O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017

O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017 - νίκη για τον τόπο και τους κατοίκους της Μεγαρίδας!

Τρίτη, 10 Ιανουαρίου 2012

αγκυροβόλιο Νο 3 !!! ...να αντιδράσουμε άμεσα και δυναμικά!



ΑΓΚΥΡΟΒΟΛΙΟ Νο 3!! : ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ;;!!

Οι πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο, ο τρίτος κατά σειρά!, Ειδικός Κανονισμός Λιμένος (αγκυροβόλιο) έγινε πράξη με Υπουργική Απόφαση, δείχνει καθαρά ότι η παραλιακή Μεγαρίδα προορίζεται για δεύτερο Σκαραμαγκά!! Μιλάμε για πλήρη υποβάθμιση δηλαδή!!
Οι αντιδράσεις των κατοίκων της Πάχης, του Δημοτικού Συμβουλίου, του Τοπικού Συμβουλίου, βουλευτών και περιφερειακών συμβούλων της περιοχής μας, των τοπικών φορέων και συλλόγων, του τοπικού τύπου (έντυπου και ηλεκτρονικού) και γενικότερα σύσσωμης της Μεγαρικής και Νεοπεραμιώτικης κοινωνίας πέρασαν απαρατήρητες. Ούτε καν ερωτήθη, έστω και για τυπικούς λόγους!!, ο Δήμος Μεγαρέων ή η Περιφέρεια.
Για ποιο Ρυθμιστικό της Αθήνας και για ποιο Γ.Π.Σ μιλάμε; Τι κι αν αυτά ορίζουν τα παράλιά μας ως περιοχές για τουριστική ανάπτυξη; Στα παλιά τους τα παπούτσια τα έγραψαν (για ακόμα μια φορά) οι εκλεγμένοι από εμάς «αντιπρόσωποι του λαού», που σημειωτέον, και ονοματεπώνυμο έχουν, και ανήκουν σε συγκεκριμένους πολιτικούς φορείς (για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας!).
Εδώ βέβαια τα συμφέροντα είναι μεγάλα, πολύ μεγαλύτερα από την προοπτική ανάπτυξης μιας πόλης και την αξιοποίηση της παράκτιας ζώνης της…
Ας δούμε λοιπόν για ακόμα μία φορά γιατί το «κατά παραγγελία» αγκυροβόλιο είναι και επικίνδυνο και παράνομο και η απαρχή και άλλων δεινών για την πόλη μας, …επειδή στην Ελλάδα ζούμε και είμαστε αναγκασμένοι να παρουσιάζουμε συνεχώς τεκμήρια για να αποδείξουμε το αυτονόητο!!

Α) Γιατί είναι επικίνδυνο:
Σύμφωνα με τα στίγματα του νέου αγκυροβόλιο (που παραθέτουμε στο σχετικό χάρτη) αυτό βρίσκεται τώρα λίγο νοτιότερα από το προηγούμενο «προσωρινό». Εκεί που τελείωναν τα όρια του προηγούμενου τώρα ξεκινούν τα όρια του παρόντος, δηλαδή 1 περίπου 1 μίλι από την ακτή!! Το εμβαδόν του είναι 0,4 τετραγωνικά μίλια και ισχυρίζονται ότι μέσα σε αυτό μπορούν να αγκυροβολήσουν με ασφάλεια μέχρι τρία πλοία μήκους 250-300 μέτρων!!
Λαμβάνοντας υπόψη τον αμμώδη βυθό της περιοχής (που συνεπάγεται ότι η άγκυρα σέρνεται εύκολα), την ακτίνα που χρειάζεται να έχει ελεύθερη γύρω του ένα πλοίο για να αρμενίζει με ασφάλεια (για να μπορεί δηλ. σε περίπτωση θαλασσίων ρευμάτων ή ανέμων να σταθεροποιηθεί και να μην προκαλέσει συγκρούσεις σε γειτονικά με αυτό πλοία) και το επικίνδυνο φορτίο που μεταφέρουν (LNG, LPG, Πετρέλαιο) η πιθανότητα σύγκρουσης μεταξύ τους κατά την προσπάθεια τους να «δέσουν» όλα μαζί είναι αρκετά πιθανή και το αποτέλεσμά της καταστροφικό.
Κι εδώ δεν μιλάμε βέβαια για μικροζημιές και μικρομολύνσεις. Θα θρηνήσουμε θύματα!! και θα υπάρξει μη αναστρέψιμη περιβαλλοντικά καταστροφή στην θαλάσσια περιοχή μας!!

