O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017

O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017 - νίκη για τον τόπο και τους κατοίκους της Μεγαρίδας!

Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016

λευκοτσικνιάς στο Βουρκάρι...


...ένας λευκοτσικνιάς στο Βουρκάρι....Συνηθισμένο θέαμα για όσους επισκέπτονται τον υγροβιότοπο για παρατηρήσεις. Στην περιοχή του Βουρκαρίου το πουλί αυτό είναι μόνιμος θαμώνας σχεδόν για όλο το χρόνο. Κι όμως ο ερωδιός αυτός είναι στα περισσότερα μέρη της Ελλάδας πρόσκαιρος επισκέπτης που τον συναντάμε από το Μάρτιο μέχρι τον Δεκέμβριο. 
Την Κυριακή στις 11 το πρωί (στα πλαίσια της εκδήλωσής μας για την παγκόσμια ημέρα των υγροτόπων) θα έχουμε ειδικά τηλεσκόπια για να τον παρατηρήσουμε, ακόμα κι αν βρίσκεται αρκετά μακριά από το οπτικό μας πεδίο...και θα είναι ένα απο τα διάφορα είδη πουλιών που θα μπορέσουμε να απολαύσουμε....

Για όσους θα ήθελαν κάποιες παραπάνω πληροφορίες για τον ερωδιό αυτόν, να μερικά από τα χαρακτηριστικά του:


απολογισμός από τον Ηρόδωρο ΝΠΔΔ

ΗΡΟΔΩΡΟΣ - ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ

διαβάστε εδώ το πλήρες κείμενο

από το δήμο Μεγαρέων - για τη δημιουργία “Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας” στα Μέγαρα

Ο Βουλευτής κ. Νάσος Αθανασίου, Κοσμήτορας της Βουλής των Ελλήνων,
στηρίζει το αίτημα του Δήμου Μεγάρων για τη δημιουργία
( ΣΔΕ) “Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας” στα Μέγαρα

από το δήμο Μεγαρέων - ΕΙΣΟΔΟΣ της πόλης στα “Καμίνια”

Μία σημαντική ενέργεια της Διοίκησης του Δήμου
για να ανοιχθεί ΕΙΣΟΔΟΣ της πόλης στα “Καμίνια”

δήμος Μεγαρέων - Λούνα Παρκ Ανακύκλωσης στα Δημοτικά Σχολεία του Δήμου Μεγαρέων

Λούνα Παρκ Ανακύκλωσης
στα Δημοτικά Σχολεία του Δήμου Μεγαρέων


νέα από το Δήμο Μεγαρέων - 1η ΓΙΟΡΤΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ

“1η ΓΙΟΡΤΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ” ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΗΡΩΩΝ
ΣΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2016

Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2016

με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των υγροβιοτόπων: Κρυμμένοι θησαυροί οι υγρότοποι της Αττικής


Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των υγροβιοτόπων θα συγκεντρωθούμε την Κυριακή στις 11 το πρωί στο Βουρκάρι για να παρατηρήσουμε με ειδικά τηλεσκόπια τα πουλιά και να χαρούμε την απελευθέρωση άλλων από τους ειδικούς της ΑΝΙΜΑ.


...και μια κι ο λόγος για υγροβιοτόπους, αναδημοσιεύουμε ένα αφιέρωμα της εφημερίδας το Βήμα στους υγροβιοτόπους της Αττικής:

Χαρά για τα μάτια και βάλσαμο για την πόλη είναι οι υγρότοποι της Αττικής. Σπάνια είδη και ολόκληρα οικοσυστήματα που μας θυμίζουν ότι ζούμε ακόμη στον πλανήτη Γη... Ανακαλύψτε τους!



