O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017

O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017 - νίκη για τον τόπο και τους κατοίκους της Μεγαρίδας!

Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

για το σιδηροδρομικό σταθμό των Μεγάρων: να μην καταργήσουμε ένα σύγχρονο και οικολογικό μέλλον με άστοχες ενέργειες!

Ο δήμος πρόσφατα ανακοίνωσε την πρόθεση του για μεγάλες παρεμβάσεις στο χώρο που καταλαμβάνει ο παλαιός σιδηροδρομικός σταθμός των Μεγάρων. Ανάμεσα στις εξαγγελίες διαβάσαμε και για σχέδια κατάργησης της γραμμής του τραίνου και για αναμόρφωση του οικήματος του σταθμού για δημιουργία πολυχώρου πολιτιστικών δραστηριοτήτων.

Η πρόθεση του δημάρχου για έργα ανάπλασης του κέντρου της πόλης είναι θετική. Χρειάζεται όμως ιδιαίτερη προσοχή στη συγκεκριμένη περίπτωση γιατί αυτή η παρέμβαση μπορεί να έχει αντίθετα αποτελέσματα: αντί να μας πάει μπροστά, να μας πάει πίσω!

Ο λόγος απλός και προφανής: οι παρεμβάσεις -αν πραγματοποιηθούν έτσι όπως εξαγγέλθηκαν- θα αχρηστεύουν την όποια προοπτική επαναλειτουργίας ενός μέσου μαζικής μεταφοράς προς την Αθήνα το οποίο μπορεί να είναι σύγχρονο και οικολογικό. Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα τραίνο ή ένα τράμ!

Μια τέτοια προοπτική, που προβλέπεται άλλωστε και στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αττικής, ασφαλώς συνάδει και με τα όποια σχέδια για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και προσθέτει αξία σε όλη την περιοχή! Ιδιαίτερα αυτό τον καιρό που η περιοχή μας περιστοιχίζεται από κινδύνους περιβαλλοντικής υποβάθμισης.

Φανταστείτε ένα τραμ που θα συνέδεε το κέντρο της Αθήνας με την Κινέτα περνώντας από την ιδιαιτέρου κάλους περιοχή της Κακιάς Σκάλας! Από μόνο του θα μπορούσε να αποτελέσει ένα δυνατό μέσον τουριστικής ανάπτυξης και ανάδειξης της περιοχής!

Υπάρχει ασφαλώς και πρόσφατη πολύ επιτυχή εμπειρία από τη σύγχρονη και ασφαλή λειτουργία του τραμ στην Ανατολική παραλία της Αττικής, του οποίου η γραμμή έχει πλήρως ενοποιηθεί με την λειτουργία του πιο τουριστικού παραλιακού μετώπου στην Αττική.

Οι παρεμβάσεις στο σταθμό του τραίνου πρέπει να είναι ήπιες και ασφαλώς συμβατές με τη μελλοντική λειτουργία ενός μέσου σταθερής τροχιάς που θα συνδέει τα Μέγαρα με την πρωτεύουσα και τις γύρω περιοχές και πόλεις. Ταυτόχρονα δηλαδή με την ανάπλαση, ο δήμος θα πρέπει να διεκδικήσει την άμεση επαναλειτουργία ενός μέσου σταθερής τροχιάς για την πόλη. Πιθανόν η καλύτερη επιλογή να ήταν η διασύνδεση με το δίκτυο του τραμ!

Η λειτουργία ενός μέσου σταθερής τροχιάς είναι αυτονόητη προϋπόθεση μεταφοράς σε οποιαδήποτε Ευρωπαϊκή πόλη. Τα πλεονεκτήματα πολλά και βεβαιωμένα παγκοσμίως. Ελπίζουμε λοιπόν να μην πρωτοτυπήσουμε αρνητικά εμείς εδώ στα Μέγαρα!