Β) Γιατί είναι παράνομο:
Το, από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη!!!, θεσμοθετημένο αγκυροβόλιο,
ΔΕΝ πληροί τους κανονισμούς ασφαλείας που αναφέρουν ότι αγκυροβόλιο μπορεί να υπάρξει ΜΟΝΟ σε απόσταση μεγαλύτερη των δύο (2) μιλίων από την ακτή!
ΔΕΝ τηρείται ο Διεθνής Κώδικας Ασφαλείας I.S.P.S (International Security Plan System)! Tι σημαίνει αυτό;
- Δεν υπάρχει (V.T.S), δηλ. Υπηρεσία Θαλάσσιας Κυκλοφορίας η οποία γίνεται με σύστημα radar.
- Δεν υπάρχει (P.F.S.O.), δηλ. Αξιωματικός Λιμένος που ελέγχει και είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια.
Ο σκοπός του I.S.P.S CODE είναι η προστασία αγκυροβολίων, λιμένων και πλοίων από έκνομες ενέργειες όπως τρομοκρατικές ενέργειες, μεταφορά λαθρομεταναστών, λαθρεμπόριο (όπλων, καυσίμων κλπ). Υπάρχει άραγε κάποια από τις ανωτέρω υποδομές στον ευρύτερο χώρο της Πάχης;;
Επιπροσθέτως, για να μπορούν να αγκυροβολούν μέχρι και τρία πλοία τόσο κοντά μεταξύ τους, πρέπει, για όσο διάστημα παραμένουν εκεί τα πληρώματά τους να είναι συνέχεια σε εγρήγορση και επαγρύπνηση για χειρισμούς αποφυγής σύγκρουσης (αντί να ξεκουράζονται από το ταξίδι όπως θα έπρεπε να συμβαίνει σε ένα ασφαλές αγκυροβόλιο), με αποτέλεσμα όταν μετά από 2-3 ημέρες γίνει η εκφόρτωση των επικίνδυνων φορτίων που μετέφεραν να είναι περισσότερο ταλαιπωρημένοι, με πιθανότητα να κάνουν κακούς χειρισμούς (λόγω της κούρασης) με τις όποιες τραγικές συνέπειες μπορεί αυτό να επιφέρει!
Να σημειώσουμε ακόμα ότι με το νέο αυτό αγκυροβόλιο απαγορεύεται η παραδοσιακή αλιεία και μάλιστα σε μεγαλύτερη περιοχή από ότι στο προηγούμενο «προσωρινό» με ότι αυτό συνεπάγεται κυρίως και για τους επαγγελματίες αλιείς της περιοχής μας.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε επίσης και το εξής επίσης πολύ σημαντικό: Mόλις μισό μίλι νοτιότερα του αγκυροβολίου βρίσκεται το πεδίο βολής υποβρύχιων ασκήσεων και ναρκοπολέμου!! Φανταστείτε τι τραγικό θα επακολουθήσει σε περίπτωση λάθους…
Ακόμη, η ηχορύπανση που θα προκαλέσει η παραμονή των πλοίων τόσο κοντά στην ακτή (με τις μηχανές τους να δουλεύουν ασταμάτητα) θα είναι παράγοντας που θα αποτρέπει την επιλογή των καταστημάτων της περιοχής της Πάχης και της Βαρέας για διασκέδαση και χαλάρωση. Εξίσου αποτρεπτικός παράγοντας είναι και οπτική όχληση (η ασχήμια που προκαλεί η θέα εκατοντάδων μέτρων λαμαρίνας που κρύβει τον ορίζοντα).
Το βασικό ερώτημα επομένως που πρέπει να μας απασχολήσει πολύ σοβαρά και χρειάζεται ενδελεχή εξέταση και προσεκτική ανάλυση είναι γιατί τελικά αυτή η πρωτοφανής εμμονή του υπουργείου να χωροθετήσει αγκυροβόλιο πλοίων τόσο κοντά στην ακτή μας;;
Aν βρισκόταν για παράδειγμα στα 5 μίλια βαθύτερα τι θα άλλαζε; Αν εξακολουθούσε να γινόταν όπως μέχρι σήμερα η εκφόρτωση, δηλαδή με προγραμματισμό του χρόνου άφιξης του κάθε πλοίου ώστε αυτό να έρχεται κατευθείαν στη μία ή στην άλλη προβλήτα, να δένει, και να κάνει τη δουλειά του, τι θα πείραζε;
Μήπως όμως λόγω της τρίτης υπό κατασκευή δεξαμενής αποθήκευσης φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα αυξάνονται τώρα οι ανάγκες για το πήγαινε - έλα των πλοίων;
Γνωρίζουμε όμως πολύ καλά ότι η κατασκευή της τρίτης δεξαμενής δεν γίνεται λόγω ύπαρξης ανάγκης στο ενεργειακό δυναμικό της Χώρας, αλλά θα χρησιμοποιείται από ιδιώτες καταναλωτές φυσικού αερίου σαν αποθήκη που θα «ενοικιάζει» η ΔΕΣΦΑ. Δημιουργούν δηλαδή σιγά - σιγά τις υποδομές ούτως ώστε να εξυπηρετούνται «οι πελάτες» της ΔΕΣΦΑ στο μέλλον, εις βάρος της περιοχής μας!
Αλήθεια, τα τέλη ελλιμενισμού αυτών των τεράστιων δεξαμενόπλοιων που ανέρχονται σε δεκάδες χιλιάδες ευρώ ποιός θα τα εισπράττει; Τι όφελος θα έχει η Μεγαρίδα αφού ούτε τα αντισταθμιστικά (πράσινος φόρος) από την Ρεβυθούσα, ούτε τα τέλη εισπράττει; Το μόνο που «εισπράττουμε» εδώ και χρόνια είναι η συνεχιζόμενη υποβάθμιση της ποιότητας ζωής μας…
Δεν θα πρέπει να εκπλαγούμε αν δούμε σιγά – σιγά να θέλουν να εγκαταστήσουν υποστηρικτικές υπηρεσίες και εγκαταστάσεις εκατέρωθεν της προβλήτας εκφόρτωσης πετρελαίου, απέναντι από το αγκυροβόλιο, μιας και ο κανονισμός αναφέρει ότι θα μπορούν να γίνονται εργασίες μικρής κλίμακας στα πλοία.

