποτε μέχρι σήμερα σε κανένα άρθρο μου και για ΚΑΝΕΝΑ λόγο δεν σχολίασα οτιδήποτε αφορούσε τον πρότερο βίο σας ή την επαγγελματική σας δράσηΕσείς παρ' αυτά δεν επιδείξατε κανέναν σεβασμό ΚΑΙ ΜΟΥ ΕΠΙΤΕΘΗΚΑΤΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ αναφέροντας συγκεκριμένα ότι βλέπω τον Δήμο σαν περίβολο προσωπικών συμφερόντων  (αλήθεια ποιών;;;) μετά την συνταξιοδότηση μου, επισημαίνοντας ότι είμαι συνταξιούχος 40 ετών. Δυστυχώς όπως καταλαβαίνει ο καθένας χρησιμοποιήσατε έναν ΠΟΛΥ ΦΘΗΝΟ τρόπο να με φέρετε (και καλά) αντιμέτωπο με την κοινωνία, αποδεικνύοντας έτσι ότι δεν έχετε πλέον ηθικούς φραγμούς και αυταπόδεικτα έχετε χάσει παντελώς τον έλεγχο.
2.  Ουδέποτε απέκρυψα ΚΑΙ από κανέναν κε Μαρινακη ότι είμαι 43 ετών και αποστρατεύτηκα μετά από 25 έτη υπηρεσίας στις Ένοπλες Δυνάμεις, και θα δεχόμουν οποιαδήποτε κρίση για συζήτηση από πολίτες που συνταξιοδοτούνται μετά από 37 έτη εργασίας αλλά όχι φυσικά από κατ' επάγγελμα δημάρχους που συνταξιοδοτούνται ισοβίως από το δημόσιο, οι παλαιότεροι με μια τετραετία και οι νεότεροι όπως εσείς με μόλις 8 χρόνια δημαρχιλίκι (Ν. 1205/1981και Ν. 3513/2006), το οποίο όπως αντιλαμβάνομαι επιδιώκετε με κάθε τρόπο. Και φυσικά δεν αξίζει καθόλου τον κόπο να αναφερθώ και σε άλλο σινάφι πολιτικών που στηρίζετε και σας στηρίζουν.
3.  Θα μπορούσα κε Μαρινάκη να γράψω σελίδες ολόκληρες αλλά ειλικρινά ΑΠΑΞΙΩ να επεκταθώ σε κακοήθειες και μικροπρέπειες αφού θα αποδείξετε μόνος σας σε όλους τους δημότες, στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας ΤΙ ΕΣΤΙ  ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ στις επερχόμενες εθνικές επετείους και στις εκδηλώσεις των αποστράτων Αξιωματικών μια και θα παραβρεθείτε ανάμεσα σε ανθρώπους που έχουν και αυτοί αποστρατευτεί σαν και εμένα μεταξύ 40 και 50 ετών.
4. Το ότι "βλέπω τον Δήμο ως περίβολο προσωπικών συμφερόντων" μόνο τον γέλωτα μπορεί να προκαλέσει  αφού, όπως οι πάντες γνωρίζουν, συνταξιοδοτούμαι και δεν επιζητώ διορισμό, τα παιδιά μου είναι ηλικίας 6 και 10 ετών και δεν διεκδικούν θέσεις εργασίας, η σύζυγος μου ήδη εργάζεται 18 χρόνια και οι γονείς μου δυστυχώς για εσάς δεν εμπορεύονται τίποτα και έτσι κανείς μας δεν θα μπορέσει και να θέλει να χρησιμοποιήσει τον Δήμο για πελατειακές σχέσεις.  ΘΑ ΑΦΗΣΩ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΚΡΙΝΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ, χωρίς να επιτεθώ και εγώ σαν εσάς προσωπικά σε κανένα.
5.  Όσον αφορά τώρα τον χαρακτηρισμό που μου αποδώσατε αποκαλώντας με νεοαναθρεμένο του κ.Σταμούλη έχω να σας απαντήσω "ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΙΖΕΙ" κ.  ΜΑΡΙΝΑΚΗ. Και αυτό δεν είναι αστείο, τουναντίον είναι πολύ επικίνδυνο αν λάβει σοβαρά κανείς υπόψη του, το τι πολιτική εκπροσωπείτε. Την πολιτική του ασφυκτικού υπερδανεισμού (12.753.068,07 ευρώ) που μαθηματικά θα μας οδηγήσει όπως οδήγησε και την Ελλάδα στην θηλειά ενός ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΓΙΑ ΔΗΜΟΥΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ στα πλαίσια ενός, όπως το αποκαλούν, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗΣ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ. Εσείς κε Μαρινακη ξέρετε τίποτα γι αυτό;;; Ενημερώστε τους δημότες και τους εργαζομένους για το τι σημαίνει αυτό. Τι επιπτώσεις έχει και τι υποχρεώσεις απορρέουν, και αφήστε τα δάνεια πνοής και τα άλλα τέτοια επικοινωνιακά τεχνάσματα .Εγώ πάντως, να είστε σίγουρος, θα το πράξω, θα ενημερώσω τους πολίτες εάν έρθει η έγκριση ΚΑΙ θα αντισταθώ όπως και όσο μπορώ
6.  Τέλος για την ιστορία αναφέρω ως υποχρεούμαι στους δημότες, ότι για κάθε δάνειο ισχύουν οι διατάξεις των Α. Άρθρο 72 παρ .στ Ν 3852/10 Β. Άρθρο 265 Ν 3852/10  Γ. Άρθρο 176 Ν 3463/06  και Δ. Άρθρο 264 Ν3852/10 όπως ακριβώς είχα αναφερθεί, ενώ οι διατάξεις του Ν 4038/2.2.2012 αρθ.2παρ.1&2 (ΦΕΚ 14/2-2-2012) που μνημονεύει ο κ Μαρινάκης στην απάντηση του, αναφέρονται ρητά ως Επείγουσες ρυθμίσεις για την εξυγίανση των δήμων και των περιφερειών, οι οποίες σε συνδυασμό με την υπ' αρ. 43288/4-10-11 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, η οποία αφορά σε ειδικό πρόγραμμα εξυγίανσης, εκτιμώ ότι μας οδηγεί μαθηματικά σε ένα ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΓΙΑ ΔΗΜΟΥΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
7. ΕΠΕΙΔΗ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΣΙΜΑ, ΚΑΛΩ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΞΕΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΠΡΟΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ Ή ΟΧΙ ΤΩΝ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΩΝ  ΜΟΥ και συστήνω την σελίδα (Hellas Tax Φορολογική νομοθεσία Ν.4038 ΦΕΚ Α 14  02-02-2012) όπου εκεί μπορείτε να κάνετε και την επιλογή της υπ' αρ. 43288/4-10-11 Υπουργικής απόφασης και να διαπιστώσετε μόνοι σας πλέον ότι δεν πρόκειται για ένα δάνειο  πνοής,
       αλλά για μια επερχόμενη θηλιά μνημονίου.