Ναι, οι χελώνες καρέτα στη φωτογραφία ζευγαρώνουν. Οχι στη Ζάκυνθο ή στον Αμβρακικό, όπως θα περίμενε κάποιος, αλλά ακριβώς μπροστά στα πόδια της πρωτεύουσας, στο Φαληρικό δέλτα! Αυτή είναι μόνο μία από τις εκπλήξεις που αντίκρισαν οι επιστήμονες που μελετούν τους υγροτόπους της Αττικής την τελευταία πενταετία και βλέπουν φλαμίνγκο και ερωδιούς να συγκεντρώνονται στις λιμνοθάλασσες στα Μέγαρα και στον Ωρωπό, χέλια ή σπάνια ψάρια να κολυμπούν στον Κηφισό, στον ποταμό Ερασίνο στο Μαρκόπουλο ή στη λίμνη Κουμουνδούρου στον Ασπρόπυργο και νέα ή απειλούμενα είδη να εμφανίζονται εκεί όπου δεν τα περίμενε κανείς. Τα ευρήματά τους δεν είναι μόνο απρόσμενα αλλά ταυτόχρονα μαρτυρούν ότι η ζωή μπορεί να συνεχίζεται ακόμη και στις πιο δύσκολες συνθήκες. Οι υγρότοποι της Αττικής είναι υποβαθμισμένοι και παραμελημένοι, αλλά αντέχουν και παραμένουν ζωντανοί, πολύτιμες πηγές ισορροπίας για την επιβίωση και την ποιότητα ζωής και του ίδιου του ανθρώπου σε ένα αστικό περιβάλλον που γίνεται ολοένα και πιο ασφυκτικό. Γνωρίστε τους κρυμμένους θησαυρούς τους στις επόμενες σελίδες.



Θα φανταζόσασταν ποτέ ότι στο Φαληρικό Δέλτα, με φόντο το καθ' όλα αστικό τοπίο, ζευγαρώνουν θαλάσσιες χελώνες; Οτι ψηλά στον ξεχασμένο Κηφισό κολυμπούν χέλια, ένας σημαντικός «δείκτης» για την υγεία ενός ποταμού; Ή ότι στη λίμνη Κουμουνδούρου, εκεί όπου περνώντας από την εθνική οδό Αθηνών - Κορίνθου όλοι κλείνουμε τα παράθυρα του αυτοκινήτου μη μπορώντας να αντέξουμε την εισπνοή της μυρωδιάς των διυλιστηρίων, συγκεντρώνονται σπάνια πουλιά και ζει ο ζαχαριάς, ένα πανέμορφο και εξειδικευμένο ψαράκι των λιμνοθαλασσών; Σε πείσμα του εχθρικού περιβάλλοντος της ανθρώπινης τσιμεντούπολης, με τη ρύπανση και τα μπάζα να τους καταδιώκουν, οι υγρότοποι της Αττικής επιμένουν και - προς το παρόν - αντέχουν. Παρά τη συχνά έντονη υποβάθμισή τους αυτές οι μικρές οάσεις, πολύτιμες για τη ζωή και την ισορροπία της σε μια περιοχή που συγκεντρώνει τον μισό πληθυσμό της Ελλάδας, όχι μόνο διατηρούνται αλλά συχνά έχουν να επιδείξουν οικοσυστήματα με σπάνια είδη που εκπλήσσουν ακόμη και τους ίδιους τους επιστήμονες.

δελτίο τύπου από τον ΚΟΥΡΟ για την πρωτοχρονιάτικη εκδήλωσή του

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΕΓΑΡΩΝ


ΚΟΥΡΟΣ

Δ/ΣΗ: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΟΔΟΣ ΜΕΓΑΡΩΝΑΛΕΠΟΧΩΡΙΟΥ ΠΕΡΙΟΧΗ ΦΟΡΟΣ ΕΝΑΝΤΙ ΚΤΕΛ Τ.Κ 19 100
Τηλ. 22960-24444.Φαξ 22960–21120 E-Mail: aokoyros@yahoo.  www.aokoyros.blogspot.com


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 24 Ιανουαρίου σε μία ζεστή ατμόσφαιρα και γεμάτη ευχές και αισιοδοξία για το μέλλον, η εκδήλωση κοπής της Πρωτοχρονιάτικης Βασιλόπιτας του 2016 του Ομίλου μας, στην αίθουσα Puzzle στην παραλία της Βαρέας.








Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016

Ο Όμιλος Φίλων Βουνού & Θάλασσας επισκέφθηκε το Βουρκάρι!

