Η πρόθεση του δημάρχου για έργα ανάπλασης του κέντρου της πόλης είναι θετική. Χρειάζεται όμως ιδιαίτερη προσοχή στη συγκεκριμένη περίπτωση γιατί αυτή η παρέμβαση μπορεί να έχει αντίθετα αποτελέσματα: αντί να μας πάει μπροστά, να μας πάει πίσω!
Ο λόγος απλός και προφανής: οι παρεμβάσεις -αν πραγματοποιηθούν έτσι όπως εξαγγέλθηκαν- θα αχρηστεύουν την όποια προοπτική επαναλειτουργίας ενός μέσου μαζικής μεταφοράς προς την Αθήνα το οποίο μπορεί να είναι σύγχρονο και οικολογικό. Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα τραίνο ή ένα τράμ!
Μια τέτοια προοπτική, που προβλέπεται άλλωστε και στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αττικής, ασφαλώς συνάδει και με τα όποια σχέδια για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και προσθέτει αξία σε όλη την περιοχή! Ιδιαίτερα αυτό τον καιρό που η περιοχή μας περιστοιχίζεται από κινδύνους περιβαλλοντικής υποβάθμισης.
Φανταστείτε ένα τραμ που θα συνέδεε το κέντρο της Αθήνας με την Κινέτα περνώντας από την ιδιαιτέρου κάλους περιοχή της Κακιάς Σκάλας! Από μόνο του θα μπορούσε να αποτελέσει ένα δυνατό μέσον τουριστικής ανάπτυξης και ανάδειξης της περιοχής!
Ο λόγος απλός και προφανής: οι παρεμβάσεις -αν πραγματοποιηθούν έτσι όπως εξαγγέλθηκαν- θα αχρηστεύουν την όποια προοπτική επαναλειτουργίας ενός μέσου μαζικής μεταφοράς προς την Αθήνα το οποίο μπορεί να είναι σύγχρονο και οικολογικό. Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα τραίνο ή ένα τράμ!
Μια τέτοια προοπτική, που προβλέπεται άλλωστε και στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αττικής, ασφαλώς συνάδει και με τα όποια σχέδια για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και προσθέτει αξία σε όλη την περιοχή! Ιδιαίτερα αυτό τον καιρό που η περιοχή μας περιστοιχίζεται από κινδύνους περιβαλλοντικής υποβάθμισης.
Φανταστείτε ένα τραμ που θα συνέδεε το κέντρο της Αθήνας με την Κινέτα περνώντας από την ιδιαιτέρου κάλους περιοχή της Κακιάς Σκάλας! Από μόνο του θα μπορούσε να αποτελέσει ένα δυνατό μέσον τουριστικής ανάπτυξης και ανάδειξης της περιοχής!
Υπάρχει ασφαλώς και πρόσφατη πολύ επιτυχή εμπειρία από τη σύγχρονη και ασφαλή λειτουργία του τραμ στην Ανατολική παραλία της Αττικής, του οποίου η γραμμή έχει πλήρως ενοποιηθεί με την λειτουργία του πιο τουριστικού παραλιακού μετώπου στην Αττική.
Οι παρεμβάσεις στο σταθμό του τραίνου πρέπει να είναι ήπιες και ασφαλώς συμβατές με τη μελλοντική λειτουργία ενός μέσου σταθερής τροχιάς που θα συνδέει τα Μέγαρα με την πρωτεύουσα και τις γύρω περιοχές και πόλεις. Ταυτόχρονα δηλαδή με την ανάπλαση, ο δήμος θα πρέπει να διεκδικήσει την άμεση επαναλειτουργία ενός μέσου σταθερής τροχιάς για την πόλη. Πιθανόν η καλύτερη επιλογή να ήταν η διασύνδεση με το δίκτυο του τραμ!
Η λειτουργία ενός μέσου σταθερής τροχιάς είναι αυτονόητη προϋπόθεση μεταφοράς σε οποιαδήποτε Ευρωπαϊκή πόλη. Τα πλεονεκτήματα πολλά και βεβαιωμένα παγκοσμίως. Ελπίζουμε λοιπόν να μην πρωτοτυπήσουμε αρνητικά εμείς εδώ στα Μέγαρα!