Γεώργιος Στρατούρης
Υποπλοίαρχος Π.Ν ε.α
Δημοτικός Σύμβουλος 
 Ένωσης Πολιτών

ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ!


Ο... ΣΑΤΙΡΙΚΟΣ

Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2012

"ΝΟΕΜΒΡΗΣ 1973 - ΝΟΕΜΒΡΗΣ 2012"


ΝΟΕΜΒΡΗΣ 1973 - ΝΟΕΜΒΡΗΣ 2012
ΗΜΕΡΕΣ ΜΝΗΜΗΣ - ΗΜΕΡΕΣ ΕΞΕΓΕΡΣΗΣ
(NO PASARAN - ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ)

Τριάντα εννιά χρόνια μετά τη λαϊκή εξέγερση των φοιτητών στο Πολυτεχνείο κατά της επτάχρονης στρατιωτικής χούντας των συνταγματαρχών, που είχε επιβληθεί στο λαό από την ντόπια και διεθνή ολιγαρχία του κεφαλαίου και των αφεντικών, σήμερα γίνεται ξανά επίκαιρη παρά ποτέ η αντιφασιστική πάλη. Στα χρόνια που μεσολάβησαν από τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα, η αστική τάξη, η εγχώρια διαπλοκή και τα νεοφασιστικά σκυλιά των αφεντικών, προσπάθησαν -όπως κάνουν πάντα- να φέρουν την ιστορία στα μέτρα τους. 

Όπως έπραξαν και μετά το τέλος του εμφυλίου σπιλώνοντας την ΕΑΜική αντίσταση και εκθειάζοντας, σε συγκεντρώσεις και πορείες, τους ΧΥΤΕΣ και τους ταγματασφαλίτες συνεργάτες των ναζί κατακτητών λέγοντας ότι αυτοί ήταν πατριώτες, έτσι πορευτήκαν και με τη χούντα του δικτάτορα Παπαδόπουλου προπαγανδίζοντας για χρόνια τη δική τους πλαστή εκδοχή για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου αλλά και συνολικά για τα έργα και τις ημέρες της δικτατορίας.

Πόσοι και πόσες δεν έχουμε ακούσει για τις μέρες ευφορίας και ανάπτυξης που έζησε ο ελληνικός λαός στα χρόνια της χούντας; Πόσοι και πόσες δεν έχουμε ακούσει ότι ο λαός έφαγε ψωμί στα χρόνια του γύψου; Πόσες φορές έχουμε πέσει επάνω στους τηλεπωλητές βιβλίων και ακροδεξιούς ηγετίσκους που ωρύονται ότι δεν! υπήρξαν νεκροί στα γεγονότα του Πολυτεχνείου; Αλλά και πρόσφατα η νεοναζιστική συμμορία της χρυσής αυγής σε συγκεντρώσεις στα Μέγαρα αναπολούσε τις «δοξασμένες» μέρες της επιβολής του φασίστα Παπαδόπουλου με τα τανκς. 

Μέσα από τόνους στρατευμένης αλλοίωσης της πραγματικότητας και δηλητηριασμού της κοινωνίας και ιδιαίτερα των νέων, η άρχουσα τάξη και οι νεοφασίστες υπηρέτες της, δημιουργούν και σήμερα μια δική τους ψευδή ερμηνεία της ιστορίας με απώτερο σκοπό να αποπροσανατολίσουν τους εργαζόμενους, τους άνεργους, τους συνταξιούχους και τις λαϊκές τάξεις από τα πραγματικά αιτήματα τους για ελευθερία και αξιοπρέπεια. 

Η χούντα των απριλιανών, που επιβλήθηκε με τις ευλογίες του μεγάλου ντόπιου κεφαλαίου και των Αμερικανών ιμπεριαλιστών, όχι μόνο δεν έδωσε ψωμί στον λαό, αλλά του απαγόρευσε να διεκδικεί και τα ψίχουλα που έβαζε στην τσέπη του. Όχι μόνο δεν δημιούργησε μέρες ευημερίας, αλλά έριξε στο πιο βαθύ σκοτάδι του φόβου, του μίσους και του ολοκληρωτικού φασισμού μεγάλα τμήματα της κοινωνίας. Όχι μόνο δολοφόνησε, αλλά απεναντίας έπνιξε στο αίμα την εξέγερση των φοιτητών του Νοέμβρη του ‘73 με 24 νεκρούς εκείνο το βράδυ, δημιούργησε τα κολαστήρια της ΕΑΤ-ΕΣΑ και επαναλειτούργησε τους τόπους εξορίας, όπως τη Γυάρο, τη Μακρόνησο κ.α.