Την περασμένη Κυριακή 31/01/2016, στα πλαίσια των δύο εκδηλώσεων που διοργανώνουμε για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Υγροτόπων, επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν στο Βουρκάρι 45 μέλη του Ομίλου Φίλων Βουνού & της Θάλασσας. Ενός δραστήριου συλλόγου που εδρεύει στη Βούλα Αττικής και πραγματοποιεί ποικίλες δράσεις οικολογικού, πολιτιστικού αλλά και κοινωνικού χαρακτήρα, πεζοπορίες και ορειβασίες.
Τα μέλη του Ομίλου ενημερώθηκαν από τον Τ.Δέσκο για τον υγρότοπο του Βουρκαρίου και την πλούσια ορνιθοπανίδα που φιλοξενεί, παρατήρησαν τα σπάνια πουλιά που βρίσκονταν στον υγρότοπο (όπως το φλαμίγκο, αρκετούς ερωδιούς: λευκοτσικνιάδες, αργυροτσικνιάδες, στακτοτσικνιάδες, τις αγριόπαπιες, τουρλίδες, γλαρόνια κ.α.), ξεναγήθηκαν στο "Τείχος" των Μεγάρων και ενημερώθηκαν από τον Θ.Καργόπουλο για την ιστορία του Αρχαϊκού φυλακίου που βρίσκεται στην άκρη της χερσονήσου της Αγίας Τριάδας.
Στην απόλυτα επιτυχημένη δράση μας καταλυτικό ρόλο έπαιξε ο φανταστικός καιρός για παρατήρηση, αλλά και η χρησιμοποίηση δύο επαγγελματικών τηλεσκοπίων που μας παραχωρήθηκαν από την Ορνιθολογική (τα οποία θα χρησιμοποιηθούν και στην εκδήλωση της επόμενης Κυριακής 7/2/2016 στο Βουρκάρι). 
Σε όλα τα μέλη του Ομίλου Φίλων Βουνού & Θάλασσας διανεμήθηκε έντυπο υλικό που αφορούσε στις ομορφιές των Μεγάρων και της Ν.Περάμου (έκδοσης Δήμου Μεγαρέων), ένας οδηγός παρατήρησης για τα πουλιά της Ελλάδας (έκδοσης Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας) και ενημερωτικό υλικό για τη δράση του Συντονιστικού Φορέα για την προστασία του υγροβιοτόπου των Μεγάρων.

Ακολουθεί ένα μικρό σχετικό φωτορεπορτάζ από την εν λόγω εκδήλωση:


Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα των Υγροβιοτόπων στο Βουρκάρι την Κυριακή 7/2/2016


Την Κυριακή το πρωί γιορτάζουμε, με το δικό μας τρόπο, την Παγκόσμια Ημέρα των Υγροβιοτόπων στο Βουρκάρι. 
Ο "Συντονιστικός Φορέας για την Προστασία του Βουρκαρίου" (τον οποίο ως γνωστόν συναπαρτίζουν σύλλογοι και φορείς των Μεγάρων) σε συνεργασία  με άλλες οργανώσεις και συλλόγους από άλλες περιοχές, θα συγκεντρωθούμε για να παρατηρήσουμε τα πουλιά, να γνωριστούμε, να συζητήσουμε ....να χαρούμε τον τόπο και την ημέρα! Μαζί μας θα είναι και ειδικοί από το Κέντρο περίθαλψης άγριων ζώων "ΑΝΙΜΑ" και με την ευκαιρία θα απελευθερώσουν πουλιά που έχουν αναρρώσει στο κέντρο τους.

Η ΑΝΙΜΑ, ο Σύλλογος Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής είναι μη κερδοσκοπικό σωματείο με κύριο έργο την περίθαλψη και επανένταξη τραυματισμένων και ανήμπορων άγριων ζώων στη φύση, μετά από την παροχή κάθε αναγκαίας φροντίδας και νοσηλείας.

Μαζί μας επίσης θα είναι και φίλοι από την Ορνιθολογική εταιρεία, από τον ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ Χαϊδαρίου και το Ελληνικό Δίκτυο Φίλοι της Φύσης, με τους οποίους συνδιοργανώνουμε την εκδήλωση αυτή. 
Τις προηγούμενες χρονιές αντίστοιχες εκδηλώσεις είχαν πραγματοποιηθεί στην όμορφη λίμνη Κουμουνδούρου - μια υγροβιοτοπική όαση στην καρδιά της βιομηχανικής περιοχής του Ασπροπύργου.
Πληροφορίες για τους τους τέσσερις αυτούς φορείς θα μπορούσατε να βρείτε:

http://naturefriends-gr.blogspot.gr


http://xpolis.blogspot.gr

http://www.ornithologiki.gr

http://www.wild-anima.gr/el





πρόσκληση κοπής Πρωτοχρονιάτικης Πίτας & Γενικής Συνέλευσης - ΣΥΛΛΟΓΟΣ «ΖΑΧΟΥΛΗΣ» ΜΕΓΑΡΩΝ

Συνέλευση έχει ο Σύλλογος "Ζάχουλης" στο Μελί Μεγάρων. Στη συγκέντρωση θα κοπεί και η πρωτοχρονιάτικη πίτα..
Σε σχετική του ανακοίνωση...