Συμπερασματικά:
Οι όποιες «διαβεβαιώσεις» από τον κ. Παπουτσή προς τον Δήμαρχο Μεγαρέων για την μη ύπαρξη άλλου κανονισμού Λιμένος αποδείχθηκαν «παραμύθια της Χαλιμάς».
Το αγκυροβόλιο είναι μια πραγματικότητα που μαζί με την πρώτη άδεια για εγκατάσταση μονάδας ιχθυοκαλλιέργειας στην περιοχή, σηματοδοτούν την αρχή της πλήρους υποβάθμισης της παράκτιας Μεγαρίδας. Η χωροθέτησή του εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους τόσο για τη δημόσια ασφάλεια όσο και για το περιβάλλον και γι’ αυτό επιβάλλεται να αποσυρθεί άμεσα και οριστικά. Δεν ωφελεί (πέρα από κάποια μικροσυμφέροντα) τους πολίτες και τον τόπο η δημιουργία αγκυροβολίου, αντίθετα αποτελεί ταφόπλακα σε οποιαδήποτε προοπτική τουριστικής ανάπτυξης και αξιοποίησης των ακτών μας.
Τα τρία δεινά που αναφέραμε (αγκυροβόλιο, τρίτη δεξαμενή, ιχθυοκαλλιέργειες) και όλα όσα ακόμα σχεδιάζονται για εμάς χωρίς εμάς, δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με το δημόσιο συμφέρον, αλλά εξυπηρετούν καθαρά μόνο τους ιδιωτικούς κερδοσκοπικούς σκοπούς συγκεκριμένων συμφερόντων και των εκφραστών τους. Όμως η ανθρώπινη ζωή και η ασφάλεια μιας περιοχής δεν μπορεί να γίνονται βορά στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων κάποιων λίγων!
Οι όποιες προσφυγές στο Σ.τ.Ε. για αναστολή ή κατάργηση τους από μόνες τους δεν αρκούν. Χρειάζονται αγωνιστικές δράσεις, δυναμικές κινητοποιήσεις και ολομέτωπες ρήξεις. Σεβόμενοι λοιπόν τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου αλλά και τους πολίτες αυτού του τόπου δεσμευόμαστε να αναλάβουμε στο αμέσως προσεχές διάστημα πρωτοβουλία για την υλοποίηση των κινητοποιήσεων που έχουν αποφασιστεί, μιας και ο Δήμος αδιαφορεί προκλητικά να τις υλοποιήσει!, δείχνοντας έτσι δυναμικά την αντίθεση των Μεγαριτών και Νεοπεραμιωτών απέναντι στα σχέδια υποβάθμισης της ποιότητας ζωής και του περιβάλλοντός μας.
Επίσης, λόγω της κρισιμότητας του θέματος, θα επιδιώξουμε να προκαλέσουμε ειδική ερώτηση στο ελληνικό κοινοβούλιο αλλά και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τους κανονισμούς ασφαλείας στο εν λόγω αγκυροβόλιο.
Ξαναλέμε: η δήθεν «ανάγκη» που προσπαθούν να καλύψουν με την οριοθέτηση του νέου αγκυροβολίου, δεν υπάρχει. Είναι ψεύτικη. Είναι ο προάγγελος για να μπορέσουν κατόπιν να έρθουν κι «άλλα» αναγκαία δεινά, πάντα για το καλό μας!! Και έχουμε πικρή πείρα από το πόσο μας συμπονούν και ενδιαφέρονται για εμάς και την περιοχή μας…
Καλούμε για ακόμη μια φορά τους πολίτες των Μεγάρων και της Νέας Περάμου σε επαγρύπνηση. Να γίνουμε τα αυτιά και τα μάτια της περιοχής μας και να αγωνιστούμε σθεναρά για να υπερασπιστούμε όλοι μαζί το δικαίωμα μας να ζούμε και να εργαζόμαστε σε ένα περιβάλλον καθαρό και ασφαλές αποκρούοντας και ανατρέποντας τα όποια δόλια σχέδια και σενάρια υποβάθμισης της ποιότητας ζωής μας.

Εκ του Γραφείου τύπου των «Ενεργών Πολιτών Μεγάρων και Νέας Περάμου».