Οι αστικές μεταπολιτευτικές κυβερνήσεις προσπάθησαν να εκφυλίσουν και να αποδομήσουν την εξεγερσιακή πραγματικότητα του Πολυτεχνείου και φρόντισαν να το περάσουν στη συλλογική συνείδηση του λαού σαν μια «γιορτή-πανηγύρι», στρώνοντας ουσιαστικά το χαλί στην νεοφασιστική προπαγάνδα. Τα παιχνίδια όμως της εξουσίας, μας είναι γνωστά: αυτή είναι που στείνει πανηγύρια με τιμές και δόξες στις εξεγέρσεις του παρελθόντος, ενώ παράλληλα είναι η ίδια που τσακίζει και καταστέλλει όπως μπορεί και με κάθε μέσο τα εξεγερσιακά, επαναστατικά αντανακλαστικά του λαού.

Σήμερα που φτωχοποιούνται και τσακίζονται βάναυσα τα λαϊκά στρώματα και η εργατική τάξη με σκοπό να σωθούν Τράπεζες και αφεντικά, προσπαθούν να μας πείσουν τα αστικά ΜΜΕ -οι νεοφασίστες πολιτικοί υπηρέτες του συστήματος- ότι το σύνθημα Πατρίς – Θρησκεία – Οικογένεια είναι ξανά επίκαιρο!

Τους απαντάμε ΟΧΙ.

Το ’40 και το ’73 ο φασισμός βρήκε απέναντί του χιλιάδες αγωνιστές και αγωνίστριες που βασανίστηκαν, κακοποιήθηκαν και πέθαναν για τη λευτεριά και την αξιοπρέπειά τους. Σήμερα, απέναντί σας θα βρείτε όλες και όλους εμάς. Εμάς που δεν ανεχόμαστε να μας πίνετε το αίμα, να διαλύεται το μέλλον μας, να λέτε ότι μια χούντα θα μας σώσει. Θα μας βρείτε απέναντι σας , γιατί δεν θα σταματήσουμε να εμπνεόμαστε από τα ιδανικά του αντιδικτατορικού-αντιφασιστικού αγώνα, τους αγώνες του εργατικού και λαϊκού κινήματος, για κοινωνική δικαιοσύνη, ελευθερία, άμεση δημοκρατία, λαϊκή αυτοοργάνωση. Δε θα σταματήσουμε να κάνουμε όνειρα με μάτια ανοιχτά...Γιατί:

"Πάνω στα ματωμένα πουκάμισα των σκοτωμένων εμείς καθόμαστε τα βράδια και ζωγραφίζαμε σκηνές απ΄ την αυριανή ευτυχία του κόσμου. Έτσι γεννήθηκαν οι σημαίες μας..." Τάσος Λειβαδίτης

ΚΑΤΩ Η ΧΟΥΝΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΩΝ-ΤΡΑΠΕΖΙΤΩΝ-ΜΜΕ
ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΤΟ ΦΑΣΙΣΜΟ

ΟΠΩΣ ΤΟΤΕ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
ΟΥΤΕ ΣΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΤΣΑΚΙΣΤΕ ΤΟΥΣ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΕΙΤΟΝΙΑ

ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΜΕΓΑΡΩΝ
(antifa.d.m@gmail.com)

"Κύριε Βενιζέλο γιατί δεν κάνετε μια φανουρόπιτα;"


 

Γράφει ο Κώστας Βαξεβάνης

Κύριε Βενιζέλο,
Πληροφορήθηκα από διάφορα χιουμοριστικά μηνύματα στο twitter, ενώ βρισκόμουν στην Κύπρο, την αναφορά που κάνατε σε μένα μέσα στο Κοινοβούλιο. Προφανώς και δεν θα γράψω τι έλεγαν τα μηνύματα, αν και τα περισσότερα είναι ένα μνημείο εξυπνάδας και χιούμορ. Θα σας μεταφέρω μόνο ένα, κάποιου αγνώστου: «Ο Βενιζέλος ρωτάει στη Βουλή πού βρήκες τη λίστα Λαγκάρντ. Ο τύπος νομίζει ότι είναι Θεός. Ο Σαμαράς έλεγε αλήθεια ότι μιλάει με το Θεό». Δεν ξέρω αν το έχετε αντιληφθεί, αλλά εδώ και μήνες δίνετε περισσότερο τροφή για χιουμοριστικά σχόλια, παρά για πολιτικές αναλύσεις. Κανένας δεν σας «παίρνει» πολιτικά. Και αν οι εφημερίδες οι οποίες σας έχουν ιδιαίτερη συμπάθεια επέτρεπαν στους σκιτσογράφους τους να μην αυτολογοκρίνονται, είμαι σίγουρος θα είχαμε μερικά από τα πιο σπουδαία σκίτσα-γελοιογραφίες των τελευταίων χρόνων.

Είδα και το βίντεο όπου αναφερόσασταν σε μένα. Αυτό που φουσκώνατε με λεκτικές περικοκλάδες και ξεφουσκώνατε με ηχηρές ανάσες. Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία να το σχολιάσω. Ποτέ δεν είχα την άποψη πως έχετε κάποια πολιτική σκέψη. Είχατε απλώς γνώση του πώς λειτουργεί το πολιτικό σύστημα ώστε να το χειρίζεστε. Ποτέ δεν αποδέχθηκα τις φήμες περί «ευφυίας» σας. Κατασκευάσατε μια φημολογία στα τηλεοπτικά στούντιο, με οικείους δημοσιογράφους, που ουδέποτε σας ζόρισαν, ούτε σας ρώτησαν για όσα σκανδαλώδη έχετε κάνει σε αυτή τη χώρα (την Πέμπτη θα σας τα θυμίσουμε στο HOT DOC). Καταφέρατε να πείσετε πως η πονηριά των χειρισμών σας στο μεγάλο τερέν της διαπλοκής, δεν ήταν παιχνίδι στο δικό σας γήπεδο των συμφερόντων αλλά νίκη της ευφυίας σας στο γήπεδο της πολιτικής.