Εργασίες αποκατάστασης της στέγης του Κλ. Γυμναστηρίου "Αλεκ. Σάλτας"

«ΗΡΟΔΩΡΟΣ»
Ν.Π.Δ.Δ.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕΓΑΡΕΩΝ

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αποκατάστασης  της στέγης του Κλ. Γυμναστηρίου "Αλεκ.  Σάλτας" που τα τελευταία χρόνια παρουσίαζε προβλήματα στεγανότητας καθώς η μόνωση που είχε τοποθετηθεί τα προηγούμενα έτη ήταν κατεστραμμένη και ταυτόχρονα  υπήρχαν διαρροές όμβριων υδάτων στο εσωτερικό του γυμναστηρίου.

Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2016

φροντίδα για τα αδέσποτα στα Μέγαρα


Μετά από απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, τοποθετούνται ταΐστρες για τα αδέσποτα ζώα σε διάφορα σημεία της πόλης.  
Ο αναγκαίος εξοπλισμός έγινε με χορηγία των συμπολιτών Κτηνιάτρων κ.κ. Ιεροθέου Κρητικού και Γεωργίου Παπαθανασίου.
Αυτή είναι μια πρωτοβουλία υψηλής ευαισθησίας και ένδειξη πολιτισμού. 
Ελπίζουμε η πρωτοβουλία να βρεί την απαραίτητη ανταπόκριση και στήριξη από την τοπική κοινωνία.

Λεπτομέρειες και σχετικό ρεπορτάζ μπορείτε να διαβάσετε και στο megaraonair.gr







πρόσκληση από το δήμο Μεγαρέων


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ
ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ,
ΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΠΟΛΥΕΥΚΤΟΥ, ΠΛΑΤΩΝΟΣ, ΑΝΔΡΙΑΝΟΥ

συνέχεια

Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2016

εκδήλωση στο Βουρκάρι την Κυριακή 7 Φεβρουαρίου για την παγκόσμια ημέρα υγροτόπων




Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016, 11:00 πμ

Παρατήρηση και απελευθέρωση πουλιών
 
στον Υγρότοπο «Βουρκάρι» Μεγάρων


για την Παγκόσμια Ημέρα Υγροτόπων



 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Υγροτόπων (2 Φεβρουαρίου) διοργανώνουμε επίσκεψη-ξενάγηση στον Υγρότοπο «Βουρκάρι» Μεγάρων ο οποίος φιλοξενεί περισσότερα από 120 διαφορετικά είδη πουλιών (όπως ερωδιούς, φλαμίγκο, αγριόπαπιες κ.α.) πολλά εκ των οποίων είναι σπάνια και απειλούμενα.
Θα έχουμε τη δυνατότητα να παρατηρήσουμε την πλούσια ορνιθοπανίδα του υγροτόπου, να απελευθερώσουμε πουλιά, να μιλήσουμε για τη σπουδαιότητα της περιβαλλοντικής προστασίας της περιοχής με την επερχόμενη δημοσίευση του Π.Δ., να επισκεφτούμε το ιστορικό «Τείχος» των Μεγάρων που εφάπτεται του υγροβιοτόπου και φυσικά να ανταλλάξουμε ευχές για το 2016!

Πληροφορίες: 6945665876(Βουρκάρι), 6976416920(ΦτΦ), 6974510976(Ορνιθολογική), 6972664675(ΑΝΙΜΑ)
 

Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016

Γνωρίστε τα ΜΕΓΑΡΑ σε ένα σύντομο βίντεο

Ένα καλοφιαγμένο βίντεο παρουσιάζει την περιοχή των Μεγάρων και τις ομορφιές της. Το αρχαιολογικό, οικολογικό και τουριστικό πρόσωπο της Μεγαρίδας. Είναι το πρόσωπο που μπορούμε και πρέπει να διαφυλάξουμε και να αναπτύξουμε. Μια κατεύθυνση που θα ωφελήσει το σύνολο των κατοίκων της περιοχής και θα ανοίξει ευκαιρίες για όλους.