Αλλά ακόμη και η διαφορετική άποψη που έχω για σας σε σχέση με άλλους συναδέλφους με τους οποίους τρώτε, χαριεντίζεστε και συμφωνείτε, δέχθηκε πλήγμα από την στάση σας στη Βουλή. Απορώ λοιπόν, ακόμη και στη δύσκολη θέση που είσαστε, πώς δεν είχατε την στοιχειώδη πολιτική άμυνα, ώστε να μην βάλετε το ερώτημα στη Βουλή «πού βρήκε τη λίστα ο Βαξεβάνης;». Αναρωτηθήκατε ποια θα ήταν η θέση σας αν έβγαινα να δηλώσω «μα μου την έδωσε ο Βενιζέλος». Γιατί ανάμεσα στα σενάρια είναι και αυτό. Είσαστε από τους ελάχιστους που την είχαν. Άρα θα μπορούσατε να μου την είχατε δώσει. Γιατί τόσος θυμός για το πού βρήκα τη λίστα; Γιατί το πήρατε προσωπικά λες και αναφέρεται σε άτομα της οικογένειάς σας; Το ερώτημα είναι πού βρήκα εγώ τη λίστα που είναι η δουλειά μου να βρίσκω ή πώς την «χάσατε» εσείς που δουλειά σας ήταν να την αξιοποιήσετε;

Είναι εμφανές πως έχετε χάσει την ψυχραιμία σας. Δεν την έχετε χάσει επειδή σας ζορίζουν, αλλά επειδή δεν μπορείτε να λειτουργείτε όπως παλιά σε προστατευμένο μιντιακό περιβάλλον, να εξουσιάζετε όπως παλιά και να εντυπωσιάζετε με λεκτικές περικοκλάδες όπως παλιά. Το ερώτημα που βάλατε για το πού βρήκα τη λίστα, αποδεικνύει την έλλειψη πολιτικής ωριμότητας. Αλλά γι' αυτό δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσω εγώ. Το δείχνει το διαλυμένο κόμμα σας. Μην μπερδεύετε την εικόνα που δίνουν για σας τα φίλια ΜΜΕ, με την πραγματικότητα. Αυτό που γράφουν δεν είσαστε εσείς, είναι αυτό που θέλετε να γράψουν. Συνεπώς μην το πιστεύετε. Δεν έχετε κανένα πολιτικό βάρος στην κοινωνία. Αν βγαίνατε και λέγατε στη Βουλή πως θα κάνετε φανουρόπιτα για να φανερωθεί η λίστα που χάσατε, περισσότεροι θα σας πιστεύανε πως έχετε υγιείς προθέσεις απ' ότι όταν είπατε εκείνο το «πού βρήκε τη λίστα ο Βαξεβάνης». Είσαστε εκτός πραγματικότητας. Μάλλον ασφυκτικά πιεσμένος από την πραγματικότητα που δημιουργήσατε στην κοινωνία, το κόμμα, την Ευρώπη. Τα ξένα Μέσα Ενημέρωσης στα οποία έδωσα αρκετές συνεντεύξεις το τελευταίο διάστημα, έχουν εντυπωσιαστεί με το πόσους νόμους έχετε φτιάξει για να να νομιμοποιήσετε τη λειτουργία του πολιτικού συστήματος. Θα το έχετε διαπιστώσει σε όσα γράφουν πια για εσάς στο εξωτερικό.

Από όλους γύρω σας, σας καταλαβαίνω περισσότερο. Μπορεί ακόμη και να δείξω κατανόηση. Αλλά φύγετε από την πολιτική. Απελευθερώστε τη χώρα από την εικόνα και την πολιτική σας. Αφήστε να δημιουργηθούν νέες πολιτικές δυνάμεις πάνω σε πραγματικές ανησυχίες. Ξέρω πως ανησυχείτε τι θα γίνει αν όλοι (περισσότερο οι δικοί σας άνθρωποι) καταλάβουν ότι δεν έχετε καμιά εξουσία. Δεν επικαλούμαι καμιά υπευθυνότητα που θα σας οδηγήσει στην έξοδο. Επικαλούμαι απλώς όποια δυνατότητα έχετε να σκεφθείτε πολιτικά και να διαπιστώσετε πως όσο καθυστερείτε τεχνητά τις αλλαγές, τόσο αυτές θα στραφούν εναντίον σας. Πάτε σπίτι σας, αλλάξτε ζωή, φτιάξτε φανουρόπιτα να φανερωθεί η λίστα, κάντε ό,τι θέλετε, αλλά αφήστε την Ελλάδα να ελευθερωθεί από εσάς. Έχετε την άνεση και τα εισοδήματα να ζήσετε όπως θέλετε. Η ευφυΐα σας εξαντλείται στη φράση που θα βρείτε για να κοροϊδέψετε τον κόσμο. Να βαφτίσετε το χαράτσι «ασφάλιστρο κινδύνου».

Κύριε Βενιζέλο, σε αυτή τη χώρα πέφτετε πια βαρύς. Όχι σε μένα.

Πηγή: www.koutipandoras.gr

Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2012

17 ΝΟΕΜΒΡΗ: "ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΑ ΟΝΕΙΡΑ!"

Πηγή: www.streetpoems.gr

Ντοκιμαντέρ: ΜΕΓΑΡΑ (1974)

 

ΜΕΓΑΡΑ (1974)

● Ντοκιμαντέρ του 1973, που καταγράφει τον αγώνα των κατοίκων των Μεγάρων κατά της βίαιης απαλλοτρίωσης της γης τους προκειμένου να κατασκευαστεί στην περιοχή ένα συγκρότημα διυλιστηρίων.

● Η ταινία αποτυπώνει τη βίαιη αλλαγή που υπέστη το φυσικό τοπίο, μαρτυρίες των κατοίκων σχετικά με τις συνέπειες της μαζικής απαλλοτρίωσης της γης, τις διαδηλώσεις των Μεγαρέων στους δρόμους της Αθήνας και την είσοδό τους στο Πολυτεχνείο, το οποίο βρισκόταν υπό κατάληψη από τους φοιτητές, λίγες ώρες πριν από την εισβολή του τανκ και την καταστολή της εξέγερσης από το δικτατορικό καθεστώς στις 17 Νοεμβρίου του '73.

● Ένα σημαντικό πολιτικό τεκμήριο και μια από τις πρώτες ταινίες με οικολογική διάσταση στον ελληνικό κινηματογράφο.

Στα τέλη του 1968, οι πραξικοπηματίες διαπραγματεύονται με τον Αριστοτέλη Ωνάση το σχέδιο «Ω», δηλαδή την κατασκευή και εκμετάλλευση του τρίτου για τη χώρα συγκροτήματος διυλιστηρίων και άλλων μεγάλων βιομηχανικών μονάδων, στις περιοχές Πάχη (Βασιλικά) και Λάκκα Καλογήρου των Μεγάρων. Το σχέδιο αφορά σε μια επένδυση ύψους 400-500 εκατ. δολαρίων.
Οι παρασκηνιακές συγκρούσεις μεταξύ των ισχυρών οικονομικών παραγόντων της εποχής οδηγούν τελικά την ανάθεση του έργου στην εταιρεία Στραν Α. Ε. του επιχειρηματία και τραπεζίτη Στρατή Ανδρεάδη, το 1972. Η σχετική σύμβαση καταγγέλθηκε, από την πλευρά του ελληνικού Δημοσίου, το 1977.

Σενάριο: Γιώργος Τσεμπερόπουλος, Σάκης Μανιάτης
Φωτογραφία, Μοντάζ: Σάκης Μανιάτης

Βραβεία:
1974 FIPRESCI Award, Berlin Film ForumInternational of the Young Cinema
1974 Best Production Award, Thessaloniki Film Festival of Greek Cinema

Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2012

14 Νοέμβρη: Πανευρωπαϊκή Ημέρα Απεργίας!


Ξεπέρασε κάθε προσδοκία η συμμετοχή του κόσμου στον φετινό καθαρισμό του Βουρκαρίου!!!

Ο ζήλος των συμμετέχοντων και στον φετινό καθαρισμό ήταν ιδιαίτερα έκδηλος!
Με απόλυτη επιτυχία και σύμμαχο τον καιρό πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 11 Νοεμβρίου ο ετήσιος καθαρισμός του υγροτόπου των Μεγάρων. Μάλιστα φέτος η συμμετοχή ξεπέρασε κάθε προσδοκία καθώς παρευρέθηκαν στο Βουρκάρι κοντά στα 90 άτομα όλων των ηλικιών, ανάμεσά τους και πάρα πολλά παιδιά.

Από νωρίς το πρωϊ εθελοντές της Ορνιθολογικής εγκατέστησαν ειδικά όργανα παρατήρησης και όσοι κατεύθαναν στο σημείο συνάντησης πλησίον του "Τείχους" της Αγίας Τριάδας είχαν την ευκαιρία, περιμένοντας την ολοκλήρωση της συγκέντρωσης και την έναρξη της δράσης του καθαρισμού, να παρατηρήσουν αρκετά πουλιά που φιλοξενούνται αυτή την εποχή στο Βουρκάρι υπό την φροντίδα και την επίβλεψη κυρίως του ορνιθολόγου  (παρατηρητή και καταγραφέα εδώ και αρκετά χρόνια της ορνιθοπανίδας του υγροβιοτόπου του Βουρκαρίου) κ. Λεωνίδα Μπρικιάτη.

Πριν από την έναρξη του καθαρισμού το ιδρυτικό μέλος του Συντονιστικού Φορέα για την προστασία του Βουρκαρίου, δημοτικός σύμβουλος Μεγαρέων και επικεφαλής των "Ενεργών Πολιτών Μεγάρων & Νέας Περάμου" Τάσος Δέσκος, αφού καλωσόρισε τους ευαισθητοποιημένους πολίτες για την μαζική τους παρουσία στον καθαρισμό, αναφέρθηκε στην επιτυχή έκβαση της προσπάθειας διάσωσης του υγροτόπου των Μεγάρων και στην αναμονή πλέον -στο αμέσως προσεχές διάστημα- της τελικής υπογραφής του ειδικού Προεδρικού διατάγματος για την προστασία του, καθώς επίσης και για την πρόσφατη έγκριση σημαντικού κονδυλίου από την Περιφέρεια Αττικής, για την αναδάσωση του περιαστικού λόφου του Περάματος που αποτελεί χερσαίο τμήμα του υγροβιότοπου.

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο ορνιθολόγος κ. Λεωνίδας Μπρικιάτης ο οποίος ενημέρωσε για την ιδιαιτερότητα του Βουρκαρίου ως μεταναστευτικού σταθμού σπάνιων και απειλούμενων πτηνών, καθώς και για τη σημαντικότητα των πληθυσμών πολλών διαφορετικών ειδών πτηνών που βρίσκουν σε αυτόν έναν τόπο ξεκούρασης και τροφοληψίας. Αναφέρθηκε επίσης με έμφαση στην σημασία της αναδάσωσης στο λόφο του Περάματος και προέτρεψε τον Συντονιστικό Φορέα να ζητήσει αυτή να γίνει κυρίως με δενδρύλια από δρυς (βελανιδιές) και να αποφευχθεί πάση θυσία η φύτευση ξενικών ειδών.

Έπειτα, ο εκπρόσωπος της Ορνιθολογικής κ. Σπύρος Ψύχας μίλησε για την αναγκαιότητα της διατήρησης των μικρών υγροτόπων στην διατήρηση της βιοποικιλότητας και της επιβίωσης των πτηνών κατά το μακρύ και επίπονο ταξίδι της μετανάστευσης, αλλά και για τις υπόλοιπες λειτουργίες που τα ευαίσθητα αυτά οικοσυστήματα επιτελούν στην αλυσίδα της ζωής.