κοπή πίτας από τον "Ηρόδωρο"


Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2016

Το Βουρκάρι και η παράκτια Μεγαρίδα στο επίκεντρο του τουριστικού ενδιαφέροντος για όλη την Δυτική Αττική

Το Βουρκάρι εξελίσσεται ως ένας τόπος με ιδιαίτερο τουριστικό και φυσικά οικολογικό ενδιαφέρον. Δείγμα αυτής της τάσης είναι και το ιδιαίτερο δημοσίευμα της εφημερίδας "Έθνος", στο ειδικό ένθετο ''ταξίδι" στις 19 του μηνός.



  Το δημοσίευμα αφορά τα Μέγαρα και το ιδιαίτερο τουριστικό, οικολογικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον τους. Γίνεται μια αναφορά στην ιστορία της Μεγαρικής περιοχής και στη συνέχεια εκτίθενται φωτογραφίες και στοιχεία για τα αρχαιολογικά μνημεία και τις ομορφιές της παράκτιας ζώνης.



Είναι χαρακτηριστικό ότι αυξάνεται διαρκώς ο αριθμός των συλλόγων, φορέων και σχολείων που επισκέπτονται το Βουρκάρι. Πολλοί ζητούν και την συνδρομή του "Φορέα για την Προστασία του Βουρκαρίου" (μέσω της διεύθυνσης της ιστοσελίδας μας) για την ξενάγηση στο χώρο και την παρατήρηση των πουλιών που σταθμεύουν περιοδικά στον υγροβιότοπο.



Οι έξοχες φωτογραφίες που δημοσιεύουμε σήμερα είναι από το δημοσίευμα στο σχετικό φωτορεπορτάζ του φωτογράφου κ.Πετρουδάκη.

Όλο το δημοσίευμα της εφημερίδας θα μπορούσατε να το διαβάσετε εδώ



Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2016

Αντιδράσεις φορέων και κατοίκων της ευρύτερης περιοχής μας για το ζήτημα της ανεξέλεγκτης χωροθέτησης ιχθυοκαλλιεργειών

Διευρύνονται καθημερινά οι αντιδράσεις κατοίκων και φορέων σε όλη την παράκτια Ελλάδα σχετικά με το θέμα της ανεξέλεγκτης και αυθαίρετης χωροθέτησης ιχθυοκαλλιεργειών, χωρίς να λαμβάνονται στοιχειωδώς υπόψη οι θέσεις των δήμων και η γνώμη των κατοίκων.
Σχετικές κινητοποιήσεις σημειώθηκαν και στα Βίλια, απ' όπου και το σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας 'Επικαιρότητα'.

Το θέμα φυσικά αφορά τους κατοίκους της περιοχής και το δήμο μας. Η εγκατάσταση ιχθυοκαλλιεργειών σε παράκτιες περιοχές ακυρώνει την όποια προοπτική τουριστικής τους ανάπτυξης και τις μετασχηματίζει αυτομάτως σε βιομηχανικές ζώνες. Οι ιχθυοκαλλιέργεις στην παράκτια Μεγαρίδα θα ήταν ένα ακόμα βήμα υποβάθμισης τόσο οικονομικής (για τους περισσότερους από τους κατοίκους της), όσο και ποιότητας ζωής.

Ο Δήμος Μεγαρέων πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες συντονισμού της αντίδρασης μας.






επιστημονικό συνέδριο για την βιώσιμη διαχείριση του αστικού νερού


πρόσκληση από τον ΚΟΥΡΟ


Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2016

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για την χωροθέτηση των ιχθυοκαλλιεργειών

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ     
ΦΟΡΕΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΠΟΥ ΘΙΓΟΝΤΑΙ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ  ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – 11.1.2016
Αντί να ακυρώσει το «Χωροταξικό των Υδατοκαλλιεργειών» η κυβέρνηση ανανέωσε τις προθεσμίες του με Π.Ν.Π.