Τελευταίος έλαβε το λόγο ο φίλος του Βουρκαρίου Υποπλοίαρχος Π.Ν. ε.α. Δημήτρης Πλαταράς, ο οποίος έκανε αναφορά στην ιστορία και τη σημασία του "Τείχους των Μεγάρων" που, ως γνωστόν, έχει κηρυχθεί ιστορικό διατηρητέο μνημείο της πατρίδας μας.

Ο μεγάλος αριθμός των παρευρισκομένων (παρόλο που δεν έλαβαν όλοι μέρος στον καθαρισμό) επέτρεψε τη δημιουργία πολλών ομάδων οι οποίες κυριολεκτικά ακροβολίστηκαν στο Βουρκάρι "σαρώνοντας" μια αρκετά μεγάλη έκταση που εκτείνονταν από πέραν του "Τείχους" και προς τον οικισμό της Αγίας Τριάδας μέχρι την απέναντι πλευρά στις Αλμύρες και τις παρυφές του λόφου του Περάματος!

Τα σκουπίδια (πλαστικά μπουκάλια, λάστιχα κλπ) μαζεύτηκαν σε μαύρες σακούλες απορριμμάτων, οι οποίες, αφού πρώτα συγκεντρώθηκαν σε διάφορα σημεία περιμετρικά του Βουρκαρίου, περισυλλέχτηκαν μετέπειτα από την μηχανική αρπάγη του Δήμου.

Στον καθαρισμό συμμετείχαν τοπικοί σύλλογοι (Καθαρό Περιβάλλον Αγίας Τριάδας, Αναγέννηση Περάματος, Αλμύρες Βουρκαρίου, Αγ. Κων/νου & Ελένης Ήρεμου Κύματος), μεγάλος αριθμός εθελοντών της Εθελοντικής Ομάδας Μεγάρων "Κούρος" και του ΣΕΔ (Σώμα Έρευνας και Διάσωσης Μεγάρων) , το 1ο Σύστημα Ναυτοπροσκόπων Μεγάρων, η Αγέλη Λυκόπουλων Μεγάρων, εθελοντές της WWF και της Ορνιθολογικής, ευαισθητοποιημένοι πολίτες από τα Μέγαρα και τη Νέα Πέραμο αλλά και φίλοι του υγροτόπου από την ευρύτερη περιοχή της Αττικής.
   
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους αρωγούς του καθαρισμού: Την τηλεόραση και το ραδιόφωνο του Σκάϊ, τον Δήμο Μεγαρέων που προσέφερε σακούλες απορριμμάτων και γάντια μιας χρήσης διαθέτοντας παράλληλα και την μηχανική αρπάγη, την Ορνιθολογική με τους εθελοντές της που διέθεσαν τα όργανα παρατήρησης πουλιών (τηλεσκόπια και κυάλια), τον τοπικό έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο που διαφήμιζαν συνεχώς και αφιλοκερδώς την δράση μας αυτή, ιδιαίτερα την εφημερίδα "Ενημέρωση" για την δωρεά των 40 έγχρωμων αφισσών της εκδήλωσης και το Megara TV για την τηλεοπτική κάλυψη του καθαρισμού και την αποστολή πλάνων στον Σκάϊ, την εταιρεία Μενιδιάτης για την δωρεάν προμήθεια μεταλλικού κάδου αποκομιδής απορριμμάτων, την Εθελοντική Ομάδα Μεγάρων "Κούρος" που εκτός από τη συμμετοχή της στον καθαρισμό διέθεσε και μπουκαλάκια εμφιαλωμένου νερού και τον φίλο μας Σπύρο από το γειτονικό blog  www.egialos.blogspot.gr που φιλοτέχνησε, όπως κάθε χρόνο αφιλοκερδώς, τις αφίσες της εκδήλωσης. (Ζητάμε προκαταβολικά συγνώμη αν έχουμε ξεχάσει κάποιον...)

Το πιο μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ανήκει στην κάθε μία και στον κάθε έναν ξεχωριστά, που διέθεσε το Κυριακάτικο πρωϊνό του παίρνοντας μέρος στην καθιερωμένη εθελοντική δράση του Συντονιστικού Φορέα, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά έμπρακτα την αγάπη του για το Βουρκάρι και ταυτόχρονα επιβραβεύοντας με τον καλύτερο τρόπο τις χρόνιες προσπάθειές μας.

Το πάγιο αίτημα της τοπικής μας κοινωνίας (που πλέον ξέφυγε από τα στενά όρια της περιοχής μας και έγινε τώρα υπερτοπικό) για την διάσωση, προστασία και ανάδειξη του υγροβιοτόπου του Βουρκαρίου επιτέλους ικανοποιείται! Ραντεβού λοιπόν και πάλι του χρόνου για καθαρισμό αλλά και αναδάσωση σε έναν υγρότοπο που θα είναι πλέον και "με την βούλα" αναγνωρισμένος και προστατευμένος με ειδικό καθεστώς νομικής προστασίας!

Οι εθελοντές της Ορνιθολογικής εγκατέστησαν από πολύ νωρίς ειδικά τηλεσκόπια ενώ προσέφεραν παράλληλα και κυάλια για την παρατήρηση των πουλιών

Από αριστερά προς τα δεξιά: o εκπρόσωπος της Ορνιθολογικής Σπύρος Ψύχαςο ορνιθολόγος Λεωνίδας Μπρικιάτης και το ιδρυτικό μέλος του Φορέα Τάσος Δέσκος

Ο Δημήτρης Πλαταράς αναφέρεται στην ιστορία του "Τείχους των Μεγάρων"

Παρευρισκόμενοι παρακολουθούν τους ομιλητές

Ομάδα εθελοντών καθαρίζει το "πέταλο" της Αγίας Τριάδας

Στο σημείο ακολουθεί και άλλη ομάδα εθελοντών 

Μέλη του 1ου Συστήματος Ναυτοπροσκόπων Μεγάρων καθαρίζουν πέριξ του "Τείχους" της Αγίας Τριάδας. (Αν κλικάρετε στην εικόνα για να μεγεθυνθεί θα παρατηρήσετε άλλους εθελοντές να καθαρίζουν ακριβώς στην απέναντι πλευρά!)

Ομάδες εθελοντών στις Αλμύρες
Προπορευόμενο τμήμα βρίσκεται ήδη στις παρυφές του λόφου του Περάματος


















































































Η Αγέλη Λυκόπουλων Μεγάρων ετοιμάζεται να αναλάβει ενεργό δράση!
Μικροί - μεγάλοι, όλοι στον καθαρισμό! (Στο βάθος δεξιά διακρίνονται και άλλοι εθελοντές)


















Το κέφι και η ευχάριστη διάθεση δεν έλειψε ούτε από τη φετινή δράση καθαρισμού του υγροτόπου

Τα "λάφυρα" από τον καθαρισμό πλησίον του λόφου του Περάματος

Κάποια από τα "λάφυρα" του καθαρισμού στις Αλμύρες                                                                                                   
Σκουπίδια στον μεταλλικό κάδο της εταιρείας "Αφοί Μενιδιάτη"

Μαζεμένα σκουπίδια στην Αγία Τριάδα

Η μηχανική αρπάγη του Δήμου "επί τω έργον" αποκομιδής των συγκεντρωμένων σκουπιδιών

Εκ μέρους του Δήμου Μεγαρέων παρέστη ο Πρόεδρος του Ν.Π.Δ.Δ. "Ηρόδωρος" κ. Γιώργος Σακελαρίου. Στην φωτογραφία μαζί με τον Πρόεδρο του "Κούρου" Δημήτρη Κατερινίτσα και τα μέλη Παναγιώτη Νάστο και Μελέτη Ρήγα.

Οι εθελοντές του "Κούρου" προσφέρουν νερά στους συμμετέχοντες

Από την επίσκεψη του 4ου Συστήματος Ναυτοπροσκόπων Νέας Περάμου στο Βουρκάρι

Παρατήρηση πουλιών από τους Ναυτοπρόσκοπους Νέας Περάμου
Το Σάββατο 10 Νοεμβρίου (την προηγουμένη του καθαρισμού του υγροβιοτόπου), μέλη του 4ου Συστήματος Ναυτοπροσκόπων Νέας Περάμου επισκέφθηκαν το Βουρκάρι για περιβαλλοντική ενημέρωση και παρατήρηση πουλιών.

Τους Ναυτοπρόσκοπους που συνόδευαν οι τρεις βαθμοφόροι,  κ.κ. Γεραβέλης Βασίλης, Χρήστου Πέτρος και Μουντούρης Πάνος, υποδέχτηκε τετραμελής αντιπροσωπεία του Συντονιστικού Φορέα για την προστασία του υγροτόπου των Μεγάρων.

Την ξενάγηση-ενημέρωση άρχισε ο Δημήτρης Πλαταράς ο οποίος μίλησε για την ιστορία του Τείχους της Αγίας Τριάδας και το σπουδαίο ρόλο που αυτό διαδραμάτισε την περίοδο της επανάστασης του 1821.

Έπειτα το λόγο πήρε το ιδρυτικό μέλος του Φορέα Τάσος Δέσκος ο οποίος μίλησε για την ιδιαίτερη σημασία του υγροτόπου, για τα πολλά και διαφορετικά είδη πουλιών που φιλοξενεί καθώς και για την αίσια έκβαση των χρόνιων προσπαθειών για τη διάσωση, προστασία και ανάδειξή του.

Παρόν και ο Παναγιώτης Νάστος εκπροσωπώντας την Εθελοντική Ομάδα Μεγάρων "Κούρος" (από τα ποιό δραστήρια μέλη-συλλόγους που συναπαρτίζουν τον Συντονιστικό Φορέα) η οποία και διέθεσε τέσσερα ζεύγη κυάλια για την παρατήρηση των πουλιών.

Οι ναυτοπρόσκοποι που έφτασαν από τη Νέα Πέραμο με τα ποδήλατά τους, αφού απόλαυσαν τους ερωδιούς, το φλαμίγκο, τα γλαρόνια και άλλα μικρότερα παρυδάτια πουλιά, απόλαυσαν την ηλιόλουστη ημέρα παίζοντας διάφορα παιχνίδια και τραγουδώντας προσκοπικούς σκοπούς, ενώ έπειτα γευμάτισαν δίπλα στον υγρότοπο.

Φεύγοντας, προσέφεραν στα μέλη του Συντονιστικού Φορέα για την Προστασία του Βουρκαρίου μια όμορφη αναμνηστική πλακέτα.

Ο Δημήτρης Πλαταράς εξηγεί στην ομάδα των Ναυτοπροσκόπων την ιστορία του "Τείχους"

Ο Δημήτρης τους δείχνει από κοντά την είσοδο του "Τείχους"

Ο Τάσος Δέσκος ενημερώνει για την επιτυχή έκβαση των προσπαθειών του Συντονιστικού Φορέα

Συζητώντας για την σημασία του υγροτόπου και τα διάφορα είδη πτηνών που φιλοξενούνται σε αυτόν
 
Η αναμνηστική πλακέτα από το 4ο Σύστημα Ναυτοπροσκόπων της Νέας Περάμου

Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2012

Το Βουρκάρι στην "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ" του Σαββάτου!