   Στροφή 180 μοιρών στον θέμα του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου των Υδατοκαλλιεργειών έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ (αλλά και οι ΑΝΕΛ) αφότου ανέλαβε την διακυβέρνηση της χώρας. Ενώ μέχρι τότε τα στελέχη και η Κοινοβουλευτική Ομάδα του, πρωτοστατούσαν σε κάθε κινητοποίηση κατά του «παράνομου» και «πραξικοπηματικού» (όπως το χαρακτήριζαν) Χωροταξικού των Υδατοκαλλιεργειών, ως κυβέρνηση όχι μόνο δεν το ανακάλεσαν (όπως είχαν δεσμευθεί) και δεν το τροποποίησαν προς όφελος του περιβάλλοντος και των παράκτιων περιοχών, αλλά με ΠΝΠ στις 30.12.2015, το τροποποίησαν εν κρυπτώ προς όφελος των χρεοκοπημένων εταιριών θαλάσσιας ιχθυοκαλλιέργειας, παρατείνοντας τις προθεσμίες για αίτηση και ίδρυση βιομηχανικών Περιοχών Οργανωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών, έως το τέλος του 2016 και του 2019 αντίστοιχα (η πρώτη είχε λήξει το 2014, με ελάχιστα αιτήματα να έχουν υποβληθεί και η δεύτερη θα έληγε στο τέλος του 2016).


     Η «Πανελλήνια Συντονιστική Επιτροπή Φορέων Περιοχών που θίγονται από την ανάπτυξη Υδατοκαλλιεργειών», εκφράζει τον αποτροπιασμό της για την στάση αυτή των μέχρι χθες «συναγωνιστών» και «συμπαραστατών» της και, μαζί με την Κ.Ε.Δ.Ε., ζητούν από την κυβέρνηση:
α) την ανάκλησή της Πράξης Νομοθετικής Περιεχομένου
β) την άμεση έναρξη ενός ουσιαστικού διαλόγου για την θεσμοθέτηση ενός νέου, περιβαλλοντικά και χωροταξικά ισορροπημένου Χωροταξικού, στην διαμόρφωση του οποίου τον πρώτο λόγο θα έχουν οι ΟΤΑ του παράκτιου χώρου και όχι οι εταιρίες του κλάδου όπως γίνεται μέχρι σήμερα
γ) την άμεση θεσμοθέτηση της σύμφωνης γνώμης των ΟΤΑ, ως προϋπόθεσης για κάθε χωροθέτηση και αδειοδότηση ιχθυοτροφείων ή Π.Ο.Α.Υ. στην επικράτειά τους.

Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2016

να χωροθετηθούν οι ιχθυοκαλλιέργειες με τρόπο που να σέβονται το περιβάλλον και την ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών

Όπως είναι γνωστό το 2011 είχε ψηφιστεί το "ειδικό χωροταξικό για τις ιχθυοκαλλιέργειες". Με τρόπο απαράδεκτο: είχαν οριστεί οι παράκτιες θέσεις όπου μπορούσαν να στηθούν βιομηχανικών προδιαγραφών ιχθυοκαλλιέργειες, χωρίς προηγούμενα να έχει εκπονηθεί ένα γενικότερο χωροταξικό που να προβλέπει που θα είναι ο τουρισμός, που η κατοικία και που η βιομηχανική εκμετάλλευση. Έτσι, τον γενικότερο σχεδιασμό τον καθόριζε η κατ' αρχήν διάθεση των επιχειρηματιών: ότι απέμεινε θα μπορούσε η πολιτεία να δει πως θα το διαχειριστεί! 




Δυστυχώς τη λογική αυτή ακολουθεί και η νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της σημερινής Κυβέρνησης. Το γεγονός προκάλεσε την άμεση αντίδραση φορέων απ' όλη την Ελλάδα. Ανάμεσά τους και η Κεντρική Ένωση Δήμων που εξέδωσε σχετική ανακοίνωση:

Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016

προσφορά - μια πράξη που αξίζει τον έπαινο ....

Μια ανιδιοτελής προσφορά είναι αναμφισβήτητα πράξη καλοδεχούμενη και αξιέπαινη. Ιδιαίτερα αν αυτή συνδέεται και με την έννοια της πολιτισμικής συμβολής, όπως στην περίπτωση που αναφέρεται στο δημοσίευμα της εφημερίδας "Επικαιρότητα". Μια κοινωνία κρατιέται όρθια και ελπίζει στην πρόοδο όταν ο καθένας μας αποφασίσει να κοιτάξει γύρω του... να αισθανθεί τον διπλανό του... να συμπεριφερθεί με το αίσθημα της κοινότητας...




Θέογνις - προβολές του Ιανουαρίου

Στο Βουρκάρι...

Λευκοτσικνιάδες & Αργυροτσικνιάδες - Βουρκάρι 27/12/2015

δελτίο τύπου του δήμου για τον προϋπολογισμό