ΑΝΑΣΑ ΖΩΗΣ ΣΤΟ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΒΟΥΡΚΑΡΙ
Στην τελική ευθεία το Προεδρικό Διάταγμα που προβλέπει σειρά μέτρων για τη διάσωση του υγροβιότοπου των Μεγάρων
 
Της Ιωάννας Φωτιάδη (10-11-2012)

Αίσια αποβαίνει η έκβαση της άοκνης προσπάθειας του Φορέα Προστασίας Βουρκαρίου για την προστασία του ομώνυμου υγροβιότοπου. Η θεσμοθέτηση Προεδρικού Διατάγματος, που προβλέπει σειρά μέτρων για τη διάσωσή του, βρίσκεται πλέον και επίσημα στην «τελική ευθεία».

Συγκεκριμένα, η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Αττικής της ΔΗΜΑΡ, Βασίλη Οικονόμου, για την πορεία της εν λόγω διαδικασίας συζητήθηκε στη Βουλή στις 5 Νοεμβρίου. Ο αναπληρωτής υπουργός, Σταύρος Καλαφάτης, διαβεβαίωσε τον βουλευτή ότι το Προεδρικό Διάταγμα για το Βουρκάρι θα υπογραφεί και θα δημοσιευτεί το επόμενο διάστημα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι κάτοικοι, που για χρόνια έρχονταν αντιμέτωποι με την υποβάθμιση μιας τοποθεσίας φυσικού κάλλους, ξεφυσούν σήμερα με ανακούφιση και ονειρεύονται το μέλλον.

Ενδημούν 122 είδη πτηνών

Ανάμεσα σε Μέγαρα και Ελευσίνα, ο ανυποψίαστος ταξιδιώτης θα βρεθεί προ ευχάριστης εκπλήξεως. Το Βουρκάρι, όπως ονομάζουν οι ντόπιοι τη λιμνοθάλασσα της Αγίας Τριάδας, αποτελεί έναν από τους τελευταίους υγροβιότοπους της Αττικής. Φλαμίνγκος και ερωδιοί, γλάροι και αγριόπαπιες, συνολικά 122 είδη πτηνών, εκ των οποίων πολλά προστατευόμενα, σύμφωνα με την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία ενδημούν στο εν λόγω παράκτιο έλος. Πέρα όμως από σταθμό των μεταναστευτικών πουλιών, η λιμνοθάλασσα λειτουργεί ως φυσικό ιχθυοτροφείο, καθώς στην είσοδο του κόλπου φιλοξενούνται δύο μονάδες οστρακοκαλλιέργειας. Παράλληλα, στη νοτιοδυτική πλευρά του όρμου συναντάται το ιστορικό τείχος της Αγίας Τριάδας. Αυτός ο επίγειος παράδεισος για δεκαετίες εσκεμμένα υποβιβαζόταν. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στην απογραφή των υγροτόπων το 1994 το Βουρκάρι «ξεχάστηκε», ενώ το Προεδρικό Διάταγμα του 1984 είχε χαρακτηρίσει την περιοχή «χαμηλής βιομηχανικής όχλησης» με συνέπεια οι τρεις πλευρές της λιμνοθάλασσας, στο Πέραμα Μεγάρων, τις Αρμυρές και την Αγία Τριάδα, να έχουν «αξιοποιηθεί» αναλόγως. Παλαιότερη μελέτη του ΕΛΚΕΘΕ είχε καταγράψει ότι το 14% του εδάφους καλυπτόταν από ανθρωπογενείς δραστηριότητες.

«Σε αυτή την αθλιότητα θέλαμε να βάλουμε τέλος» αναφέρει στην «Κ» ο κ. Στέργιος Τσαρτακλέας, μέλος του Συντονιστικού Φορέα των Συλλόγων για την Προστασία του υγροτόπου. «Έως το 2008 είχαμε προχωρήσει σε πολλές κινήσεις, αλλά μεμονωμένα» εξηγεί. Ωστόσο, η σύμπραξη από το 2008 των συλλόγων της περιοχής αποδείχθηκε πιο αποτελεσματική: συνεργάστηκαν με την εφορεία αρχαιοτήτων για τον καθαρισμό και τη φωταγώγηση του Τείχους, καθιέρωσαν ετήσιους καθαρισμούς στο έλος και επισκέψεις σχολείων. «Το πρώτο ενθαρρυντικό σημάδι από την Πολιτεία ήρθε με την ένταξη του Βουρκαρίου στο πρόγραμμα του ΥΠΕΚΑ “Αθήνα - Αττική 2014”, που είχε ως αποτέλεσμα την αναστολή χορήγησης οικοδομικών αδειών και “πάγωμα” όσων είχαν λάβει ήδη αδειοδότηση». Έκτοτε, τη σκυτάλη έλαβε ο ΟΡΣΑ (Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας) που ανέλαβε τη σύνταξη σχεδίου για θεσμοθέτηση σχετικού Προεδρικού Διατάγματος.

«Τον Μάρτιο του 2011 είχε ολοκληρωθεί, προέβλεπε πέντε ζώνες προστασίας, ενώ για τις υπάρχουσες βιομηχανίες στον πυρήνα του υγροτόπου προτεινόταν η μετεγκατάστασή τους εντός 20 ετών, απαγορευόταν όμως η οποιαδήποτε προέκτασή τους στο μεσοδιάστημα». Εν συνεχεία, το σχέδιο δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση. Και ενώ όλοι οι αρμόδιοι φορείς έδωσαν το «πράσινο» φως, ο Δήμος Μεγαρέων φέρεται να προέβαλε τις μεγαλύτερες αντιστάσεις ενόψει της σχεδιαζόμενης αλλαγής χρήσης γης. «Το τελικό Π.Δ. είναι αποτέλεσμα κάποιων συμβιβασμών» σημειώνει ο κ. Τσαρτακλέας «περιορίζονται οι ζώνες προστασίας, ενώ οι βιομηχανίες καλούνται να εγκαταλείψουν τον χώρο σε 30 έτη». Αυτό όμως φαίνεται να μην πτοεί τους φίλους του Βουρκαρίου που νιώθουν δικαιωμένοι και... συνεχίζουν. Αύριο, μάλιστα, θα πραγματοποιήσουν εκ νέου καθαρισμό.